ржевская или оковецкая икона божией матери
Икона Богородицы Оковецкая (Ржевская)
Празднование
История
Инок Стефан, а вслед за ним священник из Ржева Григорий Онисифоров, поехали в Москву с описаниями явления святых иконы и креста и совершившихся исцелений. Возглавлявший тогда Русскую Церковь митрополит Московский Иоасаф (1539–1541) прославил Господа и, после освидетельствования чудотворений на месте, благословил воздвигнуть там два храма во славу Происхождения Честных Древ Креста Господня и в честь Богоматери Одигитрии, с приделом во имя святителя Николая Чудотворца. На освящение церквей были присланы священник и диакон из Москвы с церковной утварью, образами, ризами, книгами и колоколами.
В январе 1541 года Ржевская икона была торжественно принесена в Москву для освящения воздвигнутого здесь храма в честь Ржевской иконы Божией Матери. После освящения церкви икона и крест были перенесены в Успенский собор, где находились до 11 июля. В этот день ржевские святыни были возвращены к месту их чудесного обретения. Митрополит со всем собором столичного духовенства, молодой царь Иоанн Васильевич и весь народ провожали икону от Успенского собора до церкви Богоматери Ржевской, где был оставлен список со чтимого образа. В память этого торжества было установлено празднование Ржевской иконе Божией Матери 11 июля.
История Оковецкой иконы Божией Матери и молитва перед образом Прозрение Очес
Об Оковецкой иконе Божией Матери в России известно с XVI века. После чудесного обретения святая реликвия сразу явила чудотворные способности излечивать в первую очередь слепых, глухих, хромых. Целебный источник и священный лик Богоматери на протяжении многих лет были последней надеждой для сотен и тысяч православных верующих, страдавших от этих недугов.
История Оковецкой иконы Божией Матери
Русская Православная церковь почитает более 260 ликов Божией Матери. Один из них явился в 1539 году и сразу прославился чудесами исцеления. Первыми увидели икону два вора, явившиеся в лесную чащу на встречу с конокрадами. Но вместо подельников обнаружили на сосне изображение Богородицы, что их сильно испугало. Вскоре весть об иконе разнеслась по округе.
Монах Стефан, прослышав об иконе в лесной чаще, в сопровождении крестьян с близлежащих деревень отправился 6 мая 1539 года проверить слухи, будоражившие людей. Толпа шла вдоль берегов реки Вырышни, осматривая стволы деревьев. Наконец, кто-то закричал, что нашел икону. Все бросились на голос и увидели чудо: к одной сосне был прибит железный крест, к другой – небольшая, старинного письма икона Богородицы с Младенцем Иисусом и Николаем Чудотворцем.
Инок Стефан взял икону в руки. В то же мгновение вершины деревьев закачались и зашумели, как от сильного ветра, а над Божественными ликами появилось свечение. В течение недели свершилось более 100 исцелений. Стефан в сопровождении Григория Онисифорова, священника из Ржева, отправился в Москву с описанием чудесного явления лика Богородицы, креста и чудотворных исцелений. Митрополит Московский Иоасаф повелел проверить свидетельства на месте.
После подтверждения чудотворных свойств образа, по его благословению, на месте обретения были построены два храма: Креста Господня и Богоматери Одигитрии с приделом Николая Чудотворца.
Для оснащения и украшения церквей из Москвы были присланы:
В Москве в честь Ржевского (Оковецкого) Богородичного образа был воздвигнут храм. В январе 1541 года лик Ржевской Богоматери и крест были принесены в Москву для его освящения. Затем они были перенесены в Успенский собор, где находились до июля, чтобы народ московский мог помолиться перед чудотворным образом. В этот же период со святой реликвии был сделан список для московского храма. 11 июля святой лик торжественно препроводили до храма в селе Оковцы.
Спустя некоторое время в лесу, на месте обретения, забил целебный источник.
В конце XIX века рядом с ним была построена часовня. В 20-е годы прошлого столетия часовня была разрушена, источник засыпан. В 1930 году храм в селе Оковцы, где находились чудотворный образ и крест, был закрыт. Когда его открыли, святынь на месте не оказалось.
Прошло более 60 лет. Церковь в селе Оковцы и часовня были восстановлены. Паломники едут в Тверскую область, чтобы помолиться перед чудотворным изводом иконы «Прозрение очес», окунуться в целебные воды источника.
Значение иконы в православии
Обращение к чудотворному образу воодушевляет больных и немощных, давая надежду на выздоровление.
Почитание
С 1542 года 11 июля (24 июля по новому стилю) – день празднования Ржевской иконы Божьей Матери.
О чем молятся перед образом Ржевской Божией Матери
В молитве к Ржевской Богородице просят излечить:
У Богоматери просят заступничества перед Господом за грехи, укрепления в вере.
Текст молитвы
О Пречистая наша Всеблагословенная и Всемощная Госпоже Владычице и Всеблагая Богородице Одигитрие, благодарим Тя, яко сподобила еси нас великой Своей милости, творити пресветлое торжество честнаго Твоего Образа с предстоящим Ти святителем и чудотворцем Николаем, явленного благоволением Твоим в светозарном сиянии и приосененною многими чудесы на брегу реки Пыршни черноризцу Стефану и иже пришедшим с ним народом в пределах Оковецких, и приносити прилежное нашими недостойными устнами моление Честному Животворящему Кресту, всех святых Святейшему Слову и Тебе Матери Всемилостиваго и Великодаровитаго Бога нашего. Днесь от усердия нашего раболепно с трепетом, якоже рече псалмопевец Давид: «Работайте Господеви со страхом и радуйтесь ему с трепетом», пред святою иконою Твоею припадая прося напоить наше немощное человеческое естество живительными и цельбоносными струями непристанных молитв Твоих и очиститися от всякия скверны плоти и духа, совершая святыню в страсе Божием, ибо вемы, яко много может молитва Твоя пред престолом Триединаго Бога. Се мы смиренныя и грешныя, обремененнии игом тяжких многих беззаконий наших, во умилении глубоцем просим подать исцеление слепым, хромым, глухим и другим страждущим, одержимым многими и различными скорбями и недугами, и избавити от праведнаго наказания прежде времене общаго воздаяния в день Страшнаго Суда единородного Сына Божия, ибо мы вемы, яко ничтоже возможно ходатайству Твоему, аще токмо восхощеши. Также просим утвердить нашу веру праву, Церкви Русстей мир, тишину и благостроение, укрепить православные люди в настоящую годину испытания и избавить от душепагубных ересей, расколов и разделений, сподобить соблюсти всех в единомыслии и да познают неверующие и непокланяющиеся Честному Образу Твоему, яко Ты еси несравненное наше Украшение, Слава, Небесный и Державный Покров, скорая Помощница, непостыдная Заступница и постоянная Ходатаица у единаго Ходатая Бога и человеков Иисуса Христа. Яко Тя ради подобает всякое благодарение Всесильному и Всеблагому Содетелю, Господу нашему Иисусу Христу купно со Безначальным его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Ржевская или оковецкая икона божией матери
Предисловие
Оковецкую (Ржевскую) икону Божией Матери называют также «Прозрение очес», так как по молитве пред этим образом совершилось множество исцелений от слепоты и глазных болезней.
День празднования иконы: 24 июля (11 июля по старому стилю).
Икона Божией Матери «Оковецкая» («Ржевская»)
Они сообщили об этом односельчанам, и в день Сошествия Святого Духа инок Селижарова монастыря Стефан при стечении народа из четырех окрестных деревень обрел эти святыни. При явлении святого креста и иконы воссиял необычный свет и совершились исцеления. Одна слепая, не видевшая в продолжение 8 лет, получила прозрение; боярыня Сурменева получила исцеление от болезни глаз; глухая женщина, по имени Ульяна, стала слышать; некто Борис, по прозванию Хрусталь, получил исцеление от расслабления и от глазной болезни.
Причем в качестве престолов были использованы пни вековых деревьев, на которых висели чудотворная икона и крест. В январе 1541 года по указу царя Иоанна Васильевича Оковецкий образ был торжественно принесен в столицу для освящения воздвигнутого здесь храма в честь Ржевской иконы Божией Матери.
После освящения церкви икона и крест были перенесены в Успенский собор, где находились до 11 июля. В этот день ржевские святыни были возвращены к месту их чудесного обретения. Митрополит со всем собором столичного духовенства, молодой царь Иоанн Васильевич и весь народ провожали икону.
В память этого торжества было установлено празднование Ржевской иконе Божией Матери 11 (24) июля. Со временем неподалеку от места обретения Ржевских святынь из земли забил целебный источник, названный в народе Оковецким. Возле этого источника в 1870 году была построена часовня в честь Преображения Господня. В 1930 году из опечатанного властями Оковецкого храма чудесным образом бесследно исчезли оковецкие святыни.
В 1934 году с закрытием храма в с. Оковцы разрушили часовню, а источник был засыпан строительным мусором и камнями. В 1991 году земля Оковецкого источника была передана Нило-Столобенской пустыни.
В 2002 году, по сохранившимся фотографиям, восстановлена Преображенская церковь. В деревне Оковцы (Селижаровского района, Тверской обл.) восстановлен храм в честь Смоленской иконы Божией Матери. Ежегодно 24 июля (н. ст.) в храме на святом источнике совершается архиерейская Божественная литургия, после которой верующие окунаются в живительные воды Оковецкого ключа.
Из огромного родника-колодца мощным потоком льется исцеляющая вода, которая поступает в специально оборудованные купальни, расположенные одна ниже другой.
Поток желающих омыться святой водой обычно не иссякает до позднего вечера.
Оковецкую (Ржевскую) икону Божией Матери называют также «Прозрение очес», так как по молитве пред этим образом совершилось множество исцелений от слепоты и глазных болезней.
Церковь Ржевской Божьей Матери у Пречистенских ворот
Церковь была построена в 1540-х годах в честь перенесения из Ржева в столицу чудотворных икон[1], среди которых была икона Ржевской Божьей Матери — чудотворная икона, явившаяся в 1539 году в деревне Клочки близ города Ржева[2].
После снятия списка икона была отправлена обратно в Ржев, а список поместили в церковь, стоящую в Чертолье, местности на краю города. Позднее здесь в 1585-1593 годах соорудили каменную крепостную стену Белого города.
В 1686 году в Чертолье разразился большой пожар, в котором церковь сгорела и тогда «данных денег для пожарного разорения имать не велено».
После этого она перестраивалась окольничим Петром Тимофеевичем Кондыриным заново, в стиле классицизма[1], и в 1689 году уже значилась каменной.
Потом к ней были пристроены приделы Алексей, человека Божия, и святого Николая чудотворца[3].
В конце XIX века церковь пришла в ветхость, и архитектор А.А. Никифоров в 1896-1898 годах вновь выстроил трапезную и по старому образцу возвел шатровую колокольню. Интерьер церкви Ржевской Божьей Матери был известен своим необычным белокаменным иконостасом со стеклянной мозаикой, устроенным академиком живописи В.Д. Фартусовым[3].
По решению московских властей, церковь была закрыта, а затем и снесена в 1929 году. После этого на её месте выстроили жилой дом[3].
Акафист
Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Оковецкой, именуемой «Прозрение очес»
Взбранной Воеводе, небесе и земли Царице, милостивно икону Свою пречудную нам даровавшей благодарственное приносим пение. Ты же, Преблагословенная, Сына Твоего о нас умоли и от всяких бед избави, да со умилением поем Ти: Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Архангел и Ангел множество Тя, честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, небесными гласы непрестанно величают. Мы же, ангельстей песни подражати дерзающе, умиляемся о Твоих благодеяниих, на нас бывших, и зовем Ти сице:
Радуйся, от Архангел и Ангел восхваляемая.
Радуйся, от всех Небесных Сил ублажаемая.
Радуйся, Богоизбранная Отроковице.
Радуйся, Троическаго Совета Таиннице.
Радуйся, крине благовонный девства и чистоты.
Радуйся, образе несказанный небесныя славы.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Видящи икону Пресвятаго лика Твоего и Крест, иже на древесах обретени быша, людие зело удивишася: возсия бо свет неизреченный от святыни Твоея и мнози болящии исцелишася от недугов своих. Мы же, преклоняяся пред образом Твоим честным, во умилении сердечнем поем Богу: Аллилуиа.
Разум подаждь нам, Всесвятая Владычице, да к Тебе прибегаем в находящих на нас лютых скорбех, Ты бо крепость наша, и утверждение, и от врагов защищение, и, яко Благая, не остави нас во обстоянии сущих, но помози нам, взывающим сице:
Радуйся, обидимых Покровительнице.
Радуйся, изнемогающим скорая Помощнице.
Радуйся, бедствующих покрывающая.
Радуйся, страждущих утешающая.
Радуйся, обуреваемых тихое пристанище.
Радуйся, погибающих чудное спасение.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Силою свыше укрепи нас, Пресвятая Дево Богородице, приклонися к мольбам нашим, избави нас от всех бед и скорбей, и видимыя и невидимыя враги отжени от нас, да спасаеми Тобою, Сыну Твоему и Богу вопием: Аллилуиа.
Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, Богородительнице, призри на нас милостивным Твоим оком и печали наша на радость преложи: Ты бо еси всесильная христианом Помощница, просвещение и избавление, слава и похвала; сего ради поем Тебе таковая:
Радуйся, дивная о нас пред Богом Заступнице.
Радуйся, теплая о нас пред Ним Молитвеннице.
Радуйся, раю сладости небесныя.
Радуйся, вертограде Христов благоуханный.
Радуйся, милосердие нам являющая.
Радуйся, явлением честныя иконы Твоея тьму лютых обстояний от нас отгоняющая.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Бурею страстей потопляемых спасаеши, Преблагословенная, и победу на враги видимыя и невидимыя даруеши с верою и любовию притекающим ко святей иконе Твоей, да уведят вси, яко Ты еси воистину Заступница рода христианскаго, и восхвалят матерния щедроты Твоя, воспевая Богу: Аллилуиа.
Слышаще о чудесех Твоих предивных, Пресвятая Дево, и сия воочию зряще, воздвигоша людие храмы Божия на месте явления Креста Господня и иконы Твоея чудныя, да вси приходящии на место сие, Тобою избранное, обрящут зде тихое пристанище и скорую помощь от Христа Спаса нашего Твоим ходатайством и заступленим. Сего ради зовем Ти сицевая:
Радуйся, звездо незаходимая.
Радуйся, свеще неугасимая.
Радуйся, иночествующих утешение и отрадо.
Радуйся, жен похвало и девствующих славо.
Радуйся, рая краснейшая.
Радуйся, утра светлейшая.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Боготечней звезде подобна святая икона Твоя Оковецкая, благоволением Твоим, Владычице, христоименитым людем явленная; сего ради вси притекающии к Тебе со усердием моления о нуждах своих и скорбех пред нею приносят и, скорую помощь от Тебе приемлюще, с радостию велиею вопиют Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Видевше вернии людие, яко недалече от места явления чудотворнаго образа Твоего благоволила еси, Владычице, открыти благодатный источник воды целебныя, идеже дары милости Твоея неоскудно подаеши всем с верою приходящим, подвизая благодарственно пети Тебе сице:
Радуйся, икону Твою в помощь нам даровавшая.
Радуйся, знаменьми и чудесы сию прославившая.
Радуйся, живоносный источник явити благоволившая.
Радуйся, водою от него истекающею верных исцеляющая.
Радуйся, пред Господем и Сыном Твоим наша Молитвеннице.
Радуйся, всего рода человеческаго всемощная Заступнице.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Проповедует Святая Церковь милости и чудеса Твоя, Богородительнице, от святыя иконы Твоея Оковецкия бываемая, на ней же зрим Тя, на руку Твоею держащую Богомладенца Христа, и святителя и чудотворца Николая, Тебе предстоящаго, егоже молитвами спасай нас от всяких бед и скорбей, вопиющих Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Возсия благодать неизреченная от цельбоноснаго образа Твоего, Пресвятая Дево, сердца наша радости и веселия исполняя. Сего ради, притекающе с верою к чудному образу Твоему, со упованием взываем Ти таковая:
Радуйся, яко скорбь нашу в радость претворяеши.
Радуйся, яко сладость неизреченную в души наша изливаеши.
Радуйся, мира душевнаго Подательнице.
Радуйся, в печалех сущих Утешительнице.
Радуйся, всех верных утверждение.
Радуйся, заблуждающихся доброе вразумление.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Хотящи явити токи чудес от святыя иконы Твоея Оковецкия, повелела еси, Пречистая, в нуждах и в печали сущим молебная пения пред тою совершати, и получившим исцеление – проповедати милости и щедроты Твоя, ради тоя иконы явленныя, да благодарственно вопиют Богу: Аллилуиа.
Дивна и преславна дела Твоя, Богородице Дево: всем бо с прилежною молитвою пред цельбоносною иконою Твоею припадающим вся благая по коегождо потребе и в меру веры и любве подаеши. Сего ради, пред образом Твоим святым припадающе, со умилением поем Ти:
Радуйся, душ наших освящение.
Радуйся, ран душевных и телесных исцеление.
Радуйся, чаше, черплющая всему миру радость.
Радуйся, источниче, изливающий вечную сладость.
Радуйся, храмов наших первейшее украшение.
Радуйся, домов христианских благословение.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Дивно икону Твою Оковецкую явила еси, Владычице, чрез сию людем немощным исцеления подавати благоволивши, обаче не токмо телесныя врачевания, но и скорбящим утешение, падающим востание, заблуждшим духовное прозрение и иныя тмочисленныя благодеяния милостивно подаеши всем с верою и упованием к Тебе притекающим и Сыну Твоему поющим: Аллилуиа.
Всеми вышними и нижними владычествуя Господь, Тебе, Матерь Свою, дарова нам во отраду и утешение, в защиту и укрепление и в вере утверждение, да под благим водительством Твоим непреткновенно житие сие земное прейдем и Царствия Небеснаго достигнем, поюще Ти таковая:
Радуйся, небесе и земли Царице.
Радуйся, мира горняго и дольняго Владычице.
Радуйся, православных верная Хранительнице.
Радуйся, душ святых мудрая Украсительнице.
Радуйся, в Горнее Царство благая Путеводительнице.
Радуйся, о спасении душ наших неустанная Попечительнице.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Все естество Ангельское похвальная приносит Тебе, Пресвятая Дево, прославляя Твое милосердие ко грешному роду человеческому, егоже Ты Своим всемощным покровом осеняеши, от бед и искушений избавляеши, и молишися о всех верных, зовущих Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Ветия славы Твоея явишася Владычице, слепии и хромии, разслабленнии и немощнии исцеление от Твоея иконы приявшии. Сего ради, восхваляя вся милости Твоя, роду человеческому Тобою присно изливаемыя, сво умилением воспеваем Тебе сице:
Радуйся, телес наших безмездное врачевание.
Радуйся, душ наших спасение.
Радуйся, сосуде благоуханный Духа Святаго.
Радуйся, доброплодная ветве вертограда Христова.
Радуйся, Ангелов всехвальная Царице.
Радуйся, земнородных милостивая Покровительнице.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Спасти хотящи многия недужныя, чудную икону Твою, Владычице, явила еси в пределех Оковецких, и чрез сию множество исцелений даровала еси, наипаче же страждущим слепотою душевною и телесною. Сего ради «Прозрение очес» сия чудотворная икона Твоя наименовася, да вси притекающии к ней и помощи у Тебе просящии памятуют выну о Твоих неисчетных благодеяниих, и Подателю всех благ Богу да вопиют: Аллилуиа.
Стена еси похваляющим чудеса Твоя, Пресвятая Дево, всем к помощи Твоей прибегающим. Сего ради во всех тяжких обстояниих и во всякое время жития нашего помощь Твою и заступление обретающе, со благодарением зовем Ти сицевая:
Радуйся, суетную мудрость века сего посрамляющая.
Радуйся, ослепленных ею на путь правый наставляющая.
Радуйся, греховныя помыслы отгоняющая.
Радуйся, сердца ожесточенная умягчающая.
Радуйся, обуреваемых страстьми тихое пристанище.
Радуйся, смущаемых искушениями надежное прибежище.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Пение всеумиленное приносим Ти, Всеблагая Владычице, пред пречистым Твоим образом; Ты же милостивно услыши ны, и помози нам покаянием очиститися от скверны греховныя и преуспети в богоугоднем житии, да поем о Тебе Создателю нашему: Аллилуиа.
Светозарную икону Твою, Богородительнице, со благоговением зрим и, лобызая ю, радуемся, имуще таковый залог Твоего к нам благоволения, вопиюще Ти хвалебныя песни таковыя:
Радуйся, Богом возлюбленная Царице.
Радуйся, Бога возлюбившая Владычице.
Радуйся, иноков Покровительнице.
Радуйся, инокинь Наставнице.
Радуйся, страны нашея православныя Защитнице.
Радуйся, всех христиан Благая Заступнице.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Благодать Божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, о Всеблагая, подай нам руку помощи, да не погибнем люте без покаяния, просвети сердечныя очи наша к зрению спасения и сподоби нас в жизни сей и в Царствии Небеснем воспевати Творцу и Создателю нашему: Аллилуиа.
Поюще неисчетная Твоя чудеса, являемая нам от святыя иконы Твоея Оковецкия, Пресвятая Владычице, и припадающе к ней, молим Тя: защити нас в жизни сей и в день кончины нашея, егда имамы предстати на суд пред Престолом Сына Твоего и Бога нашего, да благодарно вопием Ти:
Радуйся, Царя Небеснаго умоление.
Радуйся, многих согрешений прощение.
Радуйся, болящих исцеление.
Радуйся, унывающих ободрение.
Радуйся, сердца нашего умиление.
Радуйся, ума нашего просвещение.
Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
О Всепетая Мати Христа Бога нашего, Благая Одигитрие! Приими милостивно сие моление наше, пред чудотворною иконою Твоею приносимое, буди нам в мире сем от враг видимых и невидимых покров и защищение, и в час смертный явися нам Сама, простирая руку помощи, и на Страшнем Суде Сына Твоего о нас умоли, да, спасаеми Тобою, с Небесными Силами и всеми святыми в радости неизреченней вопием Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитвы ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Оковецкая» («Ржевская»)
О Пречистая наша Всеблагословенная и Всемощная Госпоже Владычице и Всеблагая Богородице Одигитрие, благодарим Тя, яко сподобила еси нас великой Своей милости, творити пресветлое торжество Честнаго Твоего Образа с предстоящим Ти святителем и чудотворцем Николаем, явленного благоволением Твоим в светозарном сиянии и приосененною многими чудесы на брегу реки Пыршни черноризцу Стефану и иже пришедшим с ним народом в пределах Оковецких, и приносити прилежное нашими недостойными устнами моление Честному Животворящему Кресту, всех святых Святейшему Слову и Тебе Матери Всемилостиваго и Великодаровитаго Бога нашего. Днесь от усердия нашего раболепно с трепетом, якоже рече псалмопевец Давид: «Работайте Господеви со страхом и радуйтесь Ему с трепетом», пред Святою иконою Твоею припадая прося напоить наше немощное человеческое естество живительными и цельбоносными струями непристанных молитв Твоих и очиститися от всякия скверны плоти и духа, совершая святыню в страсе Божием, ибо вемы, яко много может молитва Твоя пред престолом Триединаго Бога. Се мы смиреныя и грешныя, обременении игом тяжких многих беззаконий наших, во умилении глубоцем просим подать исцеление слепым, хромым, глухим и другим страждущим, одержимым многими и различными скорбями и недугами, и избавити от праведнаго наказания прежде времене общаго воздаяния в день страшнаго суда Единородного Сына Божия, ибо мы вемы, яко ничтоже возможно ходатайству Твоему, аще токмо восхощеши. Также просим утвердить нашу веру праву, Церкви Русстей мир, тишину и благостроение, укрепить православные люди в настоящую годину испытания и избавить от душепагубных ересей, расколов и разделений, сподобить соблюсти всех в единомыслии и да познают неверующие и непоклоняющиеся Честному Образу Твоему, яко Ты еси несравненное наше Украшение, Слава, Небесный и Державный Покров, скорая Помощница, непостыдная Заступница и постоянная Ходатаица у Единаго Ходатая Бога и человеков Иисуса Христа. Яко Тя ради подобает всякое благодарение Всесильному и Всеблагому Содетелю, Господу нашему Иисусу Христу купно со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва иная
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Оковецкой»
Возсия нам на древе, яко солнце светозарное, чудотворная икона Твоя, Владычице Богородице, озаряющи преславно чудес сиянием всех с верою и любовию к ней притекающих. Небесныя Силы сему радуются и души праведных духовно торжествуют, мы же взываем к Тебе, Пречистая: моли за ны рождшагося от Тебе Христа Бога нашего, и матерним к Нему предстательством избави нас от всякаго зла, недуги наша исцели, душевныя и телесныя очи просвети, печали наша утоли и наследники нас Небеснаго Царствия яви, яко любвеобильная Мати.
Чудотворней Твоей иконе, Владычице Богородице, всеблагоговейно покланяемся и лобызаем ю: подаеши бо тою исцеления, здравие же и крепость душам и телесем, избавляеши грады и веси от всякаго зла и спасаеши люди к Тебе притекающия, Дево Мати Всепетая.
Величание
Явление иконы Божией Матери «Оковецкая»
Придя же на место, лихоимцы лошадей не обнаружили, но увидели на сосне икону. Испугавшись, воры с этого места поспешили уйти, но постепенно об удивительной находке стало известно во всей округе.
Около ста жителей окрестных деревень отправились в лес и увидели прибитый на дереве железный крест, а недалеко от него небольшую икону старинного письма. На иконе была изображена Богородица с Младенцем на руках, а по левую сторону от Неё – святитель Николай Чудотворец.
Как только икону сняли с дерева, в лесу поднялся сильный шум, как бы от урагана, а над иконой появилось необычное свечение. Вскоре от иконы началось такое обилие чудес, что было составлено специальное донесение в Москву.
Посланная от царя и патриарха комиссия по расследованию истинности чудес, в первый же день зафиксировала исцеление 170 человек. Эти поразительные явления рассеяли все сомнения, и комиссия признала икону чудотворной.
Через некоторое время в с. Оковцы на месте явления Оковецких икон был построен храм, а на целебном источнике, который забил неподалёку от обретения святынь, в 1870 году была построена часовня. После революции часовню разрушили, источник засыпали строительным мусором.
Обретенные икона и крест находились в храме села Оковцы, пока в 1930 году храм не опечатали вместе со святынями. Однако через некоторое время, когда печати сняли, святынь в храме не оказалось.
В 90-е годы ХХ столетия в селе Оковцы (Селижаровский район, Тверская область) начал восстанавливаться храм в честь Оковецкой иконы Божией Матери (восстановление продолжается до настоящего времени), восстановлена часовня на источнике.
У целебного источника оборудованы купальни для паломников, куда мощным потоком поступает исцеляющая вода. Желающих омыться святой водой всегда очень много.
Предстательнице нератная, о Одигитрие готовая! Тверския земли и града Москвы красота и слава, днесь в кров Твой вси прибегаем и умильно вопием Твоему крепкому заступлению, просяще избавления от злых наветников православия, присно борющих нас, и получити, Богородительнице Чистая, токи неисчерпаемых чудесных исцелений от Твоея пречудныя иконы молитвой предстоящего пред Тобою Мирликийского чудотворца Николая да усердно вси Твое проповемы наше ограждение.
Яко стену необоримую, источник милосердия, упование земным и заступление, Мати всяческих Творца Всесветлая, Тя стяжавши, раби Твои Богоотроковице, на мольбу нашу ныне умилосердися иже от врагов православия насилование скоро и невозвратно разори мечем божественныя Твоея и святителя Николая молитвами и не остави прославляющия люди и стада Твоя погибнути, яко вся возможно Тебе, чистая Богородице Неискусобрачная и Мати Зиждителя сущи и Всепетая, да усердно вси Твое проповемы наше ограждение.
Примечания
Можно приобрести
Футболку «Провидѣніе» можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru
Приобретая продукцию под названием «Провидѣніе», Вы меняете свой образ и зависимость от помыслов неверных в тщеславной иностранной одежде с непонятными названиями и смыслами.
Приобретая продукцию под названием «Провидѣніе», Вы приобретаете умное делание в служении Промыслу Божию.
Помочь, проекту
«Провидѣніе»
Этой планетой правят такие существа, (имеются ввиду жиды) которые сами себя не считают одним биологическим видом с остальными людьми (неевреями).
Далее, цитируется по Христиану Раковскому: «Но существует в мире такая сила, которая заставляет людей сжигать огромные количества еды, но не отдавать их голодающим людям, которых вокруг полно».
Поддерживая развитие проекта под названием «Провидѣніе» сайт «providenie.narod.ru» Яндекс-кошелёк, – Вы поддерживаете и себя так, как не тратитесь на вредные привычки покупая западную отраву, порочные увлечения и т.п.
Господь и за малое добро,
которое мы делаем ближним, вознаградит нас