рассеянный ум мой собери господи и оледеневшее сердце очисти
Глава III. Советы готовящемуся к исповеди
В Священном Писании сказано: Сын мой! если ты приступаешь служить Господу Богу, то приготовь душу твою к искушению, управь сердце твое и будь тверд, и не смущайся во время посещения, прилепись к Нему и не отступай, дабы возвеличиться тебе напоследок ( Сир. 2, 1–3 ).
Как только ты решишь поститься, каяться, исповедовать свои грехи, так явится множество препятствий, внутренних и внешних. Враги рода человеческого, узнав о твоем намерении, всячески начнут смущать тебя извне разными обстоятельствами и изнутри сомнениями, помыслами, страхами. Но все исчезнет, как только проявишь твердость в своем намерении.
Исповедоваться надо как можно чаще, промежутки между исповедями должны быть наполнены духовной борьбой, усилиями, подкрепляемыми предыдущей исповедью, ожиданием и приготовлением к следующей. Так частое исповедание грехов будет охранять и поддерживать трезвым весь твой благочестивый образ жизни. Благодать Божия, действующая в таинствах покаяния и св. причащения, осязательно делает человека чувствительным к своим грехам и немощам, он не так легко подвигается на греховные дела и укрепляется в истинах веры. Церковь и все ее установления становятся для него родными, близкими сердцу.
Хотя и желательно иметь своего духовника, но это вовсе необязательное условие для истинного покаяния. Для человека, действительно страдающего от своего греха, безразлично, у кого он исповедует его: лишь бы как можно скорее покаяться в нем и получить отпущение. Покаяние должно быть совершенно свободным, никак не вынужденным.
Исповедь – это не беседа о своих недостатках, сомнениях и не рассказ духовнику о своей жизни. Исповедь – это таинство, а не просто благочестивый обычай. Исповедь – это горячее покаяние сердца, жажда очищения, которая происходит от ощущения святыни, это второе крещение, и, следовательно, в покаянии мы умираем для греха и воскресаем для святости. Раскаяние – первая степень святости, а бесчувственность – это пребывание вне святости, вне Бога.
Первым делом готовящегося к исповеди должно быть испытание сердца. Для этого необходимо несколько дней готовиться: поститься, читать духовную литературу, больше молиться, читать советы и наставления о таинстве покаяния, вспомнить и записать свои грехи. Обычно люди, неопытные в духовной жизни, не видят ни множественности своих грехов, ни их гнусности. Они говорят: «Ничего особенного я не совершал, у меня только мелкие грехи, как у всех, – не украл, не убивал». Так многие часто начинают исповедь. А самолюбие? Неперенесение укоров? Черствость? Человекоугодие, слабость веры, отсутствие любви к ближнему? Малодушие, духовная леность? Разве все это неважные грехи? Разве можно утверждать, что мы достаточно любим Бога, что вера наша действенна и горяча? Разве каждого человека мы любим так, как заповедано Спасителем? Разве достигли мы кротости, безгневия, смирения? Чем объяснить нашу безучастность на исповеди, наше самомнение, как не окамененным нечувствием, как не мертвостью сердечной, душевной смертью? Почему св. отцы и учители наши, оставившие нам покаянные молитвы, считали себя первыми из грешников, а мы убеждены, что у нас все благополучно?! Чем ярче свет Христов озаряет сердца тем яснее сознаются все недостатки, язвы и раны. И наоборот люди, погруженные во мрак греховный, ничего не видят в своем сердце, а если и видят, то не ужасаются, так как им не с чем сравнивать, ибо Христос для них закрыт их пеленой грехов.
Разбираясь в нравственном состоянии своей души, надо постараться различать основные грехи от производных, симптомы от более глубоких причин. Например, мы замечаем – и это очень важно – рассеянность на молитве, невнимание во время богослужения; отсутствие интереса к слушанию и чтению Священного Писания; но не происходят ли эти грехи от маловерия и слабой любви к Богу?! Нужно отметить в себе своеволие, непослушание, самооправдание, нетерпение упреков, неуступчивость, упрямство; но гораздо важнее открыть и понять их связь с самолюбием, гордостью. Если мы замечаем в себе стремление быть всегда в обществе, на людях, проявляем словоохотливость, насмешливость, злословие, если мы излишне заботимся о своей наружности и одежде, то надо внимательно исследовать эти страсти, ибо чаще всего так проявляется наше тщеславие и гордыня. Если мы слишком близко принимаем к сердцу житейские неудачи, тяжело переносим разлуку, безутешно скорбим об отшедших, то не кроется ли в силе и глубине этих наших искренних чувств неверие в благой Промысл Божий?
Есть еще вспомогательное средство, ведущее нас к познаниию своих грехов: перед исповедью вспомнить то, в чем обычно обвиняют нас другие люди, бок о бок с нами живущие, наши близкие очень часто их обвинения, укоры, нападки справедливы. Перед исповедью надо просить прощения у всех, перед кем считаешь себя виновным, чтобы приступить к таинству с неотягощенной совестью.
При таком испытании сердца нужно следить, чтобы не впасть в чрезмерную мнительность и мелочную подозрительность ко всякому движению сердца; став на этот путь, можно потерять чувство важного и неважного, запутаться в мелочах, в таких случаях надо временно оставить испытания своей души и молитвой и добрыми делами прояснить душу.
Приготовление к исповеди – не в том, чтобы возможно полно вспомнить и даже записать свой грех, а в том, чтобы достигнуть того состояния сосредоточенности, серьезности и молитвы, при котором, как при свете, станут видны ясно наши грехи. Духовнику исповедник должен принести не список грехов, а покаянное чувство, не детальный рассказ о своей жизни, а сокрушенное сердце.
Знать свои грехи – это еще не значит каяться в них. Правда, Господь принимает исповедание – искреннее и добросовестное, даже если оно и не сопровождается сильным чувством раскаяния, если этот грех – окамененное нечувствие – мы исповедуем мужественно и откровенно, без лицемерия. И все же, сокрушение сердца, скорбь о грехах своих есть важнейшее из того, что мы можем принести на исповедь. Но что же делать, если испепеленное греховным пламенем сердце наше не орошается живительными водами слез? Что если «немощь духовная и плоти неможение» так велики, что не способны на искреннее покаяние? И все-таки это не причина для того, чтобы откладывать исповедь в ожидании покаянного чувства. Бог может коснуться нашего сердца и во время самой исповеди: самоисповедование, наименование вслух своих грехов может смягчить наше сердце, утончить духовное зрение, обострить покаянное чувство. Больше же всего преодолению нашей духовной вялости служат молитвенные приготовления к исповеди, пост. Истощая наше тело, пост нарушает гибельное для духовной жизни наше телесное благополучие и благодушие. Однако пост сам по себе только подготовляет, разрыхляет почву нашего сердца, которое после этого сможет впитать молитву, слово Божие, жития святых, творения св. отцов, а это, в свою очередь, повлечет усиление борьбы со своей греховной природой, подвигнет на активное делание добра близким.
Наше бесчувствие на исповеди большею частью коренится в отсутствии у нас страха Божия. Вот сюда и должны быть направлены усилия. Потому очень полезно чтение и размышление о смерти, о Страшном суде, о горестном пребывании грешников в аду, о мимолетности этой жизни и о бесконечном величии вечности.
Не нужно на исповеди ждать вопросов, надо самому сделать усилия, ведь исповедь – это подвиг и самопринуждение. Говорить надо точно, не затемняя неприглядности греха общими выражениями. Довольно трудно, но необходимо, исповедуясь, избегнуть соблазна самооправдания, отказаться от попыток объяснить духовнику «смягчающие обстоятельства», отказаться от ссылок на других, якобы введших в грех. Все это признаки самолюбия, отсутствия глубокого покаяния, продолжающегося погрязения в грехе. Иногда ссылаются на слабую память, не дающую будто вспомнить все грехи. И действительно, часто бывает, что мы легко и быстро забываем наши грехопадения. Но происходит ли это только от слабой памяти? Ведь, например, случаи, когда особенно больно было задето наше самолюбие, когда нас незаслуженно обидели; или наоборот, все, что льстит тщеславию: удачи, добрые дела, похвалы, благодарности – мы помним долгие годы. Все то в нашей мирской жизни, что производит на нас сильное впечатление, мы долго и отчетливо помним. Не потому ли мы забываем наши грехи, что не придаем им серьезного значения?
На исповеди часто говорят: мы уже исповедовали некоторый грех, но нас продолжает беспокоить страх за его тяжесть, что он нам не простится, мы никак не можем забыть его. Что же? Повторять его снова на исповеди или нет? На исповеди говори все, что тебя беспокоит, что у тебя болит, не стесняйся поэтому лишний раз сказать о своих прежних грехах. Это хорошо, это будет свидетельствовать, что ты постоянно ходишь с чувством своего окаянства и препобеждаешь всякий стыд от обнаружения своих греховных язв.
Некоторые боятся и как бы не верят, что им могут быть прощены грехи, и эта боязнь иной раз принимает болезненную форму. Это чувство страха покоится или на недостатке веры, надежды, любви к милосердному Господу, или же на частой повторяемости грехов. Старайся не грешить, тогда с Божией помощью уменьшится и тревога о непрощении тебя Господом. Не смей думать, что твои грехи так велики, что не стоит и каяться. Кто принимает наше покаяние? Кто врачует наши греховные язвы? Всемогущий Бог. Заметь: Всемогущий! Всемогущий Врач! И как Таковой Он и прощение делает возможным для всех самых тяжких грехов.
Есть так называемые неисповеданные грехи, с которыми многие живут в течение многих лет, а может быть, и всей своей жизни. Все время есть желание открыть их духовнику, но слишком стыдно о них говорить, так и проходит год за годом. А между тем они тяготят постоянно душу и готовят ей вечное осуждение. О, как надо бояться нераскаянных грехов! Жизнь наша, по апостолу, что пар ( Иак. 4, 14 ) – сегодня мы живы, а завтра готов нам исход. Куда же мы там спрячем свои грехи? Должно стыдиться грехов, а не покаяния. Покаяние есть победа над самим собой, есть победный трофей, так что покаявшийся достоин всякого уважения и чести.
Знак совершенного покаяния – чувство легкости, чистоты, неизъяснимой радости, когда грех кажется так же труден и невозможен, как перед тем далека была эта радость.
Раскаяние не будет полным, если, каясь, человек не утвердится внутренне в решимости не возвращаться к тому же греху. Но скажешь: «Как это можно обещать, что я не повторю греха? Не правильнее ли думать, что, скорее всего, грех повторится по нашей немощи? Ведь и на опыте каждый знает, что через некоторое время неизбежно возвращаешься к тем же грехам, часто из года в год не заметно улучшения». Но на самом деле это не так! Не бывает случая, чтобы при искреннем покаянии и добром желании исправиться с верою принятое Святое Причастие не произвело в душе благих перемен. И трудно бывает самому судить о своем состоянии. Возрастающая требовательность к себе, строгость, усиливающееся духовное зрение часто создают впечатление того, что грехов стало больше и они усилились. Верующий начинает думать, что он стал еще греховнее, что болезни усиливаются, на самом же деле многое уже стало лучше, многое зло отвергнуто, но на его месте ранее незамечаемое выявилось, и борьба должна продолжаться не менее усиленная.
Часто Господь по особому Промышлению Своему закрывает нам глаза на наши успехи, чтобы сохранить нас от тщеславия и гордости. Также и наоборот: чтоб не впали мы в уныние и решились начать борьбу с грехом, Господь не сразу нам попускает увидеть полную картину нашего грехопадения, которая крайне ужасна, но по мере преуспеяния открывает наши глаза. Грех может долго оставаться, но частая исповедь, причащение Святых Тайн уже расшатали и ослабили его корни. Да и сама борьба с грехом, страдание от греха – разве это не приобретение?! «Не устрашайся – хотя бы ты падал каждый день и отходил от путей Божиих, стой мужественно, и Ангел, тебя охраняющий, почтит твое терпение», – говорит св. Иоанн Лествичник.
И даже если нет этого чувства облегчения, возрождения, надо иметь силы вернуться к исповеди, до конца освободить свою душу от нечистоты, мужественно извлечь все уродства, все скверны – без прикрытия, без украшательства, очистить ее от черноты и грязи. Стремящийся к этому всегда преуспеет!
Только не будем приписывать себе свои успехи, рассчитывать на свои силы, надеяться на свои возможности. Этим можно погубить все приобретенное.
«Ей, Господи, Царю, даруй ми зрети моя прегрешения. »; «Господи, даждь ми помысл исповедания грехов моих. »; «Рассеянный ум мой собери, Господи, и оледеневшее сердце очисти, яко Петру, дай ми покаяние, яко мытарю – воздыхание и яко же блуднице – слезы».
Аминь. (Это поучение составлено на основе наставления священнослужителям о таинстве покаяния из «Настольной книги для священнослужителя». Изд. Московской Патриархии. 1979 и 1983 гг. Т. 3, приложение «Об исповеди», стр. 792–794. Т. 4, гл. 3, разд. 3, стр. 242–286.)
Молитвы при рассеянии, невнимании на молитве
Молитвы о даровании молитвы
Научи мя, Господи, усердно молиться Тебе со вниманием и любовию, без которых молитва не бывает услышана! Да не будет у меня небрежной молитвы во грех мне!
Многомилостиве Господи! Сподоби нас Божественного дарования святой молитвы, изливающейся из глубины сердечной; собери рассеянный наш ум, дабы всегда стремился он к Тебе, Создателю и Спасителю своему; сокруши разжженныя стрелы лукаваго, отторгающия нас от Тебя, угаси пламень помыслов, сильнее огня пожирающий нас во время молитвы; осени нас благодатию Пресвятаго Твоего Духа, дабы до скончания нашей грешной жизни Тебя Единаго любить всем сердцем, всею душею, и мыслию, и всею крепостию, и в час разлучения души нашей от бреннаго сего тела, о Иисусе Сладчайший, приими в руце Твои дух наш и помяни нас, егда приидеши во Царствие Твое. Аминь.
Молитвы при рассеянии, невнимании на молитве
Рассеянный ум мой собери, Господи, и оледеневшее сердце очисти, яко Петру даяй мне покаяние, яко мытарю – воздыхание, и яко блуднице – слезы, да велиим гласом зову Ти, Боже, спаси мя, яко Един Благоутробен и Человеколюбец.
Господи, аще которую молитву без внимания прочитал и рассеялся в помыслах: прости и спаси мя по милости Твоей.
О даровании молитвы Иисусовой
Сего ради я, недостойный раб Твой, молюся Тебе: прожени от нас неведение духовное, просвети познанием Божественной истины и научи нас незаблудно, во смирении, внимательно, с чувством покаяннаго сокрушения, устами, умом и сердцем творить непрестанно молитву сию: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, грешнаго».
Ты бо рекл еси, Господи, пречистыми устами Твоими: «Аще что просите во имя Мое, Аз сотворю». Се, молитвами Пречистыя Матери Твоея и всех святых отец наших о даровании прошу молитвы Иисусовой, молитвы Пресвятаго и Всемогущаго Имени Твоего.
Услыши мя, обещавый услышать всех призывающих Тя во истине. Твое бо есть еже миловати и спасати, и даровати просимое молящемуся во славу Твою со Отцем и Святым Духом. Аминь.
Господи, премилосердый Иисусе Христе! Исцели, уврачуй наши окаменелые души и сердца нечистые, очисти святым Твоим именем; даруй не выронить никогда оное из уст, памяти, ума и сердца, им дышать и оживотворяться нам, бедным. Иисусе, Иисусе! Помилуй, пощади, просвети, спаси!
Молитва пред иконой «Благое молчание»
Положи, Господи, хранение устом моим, — так взывает к Тебе псалмопевец царь Давид, такожде и я безплодно взываю к Тебе: наложи на уста моя запрет благаго молчания и даждь ми безсловесное делание молитвы Твоей Иисусовой. Излей на душу мою цельбоносный елей радования о сем благом молчании хотя бы на малое время, ибо ведаю я, что многоглаголание отгоняет благодать и погубляет теплоту души.
Подобно тому, как Ты, Господи, на Голгофе в молчании висящий, и среди молчания предсмертного возвестил волю на Матерь Свою и возлюбленного ученика Своего Иоанна, подобно этому и я, в слезном молчании пред ликом «Благое молчание» стоящий, прошу Тебя: покрой мое многословие, и приведи меня к пристани благаго молчания, связующаго уста мои на сие богомудрое делание, и введи меня в пустыню сердца моего, где обитает безмолвие ума.
Научи меня, трепетно исповедующаго сие благое молчание, прибегать к Тебе чрез лики в благом молчании пребывающих Пречистыя Матери Твоея и Святаго Апостола, Сына Грома и благаго молчания, Иоанна Богослова.
За молитвы их и предстательство безмолвника Исихия и прочих ведомых и неведомых в забвении времен и мест безмолвников и молчальников помилуй мя, грешнаго. Аминь.
Молитва о принятии воли Божией
Господи, поддержи мятущуюся душу мою, отжени от нея сомнения, колебания и укрепи ея веру. Отжени от меня всякие напасти и отреши мое своеволие, как волю греховную и слепую. Дай мне силы предать себя, свою душу и тело, свои обстоятельства, и настоящее, и будущее, и близких сердцу, и ближних своих воле Твоей Всесвятой и Премудрой. И посему да будет мне на пользу вещание воли Твоея. Аминь.
Ежедневная молитва Преподобного Парфения Киевского
Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, не попусти, чтобы суетность, самолюбие, чувственность, нерадение, гнев, господствовали надо мною и похищали меня у любви Твоей. О мои Господи, Создатель мой, все упование мое? Не остави меня без удела в блаженной вечности; соделай, да и я последую святому примеру Твоему, буду покорен властям, надо мною поставленным; даруй мне сию чистоту духа, сию простоту сердца, которые делают нас достойными любви Твоей. К Тебе, о Боже мой, возношу душу мою и сердце мое: не попусти погибнуть созданию Твоему, но избавь меня от единственнаго и величайшаго зла: греха. Соделай, Господи, да переношу с таким же терпением безпокойства и скорби душевныя, с какою радостию приемлю удовольствия сердечныя. Если Ты хочешь, Господи, – можешь очистить и освятить меня. Сe, предаю себя Твоей благости, прося истребить из меня все противное Тебе и присоединить к сомну избранных Твоих.
Господи! Отыми от меня праздность духа, погубляющую время; суетность мыслей, мешающую Твоему присутствию и развлекающую внимание мое в молитве; если же, молясь, я уклоняюсь от Тебя моими помыслами, то помоги мне, дабы сие развлечение было не произвольно, и, отвращая ум, не отвращу от Тебя сердце. Исповедаю Тебе, Господу Богу моему, все грехи моего беззакония, ныне и прежде соделанные пред Тобою: отпусти мне их, ради имени Твоего святого, и спаси душу мою, которую Ты искупил драгоценною Кровию Твоею. Вручаю себя милосердию Твоему, предаюсь в волю Твою, твори со мною по благости Твоей, а не по злобе и беззаконию моему. Научи меня, Господи, располагать дела свои так, чтобы они споспешествовали к прославлению имени Твоего святого. Умилосердись, Господи, о всех христианах; услыши желание всех, вопиющих к Тебе, избави от всякаго зла, спаси рабов Твоих (имена), пошли им отраду, утешение в скорбях и милость Твою святую. Господи, молю Тебя особенно о тех, которые меня чем-либо обидели и опечалили или какое-либо зло сделали: не наказывай их меня ради грешнаго, но пролей на них благость Твою.
Господи, молю Teбя о всех тех, которых я, грешный, опечалил, обидел или соблазнил, словом, делом, помышлением, ведением или неведением. Господи Боже! Отпусти нам грехи наши и взаимных оскореления; изжени, Господи, из сердец наших всякое негодование, подозрение, гнев, памятозлобие, ссоры и все то, что может препятствовать любви и уменьшать братолюбие. Помилуй, Господи, тех, которые поручили мне, грешному, недостойному, молитися о них! Помилуй, Господи, всякаго просящаго Твоей помощи. Господи! Сотвори сей день днем милосердия Твоего, подай каждому по прошению его; буди пастырем заблудших, вождем и светом неведущих, наставником немудрых, отцом сирых, помощником угнетенных, врачом больных, утешителем умирающих, и приведи нас всех к желанному концу – к Тебе, пристанищу нашему и блаженному упокоению. Аминь.
Молитвы о помощи Божией в исправлении жизни
Молитва о даровании смирения прп. Силуана Афонского
Господи, дай мне смиренного духа Твоего, дабы не потерял я Твою благодать и не стал бы рыдать о ней, как рыдал Адам о рае и Боге. Господи, Ты Милостивый; скажи мне, что должен я делать, чтобы смирилась душа моя? Господи, сподоби нас дара Твоего святого смирения. Господи, даруй нам туне смиренного Духа Твоего Святого, как туне пришел Ты спасти людей и вознести их на небо, чтобы видели славу Твою. Пресвятая Матерь Господа, испроси, Милостивая, нам смиренного духа. Все Святые, вы живете на небесах, и видите славу Господню, и радуется дух ваш, – молитесь, чтобы и нам быть с вами.
Молитвы в искушениях и напастях
Молитва от злых искушений
Господи, Боже мой, не удаляйся от меня, восстали на меня многообразные хульные, кощунственные, мерзкие, праздные, вредные, нелепые и блудные помыслы, воспоминания, нелепые страхования, смех неподобный, сугубо же мысленный смех, мысленные сквернословия и чернословия и иные хитросплетения вражия, поражающие, угнетающие и ужасающие душу мою.
Господи, смятенная моя душа постоянно преисполнена ожиданий еще худших искушений и еще более яростных вражеских нападений. Не дай мне впасть в глубину душепагубных сих помыслов, но вонми в помощь мою, да не впаду в отчаяние и да не восторжествует надо мною сатана.
Како прейду невредимо обуреваемый сими искушениями, как преломлю их? Но отгони от меня всю сию скверну и злобы излишества. Того ради отверзи темницу души моея, и я открою Тебе вся сокровенная ее.
Яко Ты еси Един Свят, Един Крепкий, Един Безсмертный, во всех имеяй могущество безприкладное, и Тобою дается всем, яже на диавола и его воинства, крепость. Аминь.
Молитвы в отчаянии
О Дивный Создателю, Человеколюбивый Владыко, Многомилостивый Господи! С сердцем сокрушенным и смиренным сице молю Тя: не возгнушайся грешнаго моления моего, не отрини слез моих и воздыхания, услыши мене, якоже хананею, не презри мене, якоже блудницу, яви и на мне, грешнем, великую милость человеколюбия Твоего: ризою Твоею честною защити, помилуй и подкрепи мя, да вся посылаемыя от Тебе беды и напасти со благодарением в надежде вечных благ претерплю; изряднее же печаль мою на радость претвори, да не в отчаяние впаду и погибну аз, окаянный. Ты бо еси источник милости и непостыдная спасения нашего надежда, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Владыко Господи небесе и земли, Царю веков! Благоволи отверсти мне дверь покаяния, ибо я в болезни сердца моего молю Тебя, истиннаго Бога, Отца Господа нашего Иисуса Христа, Света миру: призри многим Твоим благоутробием и приими моление мое; не отврати его, но прости мне, впадшему во многая прегрешения. Ибо ищу покоя и не обретаю, потому что совесть моя не прощает меня. Жду мира, и нет во мне мира, по причине глубокаго множества беззаконий моих. Услыши, Господи, меня, в отчаянии находящагося. Ибо я, лишенный всякой готовности и всякой мысли ко исправлению себя, припадаю к щедротам Твоим: помилуй меня, поверженнаго на землю и осужденнаго за грехи мои. Обрати, Господи, плач мой в радость мне, расторгни вретище и препояшь меня веселием. И благоволи, да получу успокоение, как избранные Твои, Господи, от которых отбежали болезни, печаль и воздыхание, и да отверзется мне дверь Царствия Твоего, дабы, вошедши с наслаждающимися светом лица Твоего, Господи, получить мне жизнь вечную во Христе Иисусе Господе нашем. Аминь.
Молитва об избавлении отуныния, свИоанна Кронштадтского
Господь – уничтожение уныния моего и оживление дерзновения моего. Все для меня Господь. О, воистину Сый Владыко, слава Тебе! Слава Тебе, Животе Отче, Животе Сыне, Животе Душе Святый – Простое Существо – Боже, присно нас избавляющий от душевной смерти, страстями душе нашей причиняемой. Слава Тебе, Триипостасный Владыко, яко от одного призывания имени Твоего просвещаеши мрачное лицо души и тела нашего и дарствуеши миром Твоим, превосходящим всякое земное и чувственное благо и всякое разумение.
Борьба со страстями
Молитвы о болящих ближних
Тропарь, глас 4
Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему, и избави от недуг и горьких болезней и воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.
Кондак, глас 2
На одре болезни лежащаго и смертною раною уязвленнаго, якоже иногда воздвигл еси, Спасе, Петрову тещу и разслабленнаго на одре носимого, сице и ныне, Милосерде, страждущаго посети и исцели: Ты бо един еси недуги и болезни рода нашего понесый, и вся могий, яко Многомилостив.
Молитва Пресвятой Троице
О премилосердный Боже, Отче, Сыне и Святый Душе, в Нераздельней Троице покланяемый и славимый, призри благоутробно на раба Твоего (имя), болезнию одержимаго; отпусти ему вся согрешения его; подай ему исцеление от болезни; возврати ему здравие и силы телесные; подай ему долгоденственное и благоденственное житие, мирные Твои и премирные блага, чтобы он вместе с нами приносил благодарные мольбы Тебе, Всещедрому Богу и Создателю нашему.
Молитва ко Господу
Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, возводяй низверженныя, телесныя человеков скорби исправляя и, молимся Тебе, Боже наш, раба Твоего (имя), немощствующа посети милостию Твоею, прости ему всякое согрешение вольное и невольное. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть и всякую немощь таящуюся, буди врач раба Твоего (имя), воздвигни его от одра болезненнаго, и от ложа озлобления цела и всесовершенна, даруй его Церкви Твоей благоугождающа и творяща волю Твою, Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем. Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Иная молитва ко Господу
Владыка Вседержителю, Врачу душ и телес наших, смиряяй и возносяй, наказуяй и паки исцеляяй! Раба Твоего (имя) немощствующа посети и исцели его, возставив от одра и немощи. Запрети духу немощи, остави от него всяку язву, всяку болезнь, и еже есть в нем согрешение или беззаконие, ослаби, остави, прости Твоего ради человеколюбия. Ей, Господи, пощади создание Твое во Христе Иисусе, Господе нашем, с Ним же благословен еси, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Канон, чтомый за болящего
Глас 3. Песнь 1.
Ирмос: Пресека́емое мо́ре жезло́м дре́вле, / Изра́иль про́йде я́ко по пусты́ни, / и крестообра́зно я́ве, предуготовля́ет стези́. / Сего́ ра́ди пои́м во хвале́нии чу́дному Бо́гу на́шему, / я́ко просла́вися.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
В день печа́ли наше́дшия на ны / к Тебе́, Христе́ Спа́се, припа́дающе, / Твоея́ ми́лости про́сим. / Облегчи́ боле́знь раба́ Твоего́, / изреки́ нам, я́ко со́тнику: / иди́, се здрав есть о́трок твой.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Мольбы́ и моле́ния с воздыха́нием к Тебе́ вопие́м, Сы́не Бо́жий: / поми́луй нас. / Воздви́гни со одра́ лежа́щаго, я́ко разсла́бленнаго сло́вом: / возьми́ одр твой, глаго́ля, отпуща́ются ти греси́ твои́.
Слава: Твоего́, Христе́, о́браза подо́бию покланя́ющиеся, ве́рою целу́ем, / и боля́щему здра́вия про́сим, подража́юще кровоточи́вей, / я́же подо́льца риз Твои́х косну́ся и исцеле́ние неду́га прия́т.
И ныне: Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, всем изве́стная Помо́щница, / не пре́зри нас к Тебе́ припа́дающих, / моли́ я́ко бла́га Своего́ Сы́на и Бо́га на́шего / да́ти здра́вие боля́щему, да Тя с на́ми прославля́ет.
Песнь 3.
Ирмос:И́же от не су́щих вся приведы́й, / сло́вом созида́емая, / соверша́емая Ду́хом / Вседержи́телю Вы́шний, / в любви́ Твое́й утверди́ мене́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
И́же от тя́жких боле́зней на земли́ пове́ржен / к Тебе,́ Христе́, с на́ми вопие́т, / пода́ждь здра́вие телеси́ его́, / я́коже и Езеки́и пла́кавшуся к Тебе́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
При́зри, Го́споди, на на́ше смире́ние и не помяни́ беззако́ний на́ших, / но ве́ры ра́ди боля́щаго, / я́ко прокаже́ннаго сло́вом, исцели́ ему́ боле́знь, / да Твое́, Христе́ Бо́же, сла́вится и́мя.
Слава: Це́рковь, ю́же еси́ освяти́л, / на ту, Христе́, не даждь поноше́ния, / но воздви́гни неви́димо в неду́зе на одре́ лежа́щаго, / в не́йже мо́лим Ти ся: / да не реку́т неве́рнии, где есть Бог их.
И ныне: К Твоему́ пречи́стому, Богоро́дице, о́бразу ру́це возде́юще вопие́м: / услы́ши раб Твои́х моли́тву и спаси́ в боле́зни лежа́щаго, / да от боле́зни воста́в, возда́ст обе́ты, / я́же в печа́ли глаго́лаша уста́ его́.
Седален, глас 8:
На одре́ грехо́внем лежа́ща мя, и страстьми́ уя́звлена, / и я́коже воздви́гл еси́ Петро́ву те́щу / и спасе́ разсла́бленнаго носи́ма со одро́м, / та́ко и ны́не посети́, Ми́лостиве, боля́щаго, / понесы́й неду́ги ро́да на́шего. / Тебе́ Еди́наго ве́мы терпели́ва и милосе́рда, / ми́лостива врача́ душа́м и телесе́м, Христа́ Бо́га на́шего, / наводя́ща неду́ги и па́ки исцеля́юща, / подава́юща проще́ние ка́ющимся о согреше́ниих, / Еди́наго Милосе́рдаго и Ми́лостиваго.
Слава: Аз гре́шный пла́чуся на одре́ свое́м лежа́, / проще́ние ми пода́ждь, Христе́ Бо́же, / и от боле́зни сея́ воздви́гни мя, / и я́же есмь от ю́ности грехи́ сотвори́л, / избы́ти ми сих моли́твами Богоро́дицы да́руй.
И ныне: Умилосе́рдися и спаси́ мя, / воздви́гни мя от одра́ боле́зненнаго, / мощь бо моя́ во мне изнемо́же / и весь неча́янием одержи́м есмь, Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, / исцели́ неду́гующа лю́те, / Ты бо еси́ Помо́щница христиа́ном.
Песнь 4.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Уже́ отча́янна лю́тым неду́гом / и к сме́рти прибли́жившася возврати́, Христе́, на живо́т / и даждь пла́чущимся уте́ху, / да вси прославля́ем Твоя́ свята́я чудеса́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Тебе́, Тво́рче, ка́емся во свои́х гресе́х, / я́ко не хо́щеши сме́рти гре́шничи, / оживи́, уздра́ви боля́щаго, / да возста́в послу́жит Ти, / испове́дуя с на́ми Твою́ бла́гость.
Слава: Сле́зы Манаси́ины, ниневи́тян покая́ние, / Дави́дово испове́дание прии́м, вско́ре спасл еси́, / и на́ши моли́твы ны́не приими́, / даждь здра́вие боля́щему, о не́мже Тя мо́лим.
И ныне: Пода́ждь нам Твою́ ми́лость, Госпоже́, / всегда́ на Тя наде́ющимся, / испроси́ здра́вие боля́щему, / враче́бнии Твои́ ру́це с Предте́чею, Богоро́дице, / ко Го́споду Бо́гу простира́ющи.
Песнь 5.
Ирмос: На земли́ неви́димый яви́лся еси́, / и челове́ком во́лею сожи́л еси́ непости́жимый, / и к Тебе́ у́тренююще, / воспева́ем Тя, Человеколю́бче.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Дщерь Иаи́рову уже́ уме́ршу, я́ко Бог оживи́л еси́, / и ны́не возведи́, Христе́ Бо́же, от врат сме́ртных боля́щаго, / Ты бо еси́ путь и живо́т всем.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Сы́на вдови́ча оживи́в, Спа́се, / и тоя́ сле́зы преложи́в на ра́дость, / спаси́ от неду́га тле́ющаго раба́ Своего́, / да и на́ша скорбь и боле́знь на ра́дость прии́дет.
Слава: О́гненну боле́знь Петро́ве те́ще прикоснове́нием Твои́м исцели́в, / и ны́не возста́ви боля́щаго раба́ Твоего́, / да воста́в, я́ко Ио́на, послу́жит Ти.
И ныне: Ско́рбнии, смире́нии, гре́шнии, не иму́щии дерзнове́ния / к Тебе́, Пречи́стая Богома́ти, вопие́м: / умоли́ Сы́на Своего́ Христа́ / да́ти боля́щему здра́вие телеси́.
Песнь 6.
Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, / и исчеза́ет дух мой: / но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, / я́ко Петра́ мя Упра́вителю, спаси́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Бе́здну милосе́рдия и ми́лости име́я, Христе́ Бо́же, / услы́ши моле́ния раб Твои́х. / Ты бо еси́ Петро́м Тави́фу воскреси́в, / Ты и ны́не в боле́зни лежа́щаго воздви́гни, / послу́шав церко́вных моли́твенник.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Врачу́ душа́м и телесе́м на́шим, / понесы́й неду́ги всего́ ми́ра, Христе́, / и Ене́я Па́влом исцели́вый, / Ты и ны́не боля́щаго исцели́, / святы́х апо́стол моли́твами.
Слава: Преложи́, Христе́, на ра́дость рыда́ние о неду́жнем скорбя́щих, / да Твою́ получи́в ми́лость, вни́дет в дом Твой, со обе́тными дарми́, / сла́вяща Тя в Тро́ице Еди́наго Бо́га.
И ныне: Прииди́те, о дру́зи, поклони́мся / моля́щеся о боля́щем Бо́жией Ма́тери. / Та бо име́ет власть неду́жныя исцеля́ти, со безме́здникома вку́пе, / духо́вным неви́димо помазу́юще ма́слом.
Кондак, глас 3:
Ду́шу мою́, Го́споди, во гресе́х вся́ческих, / безме́стными дея́ньми разсла́блену, / воздви́гни Боже́ственным Свои́м человеколю́бием, / я́коже и разсла́бленнаго воздви́гл еси́ дре́вле, / да зову́ Ти спаса́ем: / ще́дре Христе́, даждь ми исцеле́ние.
Икос: И́же руки́ Своея́ го́рстию содержа́й концы́, Иису́се Бо́же, / И́же Отцу́ Собезнача́льный и Ду́ху Свято́му совлады́чествуя, / я́ко пло́тию, яви́лся еси́, неду́ги исцеля́я, / и стра́сти очи́стил еси́, слепы́я просвети́л еси́, / и разсла́бленнаго сло́вом Боже́ственным совозста́вил еси́, / сего́ пра́во ходя́ща сотвори́в, и одр повеле́л еси́ на ра́мо взя́ти. / Те́мже вси с ним воспева́ем и пое́м: / ще́дре Христе́, даждь ми исцеле́ние.
Песнь 7.
Ирмос: Пре́жде о́бразу злато́му, / перси́дскому чти́лищу о́троцы не поклони́шася, / трие́ пою́ще посреде́ пе́щи: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
До́лгую и лю́тую боле́знь И́овлю на гно́ищи и в че́рвех того́ моля́щася, / слово́м исцели́л еси́, Го́споди. / И ны́не же в Це́ркви о боля́щем мо́лим Тя: / я́ко благ исцели́ неви́димо моли́твами святы́х Твои́х.
Слава: Вси ве́мы, я́ко умре́ти нам есть, Тебе́ Бо́гу та́ко изво́лившу, / но на ма́ло вре́мя, Ми́лостиве, здра́вия про́сим боля́щему, / премени́ от сме́рти на живо́т, даждь скорбя́щим уте́ху.
И ныне: Посо́бствуй и помога́й на́шему сиро́тству, Богоро́дице, / Ты бо ве́си вре́мя и час, егда́ умоли́ти Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, / да́ти боля́щему здра́вие и проще́ние от всех грех.
Песнь 8.
Ирмос: Служи́ти живо́му Бо́гу, в Вавило́не о́троцы претерпе́вше, / о мусики́йских орга́нех неради́ша, / и посреде́ пла́мени стоя́ще боголе́пную песнь воспева́ху, глаго́люще: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Ми́лость покажи́, Влады́ко, в боле́зни раба́ Твоего́, / и ско́ро исцели́, ми́лостиве Христе́ Бо́же, / и еще́ сме́рти не преда́ждь су́дней, да Ти покая́ние возда́ст. / Сам бо рекл еси́: не хощу́ сме́рти гре́шничи.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Го́споди ми́лостиве, Твоя́ пресла́вная чудеса́ да и до нас ны́не дости́гнут: / бе́сы прожени́, неду́ги погуби́, / ра́ны исцели́, боле́зни уврачу́й, / и потво́ры и чароде́яния, и вся́кие я́зи изба́ви ны.
Слава: Запрети́вый, Христе́, морски́м ве́тром, / и страх учени́к на ра́дость преложи́вый, / запрети́ и ны́не тя́жким боле́знем, тружда́ющим раба́ Твоего́, / да вси возвесели́мся, хва́ляще Тя во ве́ки.
И ныне: Изба́ви, Богоро́дице, от обыше́дших ны печа́лей, / разли́чных неду́г, отра́вы же и чароде́йства, / и бесо́вского мечта́ния и от наве́та злых челове́к / и напра́сныя сме́рти, мо́лим ти ся.
Песнь 9.
Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя в купине́ Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве; / Дании́л же Тя ви́де го́ру несеко́мую, / жезл прозя́бший, Иса́ия взыва́ше, / от ко́рене Дави́дова.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Исто́чниче жи́зни, пода́телю, Христе́, ми́лости, / не отврати́ лица́ Твоего́ от нас. / Обле́гчи боле́знь утружде́нному боле́знею, / и воздви́гни я́ко Фадде́ем А́вгаря, / да при́сно Тебе́ сла́вит, со Отце́м и Святы́м Ду́хом.
Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́.
Ева́нгельскому ве́рующе гла́су, / Твоего́ и́щем обе́та, Христе́: / проси́те, рекл еси́ бо, рече́, и да́стся вам. / Тем и ны́не предстоя́ще мо́лим Тя, / возста́ви со одра́ здра́ва лю́тым пове́ржена неду́гом, / да Тя с на́ми вку́пе велича́ет.
Слава: Му́чимый неду́гом, внутрь неви́димыми ра́нами, / Тебе́, Христе́, с на́ми вопие́т, / не нам, Го́споди, не нас ра́ди, вси бо испо́лнены грехо́в, / но Ма́терними Ти и Предте́чевыми моли́твами / даждь исцеле́ние боля́щему, да Тя вси возвели́чим.
И ныне: Бо́жия Ма́ти Пречи́стая, / со все́ми святы́ми призыва́ем Тя, / со А́нгелы и Арха́нгелы, / со проро́ки и патриа́рхи, со апо́столы, / с преподо́бными и пра́ведными / моли́ся Христу́ Бо́гу на́шему / да́ти здра́вие боля́щему, да Тя вси велича́ем.
Молитва
Бо́же си́льный, ми́лостию стро́яй вся на спасе́ние ро́ду челове́ческому, посети́ раба́ Своего́ сего́ (имярек), нарица́юща и́мя Христа́ Твоего́, исцели́ его́ от вся́каго неду́га плотска́го и душе́внаго; и отпусти́ грех, и грехо́вные собла́зны, и вся́ку напа́сть, и вся́ко наше́ствие неприя́зненно дале́че сотвори́ от раба́ Твоего́. И воздви́гни от одра́ грехо́внаго, и устро́й его во Святу́ю Твою́ Це́рковь здр́ава душе́ю и те́лом, и де́лы до́брыми сла́вящаго со все́ми людьми́ и́мя Христа́ Твоего́, я́ко Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и со Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О ближних и всех людях
Молитва о мире в Украине
Владыко Вседержителю, Святый Царю. Призри с небесе и виждь, како враждуют людие земли нашея и замышляют друг на друга суетное и злобное. О, Многомилостиве! Прости грехи и беззакония наша, ихже ради многия скорби, беды и устрашения приидоша на ны. Благодатию Пресвятаго Духа ороси любовию изсохшия сердца людския, тернием самолюбия, ненависти, зависти, злобы, вражды, лукавства и иных беззаконий поросшия, да возрастят горящую к Тебе и братиям своим любовь, и ею да будут истреблены вси распри, раздоры, разделения во Отечестве нашем. Усердно молим Тя: мир державе нашей даруй, Церкви Твоей и всем людем земли нашея. Ты бо еси Царь мира и мира Твоего несть предела и Тебе слава и благодарение и поклонение от всех да возсылается, ныне и присно и во веки веков.
Разные молитвы
Тропарь, Глас 4
Тво́рче и Созда́телю вся́ческих, Бо́же, дела́ ру́к на́ших, ко сла́ве Твое́й начина́емая, Твои́м благослове́нием спе́шно испра́ви, и на́с от вся́каго зла́ изба́ви, я́ко еди́н всеси́лен и Человеколю́бец.
Кондак, Глас 3
Ско́рый в заступле́ние и кре́пкий в по́мощь, предста́ни благода́тию си́лы Твоея́ ны́не, и благослови́в укрепи́, и в соверше́ние наме́рения блага́го дела́ рабо́в Твои́х произведи́: вся́ бо, ели́ка хо́щеши, я́ко си́льный Бо́г твори́ти мо́жеши.
Молитва по окончании дела
Исполне́ние все́х благи́х Ты́ еси́, Христе́ мо́й, испо́лни ра́дости и весе́лия ду́шу мою́ и спаси́ мя́, я́ко еди́н Многоми́лостив, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Досто́йно е́сть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя́ Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя́ велича́ем.
Молитва о даровании слова
О великие Ветхозаветнии Пророцы Божии Данииле, Исаие, Иезекииле и Иеремие, ныне смиренно припадаю к вам, раб Бога Вышнего, ниц повергаюсь пред вами и вопию:
Пророцы Божии! Вам была дана благодать от Бога во еже изрекать Богодухновенные глаголы и ими наставлять всякого человека, жаждущего спасения. Ныне прибегаю к вам смиренно, в смятении и унынии, и прошу вашей помощи. Великии и славнии Божии Пророцы! Если это не противно воле Божией, если это на пользу души моей и Православной Христовой Церкви, то испросите мне у Господа дар изящного и вдохновенного слова. Исправьте мой язык, дабы он мог изрекать все полезное для души, повинуясь Духу Святому.
Вы, некогда пламенем уст ваших возжигавшие сердца людей, ныне коснитесь огнем ревнования о чистоте и правильности речи моей грешных уст моих. Аминь.
Икос 1.
Ангели Бо́жии, Серафи́ми шестокрыла́тии, Херуви́ми многоочи́тии, Престо́ли огнезра́чнии, Госпо́дствия, Си́лы, Вла́сти боже́ственныя, Арха́нгели, Ангели вси́! Вы́ ли́ца ва́ша закрыва́ете пред Христо́выми Стра́шными Та́йнами, на Ча́шу с боготворя́щею Кро́вию взира́ете со стра́хом вели́ким и тре́петом. Аз же, смра́дный и гре́шный, к Ча́ше се́й ка́ко дерзну́ приступи́ти, ва́ми, о́гненнии служи́телие Бо́жии, неви́димою си́лою не отри́нутый. Сего́ ра́ди немо́лчным песнопе́ниям ва́шим подража́я, Боже́ственному снисхожде́нию удивля́яся, Го́споду моему́ долготерпели́вому благода́рно вопию́:
Иису́се, Серафи́мами, я́ко любы́ пламенногоря́щая, та́инственно зри́мый, благодарю́ Тя́, я́ко мне́, недосто́йному, любве́ Твоея́ безме́рныя наслади́тися преизоби́льно в Пречи́стых Та́йнах ны́не дарова́л еси́.
Иису́се, Херуви́мами, я́ко Прему́дрость вы́ну светя́щаяся, созерца́емый, благодарю́ Тя́, я́ко Пречи́стыми Твои́ми Та́йнами у́м мо́й к зре́нию неизсле́димыя бе́здны суде́б Твои́х подви́гл еси́.
Иису́се, на Престо́лех огнезра́чных стра́нно почива́яй, благодарю́ Тя́, я́ко во мне́, непотре́бном, Святы́ми Твои́ми Та́йнами, я́ко на Престо́ле Твое́м ны́не неизрече́нно почива́еши.
Иису́се, го́рними чина́ми неви́димо дориноси́мый, благодарю́ Тя́, я́ко мне́, до́льнему, носи́ти Тя́, во мне́ саме́м ны́не благоволи́л еси́.
Иису́се, все́х во́инств непрестаю́щее удивле́ние, благодарю́ Тя́, я́ко ми́лости Твоя́ неисче́тныя на мне́ ны́не удиви́л еси́.
Иису́се, Хле́бе Живы́й, Хле́бе Небе́сный, Хле́бе Сладча́йший, благодарю́ Тя́ за Та́йны Святы́я Твоя́.
Конда́к 2.
Ви́жду а́з ны́не, я́ко Святы́ми Та́йнами Твои́ми исцеле́н е́смь от прока́зы души́ моея́, сего́ ра́ди прокаже́нному самаряни́ну уподо́бяся, па́даю ни́ц при ногу́ Твое́ю, Иису́се Цели́телю Мо́й, со гла́сом ве́лиим хвалу́ Тебе́ вознося́: Аллилу́ия.
Икос 2.
Ра́зум ники́йже, ни го́рний, ни до́льний, пости́гнути мо́жет, ка́ко Невмести́мый не́бом и не́бом небесе́ Святы́ми Та́йнами Свои́ми вмеща́ешися Ве́сь в мя́. Сего́ Та́инства несказа́ннаго и а́з не постига́я, то́чию Тебе́, Го́спода моего́, в себе́ ны́не ощуща́я, с тре́петом взыва́ю Тебе́ сицева́я:
Иису́се, в Вифа́нии в до́м Ма́рфы и Мари́и вше́дый, благодарю́ Тя́, я́ко в до́м души́ моея́ па́дшия ны́не преми́лостивне вше́л еси́.
Иису́се, с Мари́ею о еди́нем на потре́бу бесе́довавый, благодарю́ Тя́, я́ко и со мно́ю ны́не сла́дце бесе́дуеши, и се́ю сла́дкою бесе́дою мене́, уны́лаго, те́пле утеша́еши.
Иису́се, лозо́ и́стинная, благодарю́ Тя́, я́ко мене́, ро́згу ди́кую, от Тебе́ отпа́дшую па́ки к Себе́ приви́л еси́.
Иису́се, исто́чниче безсме́ртия, благодарю́ Тя́ я́ко мене́ жа́ждою грехо́вною истомле́ннаго, Кро́вию Твое́ю Честно́ю ны́не напои́л еси́.
Иису́се, от блудни́цы лобза́нный, благодарю́ Тя́, я́ко мне́, блу́дному, в Святы́х Твои́х Та́йных да́л еси́ целова́ти Тя́ не то́чию уста́ми, но и душе́ю, и се́рдцем, и все́ю мы́слию мое́ю.
Иису́се, Хле́бе Живы́й, Хле́бе Небе́сный, Хле́бе Сладча́йший, благодарю́ Тя́ за Та́йны Святы́я Твоя́.
Конда́к 3.
Си́лою кре́пкою всего́ мя́ испо́лнил еси́, сла́баго, малоду́шнаго, прича́стием Пречи́стых Та́ин Твои́х. Си́ми та́ко на враги́ моя́ ви́димые и неви́димые укрепле́нный побе́дно пою́ Тебе́: Аллилу́ия.
Икос 3.
Име́я неизсле́димую милосе́рдия бе́здну, с мытари́ и гре́шники я́л и пи́л еси́, и а́з ны́не, подо́бный и́м, Трапе́зы Твоея́ Та́йныя стра́нно насыще́нный, Тебе́, моему́ благоде́телю, со умиле́нием восклица́ю:
Последнее изменение этой страницы: 2017-05-11; Просмотров: 1724; Нарушение авторского права страницы