служба преображению господню текст

Последование Изобразительных вместо Литургии на праздник Преображения Господня. Для домашнего (келейного) совершения

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Таже, Го́споди, поми́луй, (12)

Пе́рвый антифо́н пра́здника:

Стих 1: Воскли́кните Го́сподеви, вся земля́,/ по́йте же И́мени Его́, дади́те сла́ву хвале́ Его́.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.

Стих 2: Глас гро́ма Твоего́ в колеси́, освети́ша мо́лния Твоя́ вселе́нную,/ подви́жеся и тре́петна бысть земля́.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.

Стих 3: Во испове́дание и в велеле́поту обле́клся еси,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.

Второ́й антифо́н пра́здника:

Стих 1: Го́ры Сио́нския, ре́бра се́верова,/ град Царя́ Вели́каго.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий,/ преобрази́выйся на горе, поющия Ти:/ Аллилу́ия.

Стих 2: И введе́ я в го́ру святы́ни Своея́,/ го́ру сию́, ю́же стяжа́ десни́ца Его́.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий,/ преобрази́выйся на горе, поющия Ти:/ Аллилу́ия.

Стих 3: Го́ру Сио́ню, ю́же возлюби́,/ и созда́, я́ко единоро́га, святи́лище Свое́.

Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий,/ преобрази́выйся на горе, поющия Ти:/ Аллилу́ия.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Тре́тий антифо́н пра́здника:

Стих 1: Наде́ющиися на Го́спода,/ я́ко гора́ Сио́н, не подви́жится во век.

Тропа́рь Пра́здника, глас 7:

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Стих 2: Го́ры о́крест Его́,/ и Госпо́дь о́крест люде́й Свои́х от ны́не и до ве́ка.

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Стих 3: Го́споди, кто обита́ет в жили́щи Твое́м?/ Или́ кто всели́тся во святу́ю го́ру Твою́?

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Стих 4: Кто взы́дет на го́ру Госпо́дню?/ Или́ кто ста́нет на ме́сте святе́м Его́?

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Тропа́рь праздника, глас 7:

Преобрази́лся еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый ученико́м Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху,/ да возсия́ет и нам, гре́шным,/ Свет Твой присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,// Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Конда́к пра́здника, глас 7:

На горе́ преобрази́лся еси́,/ и я́коже вмеща́ху ученицы́ Твои́,/ сла́ву Твою́, Христе́ Боже́, ви́деша,/ да егда́ Тя у́зрят распина́ема,/ страда́ние у́бо уразуме́ют во́льное,/ ми́рови же пропове́дят,// я́ко Ты еси́ вои́стинну О́тчее сия́ние.

Трисвято́е:

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Три́жды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Прокимен, глaс 4:

Проки́мен, глас четве́ртый: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди,/ вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Припев: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди,/ вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Стих: Благослови́, душе́ моя́, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́.

Припев: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди,/ вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Стих:: Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди,/

Припев: вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Собо́рнаго посла́ния Петро́ва чте́ние.

Бра́тие, потщи́теся изве́стно ва́ше зва́ние и избра́ние твори́ти. Сия́ бо творя́ще, не и́мате согреши́ти никогда́же. Си́це бо оби́льно припода́стся вам вход в ве́чное Ца́рство Го́спода на́шего и Спа́са Иису́са Христа́. Сего́ ра́ди не обленю́ся воспомина́ти при́сно вам о сих, а́ще и ве́дите, и утвержде́ни есте́ в настоя́щей и́стине. Пра́ведно бо мню́, доне́леже есмь в сем телеси́, возставля́ти вас воспомина́нием: ве́дый, я́ко ско́ро есть отложе́ние телесе́ моего́, я́коже и Госпо́дь наш Иису́с Христо́с сказа́ мне. Потщу́ся же и всегда́ име́ти вас по мое́м исхо́де, е́же о сих па́мять твори́ти. Не ухищре́нным бо ба́снем после́довавше, сказа́хом вам си́лу и прише́ствие Го́спода на́шего Иису́са Христа́, но самови́дцы бы́вше вели́чествию О́наго. Прие́м бо от Бо́га Отца́ честь и сла́ву, гла́су прише́дшу к Нему́ такову́ от велеле́пныя сла́вы: Сей есть Сын Мой Возлю́бленный, о Не́мже Аз благоизво́лих. И сей глас мы слы́шахом с небесе́ сшедш, с Ним су́ще на горе́ святе́й. И и́мамы изве́стнейшее проро́ческое сло́во, ему́же внима́юще я́коже свети́лу сия́ющу в те́мнем ме́сте, до́бре творите́, до́ндеже день озари́т, и денни́ца возсия́ет в сердца́х ва́ших.

Аллилуа́рий, глас 8:

Глас осьмы́й: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Припев: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Стих: Твоя́ суть небеса́, и Твоя́ есть земля́

Припев: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Стих: Блаже́ни лю́дие, ве́дущии воскликнове́ние.

Припев: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

От Матфе́я свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Во вре́мя о́но, поя́т Иису́с Петра́ и Иа́кова и Иоа́нна бра́та его́, и возведе́ их на гору́ высоку́ еди́ны. И преобрази́ся пред ни́ми: и просвети́ся лице́ Его́ я́ко со́лнце: ри́зы же Его́ бы́ша белы́ я́ко свет. И се яви́стася им Моисе́й и Илия́, с Ним глаго́люща. Отвеща́в же Петр рече́ ко Иису́сови: Го́споди, добро́ есть нам зде бы́ти: а́ще хо́щеши, сотвори́м зде три се́ни, Тебе́ еди́ну, и Моисе́ови еди́ну, и еди́ну Илии́. Еще́ же ему́ глаго́лющу, се о́блак све́тел осени́ их и се глас из о́блака глаго́ля: Сей есть Сын Мой Возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х: Того́ послу́шайте. И слы́шавше ученицы́, падо́ша ни́цы, и убоя́шася зело́. И присту́пль Иису́с, прикосну́ся их, и рече́: воста́ните, и не бо́йтеся. Возве́дше же о́чи свои́, никого́же ви́деша, то́кмо Иису́са еди́наго. И сходя́щим им с горы́, запове́да им Иису́с, глаго́ля: никому́же пове́дите виде́ния, до́ндеже Сын Челове́ческий из ме́ртвых воскре́снет.

Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́ Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на Небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Осла́би, оста́ви, прости́, Бо́же, прегреше́ния на́ша, во́льная и нево́льная, / я́же в сло́ве и в де́ле, / я́же в ве́дении и не в ве́дении, / я́же во дни и в нощи́, / я́же во уме́ и в помышле́нии, / вся нам прости́, я́ко Благ и Человеколю́бец.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди поми́луй, 12.

И молитву: Всесвята́я Тро́ице, Единосу́щная Держа́во, Неразде́льное Ца́рство, всех благи́х Вина́: благоволи́ же и о мне, гре́шнем, утверди́, вразуми́ се́рдце мое́ и всю мою́ отыми́ скве́рну. Просвети́ мою́ мысль, да вы́ну сла́влю, пою́, и покланя́юся, и глаго́лю: Еди́н Свят, Еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с во сла́ву Бо́га Отца́, ами́нь.

Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до ве́ка. Трижды.

Псалом 33:

Задосто́йник:

Велича́й, душе́ моя́,/ на Фаво́ре преобрази́вшагося Го́спода.

Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:/ Бог из боку́ Твое́ю про́йде,/ я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́/ и с челове́ки поживе́.// Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.

Сла́ва, и ны́не, Го́споди поми́луй, трижды

Иже на горе́ Фаво́рстей преобрази́выйся во сла́ве, пред святы́ми Свои́ми ученики́ и апо́столы, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

Источник

В 5-й день

Предпра́зднство Преображе́ния Го́спода на́шего Иису́са Христа́ и свята́го му́ченика Евсигни́я

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры предпра́зднства, глас 4.

Подо́бен : Дал еси́ зна́мение:

Прииди́те, взы́дем со Иису́сом,/ восходя́щим на го́ру святу́ю,/ и та́мо услы́шим глас Бо́га Жива́го,/ Отца́ Пребезнача́льна,/ о́блаком све́тлым свиде́тельствующ Боже́ственным Ду́хом/ того́ сво́йство присносу́щнаго сыновства́,/ и, умо́м просвеща́еми,/ в све́те Свет у́зрим.

Прииди́те, предлику́ем,/ и себе́ очи́стим,/ и ве́рно угото́вим к Боже́ственному восхо́ду/ превы́шняго Бо́жия жи́тельства,/ я́ко да самови́дцы того́ вели́чества яви́мся/ и сла́ву получи́м,/ ю́же ви́дети сподо́бишася апосто́лов предызбра́ннии/ та́йно на горе́ Фаво́рстей.

Прииди́те ны́не,/ лу́чшим изме́ншеся измене́нием,/ себе́ нау́трие до́бре угото́вим/ на го́ру предвзы́ти Бо́жию святу́ю,/ неизме́нно Христо́ву сла́ву блиста́ющу узре́вше/ я́сно па́че со́лнца,/ и, Тро́ичным озаря́еми Све́том,/ о сем просла́вим того́ схожде́ние.

И́ны стихи́ры му́ченика, глас то́йже.

Подо́бен: Яко до́бля:

О́багри́вся кро́вию пло́ти твое́й,/ оде́ялся еси́ в порфи́ру, сла́вне,/ Боже́ственныя благода́ти/ и верх твой венце́м обложи́л еси́ нетле́ния жи́зни./ Креста́ же побе́ду, му́чениче всему́дре,/ десни́цею обнося́, я́коже ски́птро,/ со Христо́м Ца́рствуеши, всегда́ веселя́ся.

Во́ин непобеди́м позна́н был еси́, Евсигни́е:/ Кре́стным бо ору́жием огражда́емь,/ к боре́нием изше́л еси́ врага́ борца́/ и низложи́л еси́ того́,/ воева́в све́тло/ и вене́ц прие́м побе́ды/ от еди́наго подвигополо́жника и Влады́ки/ и при́сно ца́рствующаго.

Честны́ми твои́ми страстьми́/ страсть честну́ю, сла́вне,/ страда́льче Евсигни́е, изобрази́л еси́/ и, победоно́сец быв,/ в Вы́шней митропо́лии со все́ми живе́ши страстоте́рпцы, ра́дуяся/ и обожа́яся прича́стием Боже́ственным./ Сего́ ра́ди честно́е твое́ и свято́е соверша́ем торжество́.

Сла́ва, и ны́не, глас 5:

Прииди́те, взы́дем на го́ру Госпо́дню/ и в дом Бо́га на́шего,/ и у́зрим сла́ву преображе́ния его́,/ сла́ву я́ко Единоро́днаго от Отца́,/ све́том прии́мем Свет/ и, возвы́шени бы́вше Ду́хом,/ Тро́ицу Единосу́щную воспои́м во ве́ки.

А́ще суббо́та, и ны́не, догма́тик.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Сия́нием доброде́телей/ просве́щшеся,/ произы́дем на го́ру святу́ю,/ да узрим Боже́ственное/ Госпо́дне преображе́ние.

Стих: Ми́лость и и́стина срето́стеся,/ пра́вда и мир облобыза́стася.

Стих: Блаже́ни лю́дие,/ ве́дущии воскликнове́ние.

Естество́, е́же во Ада́ме,/ Христо́с измени́ти хотя́й/ на го́ру ны́не/ восхо́дит Фаво́рскую,/ да обнажи́т таи́нником Божество́.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже. Самогла́сен:

И́же на горе́ Фаво́рстей/ преобрази́выйся во сла́ве, Христе́ Бо́же,/ и показа́выи́ ученико́м Твои́м/ сла́ву Твоего́ Божества́,/ озари́ и нас све́том Твоего́ позна́ния/ и наста́ви на стезю́ за́поведей Твои́х,/ я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.

Христо́во преображе́ние предусря́щем,/ све́тло торжеству́юще предпра́зднственная, ве́рнии, и возопии́м:/ приспе́ день Боже́ственнаго весе́лия:/ восхо́дит на го́ру Фаво́рскую Влады́ка,/ Божества́ Своего́ облиста́ти красоту́.

На Бог Госпо́дь: тропа́рь предпра́зднства, три́жды.

По 1-й кафи́зме седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Пра́здник пресве́тел Влады́чень прии́де,/ прииди́те вси, на го́ру, у́мно предочи́стившеся, взы́дем Фаво́рскую,/ Христа́ ви́дети.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-й кафи́зме седа́лен, глас 4.

Подо́бен : Удиви́ся Ио́сиф:

Предпра́зднства день, ве́рнии, днесь / све́тло сла́внаго и стра́шнаго преображе́ния Христо́ва соверша́юще, согла́сно возопие́м:/ смеше́ние на́ше преобрази́, Спасе, Боже́ственною Твое́ю пло́тию сооблиста́в тому́,/ и отда́ждь перве́йшее достоя́ние нетле́ния, я́ко Милосе́рд,/ да Тя вси славосло́вим, еди́наго Бо́га на́шего.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Кано́н предпра́зднства со ирмосо́м на 6, и трипе́снец на 4, и свята́го на 4. Подо́бне пое́м 8-ю и 9-ю пе́сни, 3-ю же и про́чия пе́сни, да́же до осмы́я, предпра́зднства со ирмо́со́м на 8 и свята́го на 4. А́ще случи́тся предпра́зднство в Неде́лю, трипе́снец выпева́ем на повече́рии.

Кано́н предпра́зднства, глас 4.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Да облиста́ет до́ле свет не́бо па́че со́лнца,/ и земля́ да слы́шит глаго́лы Жива́го Бо́га, сыновство́ прео́бразу́емаго:/ Оте́ц бо свиде́тельствует на горе́ Фаво́рстей.

Челове́к зри́мый, но Бог кры́емый,/ на Фаво́р Христо́с восхо́дит, Божества́ зарю́ обнажа́я,/ е́же па́че со́лнца, сла́вы светлостьми́.

Разу́мно ны́не предгряде́т яви́тися Моисе́ю Христо́с,/ сла́вы виде́ние показу́я на горе́ Фаво́рстей лице́м к лицу́ нехода́тайственною бесе́дою,/ ра́дующеся, днесь предпра́зднуем.

Трипе́снец, глас то́йже.

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мой,/ я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския,/ покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Сей предпра́зднственный день соверша́юще, ве́рнии,/ преображе́ния Христа́, Изба́вителя на́шего,/ воспле́щим пе́сньми.

Вход пости́гши свята́го преображе́ния Христо́ва,/ и мы облиста́емся Боже́ственными измене́нии, сие́ облобыза́юще.

По ны́нешнем Христо́с дни, пое́мь ученики́, на го́ру восхо́дит/ и, та́мо преобра́жся, облиста́ет Божество́м.

Го́ру Фаво́рскую, прииди́те вси, дости́гше у́мно, Христа́ у́зрим,/ пред ученики́ Свои́ми стра́шно преобразу́ющася.

Я́ко Дави́д проро́к, вопие́м Ти:/ Фаво́рская гора́ и Ермо́н о твое́м И́мени, Христе́, возра́дуются,/ в преображе́нии твое́м.

Го́ру превысо́кую – се́рдце, очище́но от страсте́й, иму́щии,/ у́зрим Христо́во преображе́ние, просвеща́ющее ум наш.

Тро́ичен: Тро́ицу просла́вим правосла́вно,/ со Отце́м Сы́на и Ду́ха Свята́го, Еди́но Божество́,/ Еди́ницу Триипоста́сную.

Богоро́дичен: Ма́терь и Де́ву Тя правосла́вно испове́дуем, ве́рнии,/ неизрече́нно ро́ждшую Христа́ Бо́га на́шего, еди́наго Многоми́лостиваго.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко еди́н сла́вно просла́вися.

С пресла́вными чи́нми а́нгельскими, пресла́вне, сый,/ непреста́нно па́мять твою́ сла́вящия спса́й.

Храм Уте́шителев освяще́нный твой ум, страстоте́рпче, показа́ся,/ сего́ ра́ди тя ве́рою почита́ем.

Умерщвле́ние живоно́сно пло́тию Пострада́вшаго/ изобрази́л еси́ пло́тию твое́ю, преблаже́нне,/ и и́стинней жи́зни сподо́бился еси́.

Держа́ву беззако́ннующих, укре́плься Ду́хом, низложи́л еси́/ и зако́ны Госпо́дни, пресла́вне му́чениче, удержа́л еси́.

Богоро́дичен: Разреши́ся кля́тва,/ преста́ же печа́ль рождество́м Твои́м, Всеблагослове́нная Отрокови́це,/ ве́рных весе́лие, Пренепоро́чная.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Влады́чествуяй тва́рию все́ю, ви́ден бысть, зрак раба́ прие́м,/ и́мже Божества́ непристу́пное сия́ние ученико́м показа́л есть,/ я́коже вмеща́ху зре́ти.

Живота́ ве́чнаго исполня́я глаго́лы, предста́ Христо́с,/ показу́я в себе́ ве́щи друго́м разуме́ти, я́коже благоволи́,/ Оте́ческую сла́ву блиста́ющую.

Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ Свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Стал еси́ пред суди́щем, испове́дуя Бо́га Царя́, му́чениче му́дре,/ плоть взе́мшаго, и челове́ки назда́вшаго.

Же́ртва непоро́чна, всесожже́на у́гльми му́ченическими,/ и́же от Де́вы принесе́ся У́глю.

Вода́ми духо́вными наводня́ем, сла́вне,/ му́тныя многобо́жия изсуши́л еси́ струи́.

Богоро́дичен: Все мое́ жела́ние к Тебе́ дви́жу, Чи́стая Влады́чице,/ плотски́х по́хотей мя вско́ре премени́.

Седа́лен свята́го, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Му́ченика Евсигни́я похва́лим,/ я́ко всю упраздни́вшаго лесть си́лою Христо́вою и ве́ру уясни́вшаго:/ претерпе́ бо муки пои́стинне, и обличи́ мучи́телей суровство́ все,/ и вене́ц побе́ды десни́цею Бо́жиею прия́т.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства, глас то́йже.

Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Гото́вися ны́не, Фаво́ре, се бо гряде́т Христо́с,/ Божества́ зарю́ па́че ума́ показа́ти на Тебе́ сла́вным ученико́м, я́коже можа́ху./ Илия́ и Моисе́й стра́хом предстоя́ста, о́блак же Све́та осеня́ше,/ и глас слы́шашеся свы́ше от Отца́ Све́тов, глаго́лющ:/ Сей есть Сын Мой возлю́бленный, Того́ послу́шайте.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Небе́сный лик с земны́ми ра́дуется и предпра́зднует Светода́вца сия́ние,/ и́же несказа́нно облиста́ет, изменя́я челове́ческий зрак на Фаво́ре,/ я́коже благоволи́.

Богочелове́чным прише́ствием челове́ком прибли́жився,/ чуде́с заре́ю мир та́йно просвети́л еси́,/ блиста́ющеюся же сла́вою Божества́ проси́ял еси́ на Фаво́ре непристу́пным Све́том.

Иису́с, Нави́н сын, пе́рвее со́лнце уста́́ви, прообразу́я день Боже́ственныя стра́сти,/ Сам же, Спа́се, пре́жде Честна́го Креста́ Твоего́, сия́ния скрыл еси́ со́лнца/ заря́ми Боже́ственными лица́ Твоего́.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела ́ Твоя́/ и просла́вих твое́ Божество́.

Дрема́ние отри́нув уны́ния, му́чениче Евсигни́е,/ бо́дренно к страда́нию несумне́нною ве́рою дерзну́л еси́.

О Го́споде Спа́се твое́м, му́чениче, ра́дуяся, досточу́дне,/ му́ки теле́сныя, я́ко пи́щу сла́дку, ты вмени́л еси́.

Го́рдое шата́ние за зло́бу попо́лзшагося, страстоте́рпче, низве́ргл еси́,/ Боже́ственными нра́вы смиря́яся.

Во́ин непобеди́м яви́лся еси́, во бране́х подвиза́яся,/ сконча́в же муче́ние, враги́ безпло́тныя потреби́л еси́.

Богоро́дичен: Равноси́льна, сопресто́льна роди́ла еси́ Сло́ва Отцу́ и Ду́ху,/ Его́же моли́ спасти́ мя, Пресвята́я Отрокови́це, Присноде́во.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и роди́ла еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Христу́, ра́дующеся, ве́рно после́дуем:/ се бо и́дет к горе́, ученики́ лу́чшия с Собо́ю веды́й,/ пред ни́миже непристу́пною добро́тою возсия́в па́че со́лнца,/ показа́ сла́ву Свою.

Да просвети́тся днесь не́бо светле́йте восхо́дом, е́же к горе́,/ отону́дуже облиста́ет Христо́с непристу́пным Све́том,/ со́лнечныя лучи́ сла́вою Божества́ омра́чая, я́ко све́та Пода́тель.

Та́инство показа́ Христо́с ученико́м на Фаво́ре, просия́в па́че зари́ лице́м,/ оде́ждою же риз Свои́х убели́вся све́тло, я́ко снег,/ одева́яйся, я́ко ри́зою, све́том псало́мски.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

И́скренно прилепля́яся, прему́дре, Влады́це,/ себе́ удали́л еси́ от лука́вствия, Евсигни́е.

Ме́ртвым ка́пищем че́сти не прине́сл еси́, Богоно́се,/ Бо́га жи́ва, Го́спода на Небесе́х ве́дый.

На дре́ве воздви́жен, му́чениче доблему́дренне,/ страсть изобрази́л еси́ Безстра́стнаго ве́рою.

Богоро́дичен: Сло́во во утро́бе Твое́й, Чи́стая, воплоща́ется,/ безслове́сных плотски́х страсте́й мир избавля́я.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Черто́г сла́вы бу́дущия ра́дости друго́м гото́вя,/ восхо́дит на го́ру Христо́с,/ к житию́ Небе́сному от жи́зни, до́лу влеку́щия, возводя́ их.

Удивля́я разум Христо́с ученико́в, небе́сное на земли́ сия́ние облиста́,/ зако́н и проро́ков раболе́пно представля́я нача́льники,/ и́ми же ме́ртвым и жи́вым свиде́тельствуется Бог.

Свети́льник яви́тися ны́не гряде́т, Христо́с,/ в те́мнем ме́сте сия́нием Боже́ственнаго блиста́ния,/ Его́же к сия́нию и́дем, пря́мо лицу́ его́ ра́дующеся.

Ирмо́с: Моли́тву проли́ю ко Го́споду/ и тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Разуме́ния и́стинная в се́рдцы благоро́дными поло́ж о́бразы,/ не неве́дый разуме́ния, блаже́нне, вра́жия, на суди́ще поте́кл еси́/ и погуби́л еси́ кре́стным всеору́жием сего́ во́инство.

Де́монов служи́телие, служи́теля тя Тро́ице разуме́вше,/ му́кам, и темни́цам, и непра́ведней сме́рти предаю́т, му́чениче Евсигни́е,/ но побежда́ются твои́м непобеди́мым сопротивле́нием, пребога́те.

Пото́цы крове́й твои́х, му́чениче, му́тныя беззако́ния пото́ки,/ и ре́ки безбо́жия ле́стныя, и лука́выя изсуши́ша струи́/ исцеле́ний же ве́рным неизчерпа́емая пучи́на яви́шася.

Богоро́дичен: Изсуши́вши сады́ зло́бы в Тебе́ прозябе́нием Сло́ва, Ма́ти Чи́стая,/ из ко́рене души́ моея́ лука́выя мы́сли отсецы́/ и насади́ доброде́телей кра́сная, Де́во, прозябе́ния.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Боже́ственным днесь преображе́нием/ челове́ческое все естество́ просиява́ет боже́ственно, в весе́лии зову́щее:/ прео́бразу́ется Христо́с, спаса́яй вся.

Преображе́нием Боже́ственным зрак наш, и́же дре́вле тле́нием растле́нный/ во а́довых сокро́вищах пра́отца́ Ада́ма,/ днесь Зижди́тель из тли возведе́, обожа́ет наш ра́зум,/ пребыва́ет же Бог вку́пе и Челове́к,/ естества́ ка́яждо соедине́на нося́ непрело́жна же и неразде́льна./ Те́мже ны́не на Фаво́ре несказа́нно сия́ет/ и из всея́ пло́ти дае́т лучи́ Божества́ Своего́, просвеща́я вопию́щия:/ прео́бразу́ется Христо́с, Спа́саяй всех.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

К преложе́нию от земли́, на высо́ту восходя́щему́, учени́к избра́нию после́дуем,/ Христо́во смотря́юще стра́нное виде́ние./ Уди́вльшеся же с ни́ми, возопие́м:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Оскве́рншееся очи́стил еси́ естество́ челове́ческое водо́ю же и огне́м,/ твое́ю пло́тию сего́ све́тлость показу́еши, Спа́се,/ лице́м Твои́м просия́в па́че со́лнца во о́браз бу́дущия сла́вы.

Взы́дем со Христо́м на го́ру святу́ю,/ возводя́щим Зеведе́евы сы́ны и Петра́ лу́чшаго,/ и́хже избра́ сла́ве Свое́й свиде́тели, зову́щия:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Кровьми́, му́чениче, излия́нными любве́ ра́ди Христа́ вопло́щшагося,/ просвети́в твою́ ду́шу, к Сему́ преста́вился еси́, вопия́, ра́дуяся:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Горя́ любо́вию Спа́са, избежа́л еси́ про́пасти нече́стия/ и зи́му лю́тых претерпе́л еси́ мук, взыва́я, Евсигни́е:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Еще́ теку́щим ка́плям, пресла́вне, Боже́ственных твои́х крове́й,/ Влады́це Христу́ предста́л еси́, воспева́я:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Да Боже́ственнаго Ца́рствия ве́чную жизнь насле́диши,/ вре́меннаго живота́ сла́вы возгнуша́лся еси́, вопия́, Евсигни́е:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Но́во роди́ла еси́ Отроча́,/ Его́же роди́ Оте́ц пре́жде век, Богоро́дице Чи́стая./ Ему́же вси воспева́ем:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо о́бразу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те его́ во вся ве́ки.

Кто не удиви́тся, Всецарю́ сла́вы, великоле́пию сла́вы Твоея́,/ в не́же преобра́жся, показа́л е́си друго́м Твои́м,/ Боже́ственными светлостьми́ облиста́в их?/ С ни́миже предпра́зднующих ве́рою уясни́ Све́том Твои́м нас, Тя пою́щих.

Высоту́ Небе́снаго жития́ и сла́вы присносу́щныя Боже́ственное сия́ние да́руй рабо́м Твои́м,/ ны́не предпра́зднующим Твоего́ преображе́ния све́тлое торжество́,/ в не́же Свет облиста́я, уясня́еши Тя воспева́ющия, Христе́ Светода́вче.

Све́та Пода́тель и Свет сый непристу́пен,/ Присносу́щне, Пребезнача́льне, одея́йся Све́том, я́коже ри́зою,/ свет в ми́ре проси́ял еси́, с пло́тию прише́д,/ и Свет на горе́ облиста́еши, сла́вы О́тчия показа́в о́браз.

Ирмо́с трипе́снца: Царя́ Христа́,/ Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы,/ в пещи́ глаго́люще ве́лиим гла́сом:/ вся дела́, по́йте Го́спода.

Госпо́дня све́тлаго преображе́ния настоя́щий день облиста́в,/ ми́рови повелева́ет вопи́ти:/ вся дела́, по́йте и превозноси́те его́ во ве́ки.

Мы́слию, ве́рнии, прииди́те,/ по́йдем к горе́ святе́й ви́дети преображе́ние Христо́во всесве́тлое:/ вся бо просвеща́ет, славосло́вящия сие́ во ве́ки.

Днесь Христо́ву преображе́нию/ чи́стым се́рдцем предусре́тение сотвори́м и возопии́м све́тло:/ вся дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те его́ во ве́ки.

Тро́ичен: В Ли́цех Трех Еди́ное Божество́́ богосло́вим,/ Отца́ и Сы́на и Ду́ха Пресвята́го,/ ку́пно, вся дела́, по́йте и превозноси́те его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Царя́ Христа́, Его́же нам роди́ Де́ва Мари́я/ и по рождестве́ пребы́вши Де́ва Чи́ста,/ вся дела́, по́йте и превозноси́те его́ во ве́ки.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене/ благода́тию твое́ю бы́вше,/ за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще,/ о́троцы вопия́ху:/ благослови́те, вся дела ́Госпо́дня, Го́спода.

Щито́м, всеблаже́нне, благоче́стия всю́ду огражда́емь,/ беззако́ннующия победи́л еси́ благода́тию, поя́ непреста́нно:/ благослови́те, вся дела ́ Госпо́дня, Го́спода.

Внегда́ скорбе́ти Тебе́, к Бо́гу воззва́л еси́ Благоде́телю,/ и услы́ша Тебе́, и от лю́тых изба́ви тя, вопию́ща:/ благослови́те, вся дела ́ Госпо́дня, Го́спода.

Не бого́м безду́шным честь безслове́снейшу, му́чениче, прине́сл,/ чиста́ же́ртва Бо́гу прине́слся еси́, поя́ непреста́нно:/ благослови́те, вся дела ́ Госпо́дня, Го́спода.

Да бу́дущую получи́ши, прему́дре, жизнь и сла́ву,/ умертви́лся еси́ ми́рови и, вопия, Евсигни́е, уморе́н был еси́:/ благослови́те, вся дела́ ́Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Ми́лостивая Де́во, Бо́га Преми́лостиваго поро́ждшая,/ ми́лости Боже́ственныя вся сподо́би, пою́щия:/ благослови́те, вся дела́ ́Госпо́дня, Го́спода.

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.

Ра́дуйся, не́бо, от земли́ возсия́ющаго ны́не прове́дый, Со́лнца Незаходи́маго,/ и сла́вою Боже́ственною покры́ти хотя́щаго со́лнечныя све́тлости;/ земля́ же да лику́ет све́тло,/ Небе́сною заре́ю и све́тлостию сия́ющи и свет быва́ющи.

Поя́ Дави́д Твое́ преображе́ние, предвозгласи́:/ кто уподо́бится Тебе́, Го́сподеви, глаго́ля, в сыне́х Бо́жиих?/ Ты бо, прославля́лся в сове́тех святы́х, вели́к яви́лся еси́ су́щим о́крест Тебе́,/ стра́шен в сла́ве Боже́ственнаго зра́ка.

О Сло́во Бо́жие, му́дрость, и си́ла, и о́браз Оте́ч!/ О Бо́же, разумева́емый ве́рными, и Челове́че познава́емый!/ Твоего́ преображе́ния нас сподо́би, соверши́ти све́тлое торжество́,/ во све́те до́б́рых дел сия́ющих.

Ирмо́с: Тя, Неискусобра́чную Богоро́дицу,/ Небе́сный черто́г,/ ро́ждшую Нача́льника спасе́ния на́шего,/ пе́сньми велича́ем.

Сей первовхо́дный день/ Твоего́, Христе́, творя́ще пресла́внаго и всесве́тлаго преображе́ния,/ пе́сньми Тя велича́ем.

Усе́рдно, ве́дяще сла́вное преображе́ние Госпо́дне,/ озари́м духо́вно помышле́ния на́ша, сие́ велича́юще.

До́брым измене́нием изме́ньшеся, Христо́вым преображе́нием,/ обря́щемся светоявле́нни добродея́нии на́шими, сие́ велича́юще.

Тро́ичен: Тя, Триипоста́сную Тро́ицу и Неразде́льное Существо́,/ Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го, пе́сньми велича́ем.

Богоро́дичен: Тя, купину́, ю́же Моисей ви́де горя́щую и неопаля́емую,/ огнь прие́мшую Божества́, пе́сньми велича́ем.

Ирмо́с: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Кре́постию, му́чениче, Христо́вою некре́пкаго врага́ умертви́л еси́, вознося́щагося/ и су́етно вои́стинну ны́не шата́ющагося,/ и ме́чному усече́нию главу́ преклони́л еси́,/ и освяти́л еси́ кро́вным тече́нием зе́млю всю.

Я́ко украше́ние всех страда́льцев, я́ко му́ченико́в красота́, Евсигни́е,/ я́ко столп непоколеби́м Це́ркве, я́ко огражде́ние благочести́вых прея́вственно,/ я́ко Боже́ственная ле́пота притека́ющих к Тебе́,/ я́ко всесве́тлая звезда́, ублажи́лся еси́.

И ска́пают ми́ро па́ры по́тов твои́х благово́нное, Евсигни́е,/ и сердца́ на́ша, тя чту́щих, благоуха́ют,/ и смрад страсте́й, бед и скорбе́й отгоня́ют, страстоте́рпче Христо́в до́блий.

Со́лнце сла́вы, Иису́се, уясни́вый па́мять днесь страда́льца Твоего́,/ того́ моли́твами просвети́, молю́ся,/ омрачи́вшуюся мою́ ду́шу пре́лестию змии́ною,/ да сла́влю Тя, я́ко Бо́га и́стинна и Человеколю́бца.

Богоро́дичен: Просвети́, две́ре Све́та, се́рдца моего́ о́чи, молю́ся,/ тьмо́ю грехо́вною осле́пшия,/ и при́ятны Боже́ственным покажи́ сия́нием,/ да почи́таю Тя, да Боже́ственными гла́сы велича́ю Тя.

Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Не́бо созда́вый и звезда́м свет вложи́вый, днесь на го́ру Фаво́рскую возше́д,/ освеща́ет ученики́ заре́ю Божества́ Своего́.

Сла́ва, и ны́не, подо́бен:

Днесь на Фаво́ре Христо́с Свет облиста́,/ днесь свы́ше шум, глас Оте́ч, услы́шан бысть:/ Сей есть, вопия́, Сын возлю́бленный Мой.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен : Небе́сных чино́в:

Пресвята́го сла́внаго преображе́ния/ предсре́тение творя́ще в настоя́щий день,/ Христа́ славосло́вим,/ на́ше огне́м Божества́/ преобрази́вша естество́/ и я́коже пре́жде нетле́нием облиста́вша.

Стих: Ми́лость и и́стина срето́стеся,/ пра́вда и мир облобыза́стася.

На святу́ю го́ру, прииди́те, взы́дем,/ и всесве́тлое преображе́ние/ ве́рою у́зрим Госпо́дне,/ тому́ ве́рно покланя́ющеся, и глаго́лем:/ Ты Бог еди́н еси́, вопло́щся/ и обожи́в челове́чество.

Стих: Го́споди, во све́те лица́ Твоего́ пои́дем/ и о и́мени твое́м возра́дуемся во ве́ки.

Сей есть день предпра́зднственный,/ во́ньже прео́бразу́ется Христо́с,/ су́щим с Ним Моисе́ю и Илии́/ и его́ ученико́м на горе́ Фаво́рстей,/ гла́су такову́ глаго́лющу:/ Сей есть вои́стинну избра́нный Мой Сын.

Сла́ва, и ны́не, глас 5. Самогла́сен:

Зако́на и проро́ков/ Тя, Христе́, Творца́ и Исполни́теля свиде́тельствоваша,/ зря́ще во о́блаце,/ Моисе́й Богови́дец и Илия́ огнеколесни́чник/ и неопа́льный небоше́ственник,/ в преображе́нии твое́м./ С ни́миже и нас просвеще́ния Твоего́ сподо́би, Влады́ко,/ пе́ти Тя во ве́ки.

Блаже́нны предпра́зднства, пе́сни 3-я и 6-я.

Подоба́ет ве́дати: а́ще случи́тся предпра́зднство Преображе́ния Христо́ва в Неделю:

В суббо́ту на ма́лой вече́рни, стихи́ры воскре́сны и Богоро́дицы, по обы́чаю.

На вели́цей вече́рни, по кафи́зме, на Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскре́сны 3, и Анато́лиев еди́н, и предпра́зднства 3, и му́ченика 3. Сла́ва, предпра́зднства. И ны́не, Богоро́дичен 1-й настоя́щаго гла́са.

На стихо́вне, стихи́ры воскре́сны, Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства.

На у́трени тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства. И прочее до кано́на воскре́сно. Кано́н воскресе́н со ирмосо́м на 4, и Богоро́дицы на 2, и предпра́зднства на 4, и свята́го на 4. Катава́сия: Крест начерта́в: По 3-й пе́сни конда́к и предпра́зднства и седа́лен свята́го. ́Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства. По 6-й песни конда́к воскресе́н и и́кос. На 9-й песни пое́м Честне́йшую: Свети́лен воскресе́н, два́жды. Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства.

На Литурги́и: Блаже́нны гласа на 6 и предпра́зднства песнь 3-я. По вхо́де тропа́рь воскре́сен, предпра́зднства, и хра́ма Богоро́дицы, а́ще есть, и хра́ма свята́го, или́ святы́я. Таже конда́к воскре́сен. Сла́ва, хра́ма свята́го, или́ святы́я. И ны́не, предпра́зднства. Проки́мен, Апосто́л, аллилу́ия, Ева́нгелие, и прича́стен дне, и у́тренний Апосто́л, и Ева́нгелие ряд под зача́ло.

Ве́стно бу́ди: Я́ко а́ще случи́тся пра́здник Христо́ва Преображе́ния в Неде́лю, ничто́же воскре́сно пое́тся, ниже́ Ева́нгелие у́треннее чте́тся, но вся слу́жба пра́здника, ве́чер, и у́тро, и на Литурги́и, неизме́нно.

Святой мученик Евсигний родился в Антиохии Сирийской в середине III века по Рождестве Христовом. Достигнув совершеннолетия, он поступил на военную службу. Шестьдесят лет отдал Евсигний ратному делу, служа в войсках римских императоров Диоклитиана, Максимиана Геркула, Констанция Хлора, Константина Великого и его́ сыновей. В 308 году он удостоился быть свидетелем и описателем мученического подвига святого Василиска. При этом, вместе с другими христианами, он видел Самого Господа, Который принял возносимую Ангелами душу мученика. В Царствование святого Константина Великого святой Евсигний был свидетелем явления на небе сияющего Креста, предвещавшего славную победу византийскому войску силой Христовой. В старости угодник Божий оставил военную службу и удалился на родину.

Он проводил время в посте и молитвах, посещении храмов Божиих и других подвигах добродетели. Святой Евсигний пользовался любовью соотечественников, и к нему́ часто обращались многие за советом и наставлением. Так он дожил до времени правления жестокого гонителя христиан Юлиана Отступника (361 –363), стремившегося восстановить язычество. Направляясь однажды в храм Божий, святой Евсигний повстречал на пути двух ссорившихся язычников. Они остановили святого и просили его разрешить их недоумения. Угодник Божий исполнил их просьбу и рассудил по справедливости. Тот, кто оказался неправ, обиделся и донес, что Евсигний – христианин. Святой предстал перед судом императора Юлиана. Он безбоязненно обличил царя́ в отступлении от Христа, противопоставляя его благочестивому Константину Великому. При этом угодник Божий, как очевидец, подробно рассказал о явлении на небе знамения Креста. Юлиан, кипя злобой и не желая слушать святого исповедника, приказал отсечь ему голову. Мученическая кончина святого Евсигния последовала в 362 году, на 110-м году жизни.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *