собор всех святых с праздником
Собор всех святых, в земле Русской просиявших
Дни памяти
Житие
Всех Святых, в Земле Русской просиявших, Неделя – 2-е воскресенье после праздника Пятидесятницы, посвященное празднованию памяти всех русских святых.
Идея соборного празднования памяти рус. святых появилась в сер. XVI в., после прославления сонма рус. святых на Московских Соборах 1547 и 1549 гг. Первая служба в честь «новых российских чудотворцев» была составлена Григорием, иноком суздальского Спасо-Евфимиева мон-ря, и предназначалась для пения 17 июля; этот день стал первоначальной датой празднования Собора русских святых. Служба переписывалась в рукописях (Сергий (Спасский). Месяцеслов. Т. 1. С. 385), но не вошла в печатные московские издания богослужебных книг XVI–XVII вв. С кон. XVIII в. она издавалась старообрядческими типографиями (Краков, Б. г.; Гродно, 1786, 1789; Супрасль, 1786, 1787; М., 1911). После XVII в. это празднование сохраняется только в старообрядческой среде и совершается в неделю (т. е. в воскресенье) после памяти прор. Илии (20 июля). Последование включает тропарь 3-го гласа: «Пречестная верста Богом возлюбленная, отцы преблаженнии», кондак 8-го гласа, на подобен «Яко начатки»: «Яко благочестия проповедники и нечестия обуздатели», канон 8-го гласа, ирмос: «Песнь возслем, людие», нач.: «Вси песньми духовными, иже постом просиявшая». По певч. рукописям с XVII в. известны распетые стихиры (славники) из этой службы. Набор из славников (обычно 6) устойчиво приводится в рукописях поморской традиции (Певческие книги. 2001).
Ок. 1643 г. иером. Мелетий Сириг, протосинкелл К-польского патриарха, по просьбе митр. Петра (Могилы) написал службу «преподобным отцам Киево-печерским и всем святым, в Малой России просиявшим», т. е. укр. аналог службы в честь Всех Русских святых. В кон. 40-х гг. XVII в. по образцу службы иером. Мелетия соловецкий иером. Сергий (Шелонин) написал службу «всем святым, иже в Велицеи Росии в посте просиявшим» (известна по единственной ркп. XVII в. – РНБ. Сол. 877/987). Несмотря на названия, службы иеромонахов Мелетия и Сергия посвящены не только преподобным, но и святым, прославленным в др. ликах; названия обусловлены тем, что обе службы составлены по образцу службы в честь Всех преподобных отцов в Сыропустную субботу (Панченко. 2004). Большого распространения в богослужебной практике последования, составленные иеромонахами Мелетием и Сергием, не получили.
Помимо гимнографических произведений, для службы рус. святых создавались четьи тексты. Так, инок Григорий Суздальский написал «Похвальное слово» в честь новых чудотворцев (Макарий, архим. 1997), иером. Сергий (Шелонин) – «Похвальное слово русским преподобным» (Панченко. 2003).
Совр. празднование Всех Святых, в земле Российской просиявших, было установлено по решению Поместного Собора Российской Православной Церкви 1917–1918 гг. На заседании 7 (20) авг. был заслушан доклад проф. Б.А. Тураева о праздновании памяти всех святых, новых чудотворцев российских (Деяние 146 – Собор 1918. Деяния. Т. 10. С. 146–147). В докладе был сделан краткий обзор истории службы новым российским чудотворцам, приведены примеры подобных служб (ветхозаветным праотцам, преподобным афонским и др.) и предложено восстановить празднование памяти рус. святых в воскресный день после памяти Всех святых недели по примеру памяти афонских подвижников, отмечаемой на Св. Горе. Заслушав доклад, Собор определил восстановить празднование дня памяти всех рус. святых в 1-е воскресенье Петрова поста, а соответствующее последование (основанное на последовании инока Григория, но исправленное и дополненное Высшим Церковным Управлением) напечатать в конце Цветной Триоди. Статьи были переданы в Редакционный отдел Собора и приняты с небольшими поправками 13 (26) авг. (Деяние 150 – Там же. С. 216-217). Дополнение и исправление службы было поручено Тураеву и иером. Афанасию (Сахарову) (впосл. епископ, священноисповедник). Служба была почти полностью переписана, из старой осталось лишь неск. песнопений. Первоначальный вариант службы издали брошюрой гражданской печати в Москве в 1918 г.; издание отличалось большим количеством опечаток. Священноисп. Афанасий редактировал службу в продолжение всей жизни. Следующее издание ее вышло в Москве в 1946 г. Окончательный текст службы, более полный по сравнению с текстом первых изданий, был выпущен в составе Миней, подготовленных Московской патриархией в 1978-1989 гг. (Минея. (МП). Май. Ч. 3. С. 308-387; см. также: Служба. 1995). Служба имеет много особенностей, обусловленных желанием священноисп. Афанасия выделить ее в круге праздников РПЦ; она включает избыточный гимнографический материал, что позволяет со всей полнотой совершать ее как в воскресный, так и в будний день. Нек-рые особенности составленной священноисп. Афанасием службы не вполне традиционны: поименное перечисление всех рус. святых на литии не имеет аналогов в древних службах (а после прославления сонма новомучеников на Архиерейском юбилейном Соборе 2000 г. стало практически неосуществимым), соединение 3 величаний, обращенных к Богу, Божией Матери и ко всем рус. святым, не находит соответствия в Типиконе.
Помещенное в Минее последование включает тропари 8-го гласа: «Якоже плод красный Твоего спасительного сеяния» и 4-го гласа: «Иерусалима вышняго гражданы»; кондак 3-го гласа, на подобен «Дева днесь»: «Днесь лик святых, в земли нашей Богу угодивших»; канон утрени 8-го гласа (ирмос: «В чермнем фараона с колесницами погрузил еси», нач.: «Вси в песнех духовных воспоим согласно»); малый молебный канон, составленный по подобию молебного канона Богородице 8-го гласа (ирмос: «Воду прошед яко сушу», нач.: «Многими содержими напастьми, к вам прибегаем»); более 10 самогласнов, 3 цикла подобнов, а также циклы стихир на литии, на вечерне и на елеопомазании в конце утрени, включающие подобны всех гласов. Паремии вечерни: Ис.49:8-15, Сир.44:1-14, Прем.3:1-9; Евангелие утрени: Мф.4:25-5:12; чтения литургии: прокимен из Пс.15, Кол.3:20-4:3 (или Евр.11:33-12), аллилуиарий со стихами Пс.43, Лк.12:32-40 (или Мф.4.25-5:12), причастен Пс.149:4; помимо прочего, в состав службы входят особые тропари на блаженнах.
Служба пользуется большой популярностью (хотя, как правило, нек-рые ее части – молебное пение накануне, ряд песнопений и др. – на практике сокращаются или опускаются), нек-рые ее тексты (напр., стихиры подобны «Земле русская») вошли в число наиболее известных и любимых в Русской Церкви.
Литература: Спасский И. Первая служба Всем Русским Святым и ее автор // ЖМП. 1949. № 8. С. 50–55; Служба Всем Святым, в земле Русской просиявшим. М., 1995; Макарий (Веретенников), архим. Эпоха новых чудотворцев: (Похвальное слово новым рус. святым инока Григория Суздальского) // АиО. 1997. № 2 (13). С. 128–144; Певческие книги выголексинского письма. XVIII – 1-я пол. XIX в. / Сост. Ф. В. Панченко. СПб., 2001. (Описание РО Б-ки РАН; Т. 9. Вып. 1); Казанцева Г. Е. Особенности церковнослав. языка службы «Всем святым, в Земле Русской просиявшим» свт. Афанасия (Сахарова) // ЕжБК, 2003. С. 377–380; Панченко О. В. Из археогр. разысканий в области соловецкой книжности: I. «Похвальное слово рус. преподобным» – соч. Сергия Шелонина: Вопрос атрибуции, датировка, характеристика авт. редакций) // ТОДРЛ. 2003. Т. 53. С. 547–592; он же. Из археогр. разысканий: II. «Канон всем святым, иже в Велицеи Росии в посте просиявшим» – соч. Сергия Шелонина // ТОДРЛ. 2004. Т. 56. С. 453–480.
А.А. Лукашевич
Статья из т. 9 «Православной энциклопедии». Москва, 2005 г.
День всех святых 2021
Этот католический праздник отмечается 1 ноября. Верующие с давних времен чествовали, таким образом, всех святых, и прежде всего тех, у которых в католическом календаре не было своего праздника. И хотя до XI века День всех святых отмечался в мае, а ввели его, по одним источникам Бонифаций IV, по другим — Григорий IV, но суть от этого не меняется.
Интересно, что на 2 ноября у католиков приходится День поминовения усопших, а накануне, т. е. как раз 1 ноября, по поверьям, души умерших возвращаются на землю и пугают мирных граждан. Другие говорят, что это нечистая сила приходит на землю и устраивает шабаш. Особенно популярны разные забавные истории и страшилки, связанные с 1 ноября, у американцев.
С Днём всех святых вас поздравляем,
Любви и мира вам желаем,
Пусть в небо ангелы летят,
И все святые вас хранят.
Пусть радость этот день несёт,
И вам всегда во всём везёт.
В душе покоя и тепла
И будьте счастливы всегда!
В день всех святых
Зажгите в храме свечи,
Теплей пусть будет
Святым на небесах,
Душе пусть вашей
Тоже станет легче,
Уйдет тяжесть грехов,
Лежащих на плечах.
В день всех святых
Желаю благодати,
Пусть ангелы
Коснуться вас крылом,
Пусть свечи воском
Где-то в храме плачут,
И счастье незаметно
Входит в дом.
Поздравляю с Днём всех святых. Желаю, чтобы жизнь была светлой, благополучной, счастливой, успешной. Желаю отрады для души, отзывчивости сердца, доброты и мира, блага и милости, крепкого здоровья и надежды на лучшее.
Поздравляю с Днем святых
Всех знакомых и родных,
Ангелы пусть охраняют
От любой беды спасают.
Жизни всей великий план
Богом нам для счастья дан.
Грусть идет пусть стороной,
Будь всегда самим собой.
С Днем всех святых хочу поздравить,
Пускай надежно в Вашу жизнь
Они свой светлый взор направят,
Храня от завистей чужих,
От бед, невзгод и разногласий
В семейном, тихом очаге.
Добро пусть будет в жизни Вашей —
Размеренной, большой реке.
С Днем всех святых! И пусть хранят от горя
Твой теплый дом и уголки души.
Осенний ветер за окошком воет,
Но ты грустить не очень-то спеши,
Храм посети, зажги свечу, и может
Вдруг наконец-то чудо посетит,
И круг святых нечаянно поможет
Счастливей, лучше, радостней зажить!
В день всех святых я пожелаю
Душевного вам всем тепла.
Пускай уютной жизнь лишь будет,
Удача будет пусть добра.
Пусть окружают вас друзья,
Родные и любимые.
Пускай надежда будет в сердце
Навсегда хранимая.
Светлый праздник всех святых
Наполняет сердце счастьем.
После снов тяжелых, злых
Навсегда ушло ненастье.
Вспомним тех, кто для людей
Совершал дела благие,
Радость ярче и полней
Делают для нас святые.
Поздравим вас с Днем Всех Святых!
Он и детей, и пожилых
Заставит вспомнить Божий свет
Да на вопросы даст ответ,
Рекой направит к вам любовь,
А главное, покажет вновь
Всю силу веры и добра.
Очень давно всем знать пора,
Как важно свет в душе иметь
. и этим светом мир согреть.
Радости вам, любви родных!
У нас сейчас День Всех Святых!
В День Всех Святых тебе желаю
Удачи, мира и добра.
И пусть тебя оберегает
Та путеводная звезда.
Пусть счастье в дом к тебе стучится,
Пусть мир наполнит теплота.
И если вдруг чего случится,
Плохое пусть не у тебя.
Маски сняты, смыт и грим.
Спит в кладовке Пилигрим.
Музыканты группы «Кисс»
Накануне напились.
Доктор Зло храпит под стулом,
Кашляет во сне, продуло,
Франкенштейн, сняв маску спит,
Как по-детски он сопит.
Злая ведьма и вампиры
Дружат утром с белым миром,
Через час они проснутся,
Потянувшись, рассмеются.
Маски сняв с лиц молодых,
Встретим мы День всех святых,
Пусть Хэллоуин прошел,
Будет через год еще.
Пригодятся нам и маски,
И смываемые краски,
Театральный этот грим,
Книжка сказок братьев Гримм.
Поздравляю вас, вампиры,
Пилигримы и сатиры,
Нимфы, ведьмы и колдуньи,
Эльфы и гадалки-лгуньи.
Утро, свет, день всех святых,
Просыпайся все, кто дрых,
Все за стол, опохмеляться,
Но сначала — умываться!
Собор Всех святых
Историческое содержание
Праздник известен с конца IV – начала V веков. Существует проповедь свт. Иоанна Златоуста на память «всех святых, по всему миру пострадавших», в которой уже указывается день празднования аналогичный существующему в настоящее время. Среди песнопений прп. Ефрема Сирина есть упоминание о праздновании в честь всех святых.
Студийский, а затем и Иерусалимский Типиконы окончательно помещают праздник в честь всех святых на первую неделю (воскресение) после Пятидесятницы. Такая последовательность праздников обнаруживает их логическую связь: святые просияли хоть и в разное время и различными подвигами, но по благодати единого Святого Духа, излившегося на Церковь в день Пятидесятницы.
В годовом богослужебном круге православной церкви День всех святых является пограничным:
На вечерне праздника читаются три паремии, содержащие ветхозаветные указания на славу святых: Ис.43:9-14; Прем.3:1-9; Прем.5:15-6:3.
Читающийся на литургии отрывок из Послания к Евреям (Евр.11:33-12:2) прославляет ветхозаветных праведников и называет их «облаком свидетелей», а составное евангельское чтение (Мф.10:32-33; Мф.10:37-38; Мф.19:27-30) указывает на необходимые признаки святости («Кто исповедает Меня пред людьми, того исповедаю и Я пред Отцем Моим Небесным…Кто не берет креста своего и следует за Мною, тот не достоин Меня…Всякий, кто оставит домы, или братьев, или сестер, или отца, или мать, или жену, или детей, или земли, ради имени Моего, получит во сто крат и наследует жизнь вечную»).
Гимнография праздника изобилует поэтическими оборотами: святые называются «непрелестными светилами» (канон утрени, песнь 3), «божественным облаком» (там же, песнь 6), «начатками естества» (кондак), «терпеливодушными» (стихира на литии); их кровью Церковь украшается «багряницею и виссом» (тропарь); они «уясняют церковное небо» (канон утрени, песнь 8), «добродетелей светлостью» делают землю небом (стихира на хвалитех).
Молитвы
И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х,/ я́ко багряни́цею и ви́ссом,/ кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися,/ те́ми вопие́т Ти Христе́ Бо́же:/ лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́,/ мир жи́тельству Твоему́ да́руй,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Кровью пострадавших во всем мире мучеников Твоих как порфирою и виссоном облеченная, их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: «Милости Твои людям Твоим ниспошли, мир народу Твоему даруй и душам нашим великую милость!»
Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти Го́споди богоно́сныя му́ченики./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́,// жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́ Многоми́лостиве.
Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, Богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.
Молитва Собору Всех святых
О, преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно призрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание Собору Всех святых
Велича́ем вас,/ апо́столи, му́ченицы и проро́цы и вси святи́и,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,// вы бо мо́лите о нас/ Христа́ Бо́га на́шего.
Каноны и Акафисты
Акафист Собору Всех Святых
Кондак 1
Избранным угодником Божиим, всем святым, от века во всем мире просиявшим и на небеси венцы славы приявшим, похвальное приносим пение. Вы же, яко имущии велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободите, да зовем вам хвалебно:
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Икос 1
Ангельский собор, умаленный падением гордых ангел и вами, всеми святыми, восполняемый, светло торжествует в день памяти вашей, и всю вселенную созывает на веселие духовное. Мы же, им подражающе, зовем вам радостно:
Радуйтеся, святии, от века Богом предуведеннии и предуставленнии к славе небесней.
Радуйтеся, от всех родов, мест и времен в служение Господу избраннии.
Радуйтеся, избрание ваше подвигами благочестия оправдавшии.
Радуйтеся, образом добрых дел ваших правый путь к небеси нам показавшии.
Радуйтеся, прежде писаннаго закона Божия по закону совести праведно пожившии.
Радуйтеся, в законней сени благочестно житие свое совершившии.
Радуйтеся, в новей благодати светло добродетельми просиявшии.
Радуйтеся, в последняя сия времена Богу благоугодившии и мзду с первыми получившии.
Радуйтеся, от земных скорбей прешедшии к небесному покою.
Радуйтеся, сподобльшиися зрети неисповедимую славу Божию.
Радуйтеся, с лики безплотных непрестанно хвалящии Пресвятую Троицу.
Радуйтеся, всегда молящиися Ей о всех почитающих вас.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 2
Видящи Православная Христова Церковь, многочисленными лики святых, яко прекрасными райскими цветы себе украшену, светло почитает память их и Пречистую Богоматерь с Рождшимся от Нея Христом Богом величает, вопиющи Тому хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 2
Разуму нашему просвещение у Господа испросите, святии угодницы Божии, да отрясше земное пристрастие, вознесемся сердцем и мыслию в наследованная вами и нам обещанная селения райская, и возопием вам радостно:
Радуйтеся, ветхозаветнии праотцы и патриарси, родоначальницы по плоти Христа Сына Божия.
Радуйтеся, яко благословением Божиим умножишася роды ваша, яко звезды небесныя.
Радуйтеся, среди мрака древняго нечестия правую вашу веру во истиннаго Бога сохранившии.
Радуйтеся, с надеждою чаявшии обетованнаго Искупителя.
Радуйтеся, яко от вашего племене возсия пресветлая свеща — Богородица Мария.
Радуйтеся, яко от Нея родися Победитель смерти и ада.
Радуйтеся, верою во грядущаго Христа спасение улучившии.
Радуйтеся, вместо древния клятвы благословение Тем получившии.
Радуйтеся, и во аде Христова пришествия ожидавшии.
Радуйтеся, адских мучений Им избавленнии.
Радуйтеся, на небеса со славою возведеннии.
Радуйтеся, с лики Ангельскими в вечныя обители Отца Небеснаго вселеннии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 3
Силою Вышняго осенени бывше, святии, дерзновенно ополчистеся противу начал и властей злобы поднебесныя, и победивше тех коварства, вся благая начинания ваша добре совершисте, воспевающе Всесильному Человеколюбцу Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще, святии пророцы, преславная селения во обителех дому Отца Небеснаго и присносущным светом лица Божия просвещаеми, неизреченнаго воистину со всеми святыми наслаждаетеся блаженства, егоже мы, земнии, причастницы быти желающе, воспеваем вам сице:
Радуйтеся, святии пророцы, Богом избраннии прежде вашего рождения.
Радуйтеся, верно поработавшии Ему прежде Христова воплощения.
Радуйтеся, от младенчества благодатию Святаго Духа освященнии.
Радуйтеся, посланнии от Господа вразумляти заблуждшия сыны Израилевы.
Радуйтеся, предвозвестившии Христово от Девы славное рождение.
Радуйтеся, звезды, предварившии пришествие истиннаго Солнца.
Радуйтеся, законопреступных царей Израилевых дерзновенно обличившии.
Радуйтеся, всякое людское нечестие мечем слова Божия нещадно посекшии.
Радуйтеся, вернии раби Господни, вся хотения Его исполнившии.
Радуйтеся, истину небоязненно пред властьми вещавшии.
Радуйтеся, многи скорби в мире претерпевшии.
Радуйтеся, со всеми избранными торжествующии на небеси в славе вечней.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 4
Бури житейския избавльшеся, вси святии, преидосте в небесный покой, на места злачна и прохладна, идеже потоцы сладости неисповедимыя, пища славы Божия нетленная, пения и гласы празднующих; тамо убо торжествуете со всеми Ангельскими силами, поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Око не виде, и ухо не слыша, и на сердце земнаго человека не взыдоша радости и сладости, ихже вы ныне наслаждаетеся, Апостоли святии. Сего ради благоговейно взываем вам:
Радуйтеся, святии Апостоли, с Предтечею Иоанном ближайшии друзи Христовы.
Радуйтеся, по Пресвятой Деве Марии, первостоятелие у Престола Святыя Троицы.
Радуйтеся, возвестившии миру таинство нашего искупления.
Радуйтеся, светом веры Христовы омраченныя люди просветившии.
Радуйтеся, семя слова Божия в сердца человеческая всеявшии.
Радуйтеся, плоды трудов ваших в небесном вертограде пожинающии.
Радуйтеся, святии отцы, седмию Вселенскими Соборы исповедание Православныя веры утвердившии.
Радуйтеся, утишившии бурю еретическаго нечестия.
Радуйтеся, изъяснившии нам догматы Православныя веры.
Радуйтеся, и доныне учением вашим ограждающии Церковь Христову от ересей и расколов.
Радуйтеся, святии иерарси, словом и житием светло просиявшии.
Радуйтеся, во свете невечернем с духовными вашими чады ныне обитающии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 5
Боготочною, Спасе, Кровию Твоею искупленнии и верно Тебе на земли послужившии вси святии, ныне на тверди церковней яко звезды пресветлыя сияют, и всех нас, по морю страстнаго сего жития плавающих, на путь правый, к небесному отечеству ведущий, наставляют; о сем убо с радостию благодарно поем Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши, святии мученицы, яко в мире сем вся суетна суть и тлению причастна, потщастеся Предвечному Богу благоугодити и претерпением лютых мук тленная на нетленная пременити, за еже сподобистеся предстояния у страшнаго Престола Владычня в славе вечней, в нейже не забудите и нас, память вашу совершающих и вопиющих вам таковая:
Радуйтеся, святии страстотерпцы, кровию своею запечатлевшии правую вашу во Христа веру.
Радуйтеся, не убоявшиися убивающих тело, души же не могущих убити.
Радуйтеся, претерпевшии страшная мучения.
Радуйтеся, явльшии на себе Христовых страстей изображения.
Радуйтеся, победившии лютых мучителей свирепства.
Радуйтеся, чрез огнь и воду прошедшии и в покой вечный вшедшии.
Радуйтеся, исповедницы и священномученицы, пострадавшии за благочестие и почитание святых икон.
Радуйтеся, преподобномученицы, в молитве Богу собеседовавшии и страданием диавола поправшии.
Радуйтеся, за славу и честь Царя Небеснаго мужественно воинствовавшии.
Радуйтеся, победную почесть от Христа на небеси приимшии.
Радуйтеся, велию благодать от Господа получившии.
Радуйтеся, многая и различная чудеса в славу Божию в поднебесней содевающии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 6
Проповедуют христианстии роди славу вашу, вси святии: вы бо яко рай насажденный явистеся посреде Церкве, имущии древо жизни Самаго Господа, от негоже вкусивше сладости райския, вся скорогибнущая в мире сем презресте, и радостно в небесный вертоград внидосте, поюще: Аллилуиа.
Икос 6
Правоверие и добродетели преподобных отец, яко солнце, всему миру сияют и нам мрачный путь жизни сея просвещают, да не заблудим в пустыни греха и душепагубных ересей. Сего ради хвалебно им воспеваем:
Радуйтеся, преподобнии отцы, мир и яже в мире любве ради Божия волею оставившии.
Радуйтеся, преподобнии матери, в подвизех дневных и нощных земное течение совершившии.
Радуйтеся, пустынницы, в пещерах и горах со зверьми пожившии.
Радуйтеся, постницы, в алчбе и жажде временное житие препроводившии.
Радуйтеся, столпницы, мраз и зной Царствия ради Небеснаго претерпевшии.
Радуйтеся, затворницы, в сердечней тишине Бога взыскавшии.
Радуйтеся, девственницы, целомудрие сохранившии и непорочному Агнцу Христу пoследовавшии.
Радуйтеся, послушницы, Христово смирение стяжавшии.
Радуйтеся, в общежитиих во взаимной братской любви ангельски пожившии.
Радуйтеся, мудрии и кротции монахов наставницы бывшии.
Радуйтеся, вси трудолюбцы, добродетелей совершенство стяжавшии.
Радуйтеся, в покой Господа своего вшедшии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 7
Хотя Всеблагий Господь явити миру, яко не всуе труждаются вси благоугождающии Ему, но яко велия мзда уготовася им в Царствии Небеснем: сего ради прослави сонмы святых угодник Своих, различне Тому на земли послуживших, да и мы поревнуем тех житию, и тоя же вечныя славы чающе, поем Ему: Аллилуиа.
Икос 7
«Веруяй в Мя, аще и умрет жив будет»,— рече Господь. Вам же, святии вси, изрядно приличествуют сии Владычни глаголы: вы бо аще и умросте на земли плотию, но душами в вышнем селении всегда живи суще, многая и неизреченная совершаете в мире чудеса, и теплым вашим к Богу ходатайством пособствуете нам, сице возглашающим вам:
Радуйтеся, горняя мудрствующим вашим умом истиннаго Бога познавшии.
Радуйтеся, правую вашу в Святую Троицу веру непорочно сохранившии.
Радуйтеся, Христа Сына Божия, истиннаго Бога и совершеннаго человека исповедавшии.
Радуйтеся, в спасительныя Его страсти несумненно веровавшии.
Радуйтеся, Православием, яко звезды, блистающии.
Радуйтеся, праведностию, яко финикс процветающии.
Радуйтеся, плотию на земли, умом же на небеси пожившии.
Радуйтеся, временною смертию на безконечную жизнь прешедшии.
Радуйтеся, тесным путем евангельски шествовавшии.
Радуйтеся, узкими враты Царствия Небеснаго достигшии.
Радуйтеся, вечных благ наследницы.
Радуйтеся, о спасении нашем теплии к Богу ходатаи.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 8
Страну ону горнюю, идеже вси святии по трудех земных почивают, умным очесем своим представляюще, аще и не можем постигнути сущаго тамо блаженства, мы земнии и плотию обложеннии, обаче, верою сие проразумевающе и сердцем предвкушающе, поем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Исчитаяй множество звезд и всем им имена нарицаяй, Вседержителю Господи, Ты един веси по имени всех благоугодивших Тебе. Мы же, дело суще руку Твоею, якоже песка морскаго исчести, сице и всех святых по имени нарещи не могуще, токмо изряднейшия рабы Твоя, от начала мира Тебе благоугодившия, именуем, глаголюще:
Радуйтеся, Адаме и Ево, праотцы всего рода человеческаго.
Радуйтеся, Авеле и Сифе, первии в мире благочестия рачителие.
Радуйтеся, Ное, вторый рода нашего родоначальниче, и Аврааме, завета Божия приемниче.
Радуйтеся, Моисее Боговидче и Аароне, первый ветхозаветный священниче.
Радуйтеся, Еноше и Илие, плотию смерти не вкусившии и на небо восхищеннии.
Радуйтеся, Исаие, Давиде и Данииле, зрителие таин Бога Вседержителя.
Радуйтеся, Иоакиме и Анно, родившии Деву Марию – Матерь Христа Бога нашего.
Радуйтеся, Петре, Павле, Иакове и Иоанне, избраннейшии Апостоли Христовы.
Радуйтеся, Николае, Василие, Григорие, Иоанне и Афанасие, непоколебимии столпи церкве Христовы.
Радуйтеся, Антоние, Пахомие, Евфимие, Иларионе и Савво, великие монахов наставницы.
Радуйтеся, Георгие, Димитрие, Евстратие и Пантелеимоне, велиции мученицы Христовы.
Радуйтеся, Варваро, Ирино, Параскево, Екатерино и вси мученицы, кровию своею торжество веры возвеличившии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 9
Вси святии Твои, Господи, ангельский подражая чин, безпрестани славят Пресвятое имя Твое на небеси, «Свят, Свят, Свят», — вопиюще; с нимиже и мы, грешнии, на земли бренными устнами вопием: Аллилуиа.
Икос 9
Витии суемудрыя недоумеют глаголати: како вы, вси святии, подобострастни нам бывше человецы, непреодолени страстьми бысте, мужеством вашим безплотныя враги победисте. Мы же, прославляюще укрепившаго вас Господа, хвалим доблести ваша и умиленно вопием:
Радуйтеся, святии, вседушно Господа возлюбившии.
Радуйтеся, любве Его ради живота своего не щадившии.
Радуйтеся, мир и миродержителя победившии.
Радуйтеся, вся сети древняго змия, яко паучину, разорившии.
Радуйтеся, смирившиися под крепкую руку всеблагаго Промысла Божия.
Радуйтеся, покорившии волю свою воле Отца Небеснаго.
Радуйтеся, прославившии Господа в душах и телесех ваших.
Радуйтеся, возвеличившии Его во всех делех ваших.
Радуйтеся, воздвизавшии руце ваши на творение дел благих.
Радуйтеся, направлявшии стопы ваша на путь правый.
Радуйтеся, не приложившии сердец ваших к земному богатству и наслаждению.
Радуйтеся, всегда помышлявшии о благах небесных и вечном веселии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 10
Спасения путем право шествующе и о судьбах правды Божия поучающеся, вси святии, явистеся яко древеса благоплодная при исходищах вод, и принесосте Богу плод добродетелей ваших во время свое. Ныне же в горнем Едеме неизреченнаго наслаждающеся блаженства, помяните и нас, чад ваших, отеческое ваше о спасении нашем попечение восхваляющих, Богу же поющих: Аллилуиа.
Икос 10
Стена тверда нам противу лица вражия вы есте, вси святии, и теплии молитвенницы ко Христу о всем роде христианстем. Темже от стрел невидимаго борителя присно вами защищаеми, радостно взываем:
Радуйтеся, рода человеческаго велие украшение.
Радуйтеся, в странствии земном присная нам отрада и утешение.
Радуйтеся, в брани со врагами спасения нашего сильнии нам помощницы.
Радуйтеся, от меча гнева Божия молитвами вашими нас защищающии.
Радуйтеся, сами искушени бывше, и нам во искушениих помогающии.
Радуйтеся, покаянию нас грешных зело радующиися.
Радуйтеся, на различных местех земли во вся времена праведно пожившии.
Радуйтеся, аще и согрешившии, обаче истинным покаянием и слезами скверну грехов омывшии.
Радуйтеся, от Адама даже до днесь в надежди жизни вечныя скончавшиися.
Радуйтеся, от Востока и Запада пришедшии и на лоне Авраамли почившии.
Радуйтеся, яко сонм ваш новыми с земли пришельцами всегда умножается.
Радуйтеся, яко вами место падших духов в соборе Ангельском восполняется.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 11
Песни наша хвалебныя, аще бы и тмочислени были, не довлеют к прославлению добродетелей ваших, вси святии; и нам немощным удобее любити молчание: но да не явимся лениви и неблагодарни за полученныя вас ради милости и благодеяния Божия, поем прославльшему вас Владыце: Аллилуиа.
Икос 11
Светильницы света невечерняго вы есте, вси святии, у Престола Пресвятыя Троицы с Ангельскими чинми в молитве о нас присногорящии, и на светлую спасения стезю наставляющии вопиющих вам сице:
Радуйтеся, светильницы огня невещественнаго.
Радуйтеся, насельницы обителей Отца Небеснаго.
Радуйтеся, гроздие винограда Христова.
Радуйтеся, благоуханнии цвети райстии.
Радуйтеся, животочнии реки, в жажде духовней нас напояющии.
Радуйтеся, дожденоснии облацы, в знои искушений нас прохлаждающии.
Радуйтеся, духовнии ветри, зиму уныния от сердец наших прогоняющии.
Радуйтеся, сладкопеснивии славии, духовную весну вечнаго блаженства нам возвещающии.
Радуйтеся, мысленныя горы, к небеси нас возводящии.
Радуйтеся, умнаго Солнца лучи, милость Его на нас изливающии.
Радуйтеся, добрии кормчии, от потопления греховнаго нас спасающии.
Радуйтеся, вернии путевождие, в небесное отечество нас путеводящии.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 12
Благодать от Бога данную вам, в воздаяние многих добродетелей ваших, кто от земнородных исповести возможет, о святии! Якоже бо капли морския по единой исчерпати, сице чудодействий ваших и подаваемых вами нам благодеяний несть мощно исчести. Сего ради радостно совершаем славное ваше торжество, и вся действующему в вас Господу зовем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Тя, Владыко Вседержителю, восхваляем вси Пресвятое имя Твое, яко от начала мира в различная времена явил еси приснопамятныя святыя Твоя, Тебе единому в Троице славимому Богу благоугодившия, ихже молитвами от всех зол избавляеши вопиющия к ним:
Радуйтеся, святии Божии угодницы, с Пресвятейшею всея твари Приснодевою Мариею.
Радуйтеся, и вы, безплотнии Ангели, хранителие рода человеческаго.
Радуйтеся, святии царие и князи, на земли благочестиво царствовавшии и Небесное Царствие наследившии.
Радуйтеся, добрии градоправителие, в небесном граде обитати сподобльшиися.
Радуйтеся, нелицеприятнии земнии судии, у небеснаго Судии оправдание и милость получившии.
Радуйтеся, ревностнии словесных овец пастырие, от Пастыреначальника Христа похваленнии и прославленнии.
Радуйтеся, праведнии земледелателие, в простоте сердца и незлобии Богу послужившии.
Радуйтеся, терпеливии странницы, небеснаго отечества достигшии.
Радуйтеся, юродивии, поношения и укорения Христа ради претерпевшии.
Радуйтеся, безсребренницы, туне болящим исцеления подававшии и на небеси мзду приявшии.
Радуйтеся, во всяком возрасте и звании угодившии Богу мужие и жены, яко вы едино есте о Господе и души ваша в руце Божией.
Радуйтеся, яко в будущем веце купно с душами и телеса ваша вечныя славы причастны будут.
Радуйтеся, вси святии, теплии о всем мире Богу молитвенницы.
Кондак 13
О всеблаженнии угодницы Божии, вси святии, приявшии наследие благ вечных! Приимите сие наше хвалебное пение, и благоприятными вашими к Богу молитвами испросите нам грехов оставление и вечных мук избавление, да с вами в Небесном нашем Отечестве поем Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1
Молитва
К вам, о святии вси, яко путеводным светильником, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз, многогрешный, смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благости Своея, яко да тою озаряемь и подкрепляемь, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею непреткновенно прейти и ходатайством вашим ко Всеблагому Господу сподоблюся поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небеснем чертозе Царя славы, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.