Что такое канон заупокойный

Каноны о усопших восьми гласов

На основе октоиха

Каноны о единоумершем

Поминовение некрещеных и не покаявшихся

Моление при разлучении души от тела и за новопреставленных

О грехе убийства чад во утробе

Чтение заупокойных канонов при поминовении усопших

Настоящий раздел Православного молитвослова включает тексты канонов о усопших, взятые из Октоиха и Следованной Псалтири и адаптированные для чтения в домашней молитве.

Что такое канон заупокойный. Смотреть фото Что такое канон заупокойный. Смотреть картинку Что такое канон заупокойный. Картинка про Что такое канон заупокойный. Фото Что такое канон заупокойный

Каноны о усопших входят в большинство заупокойных служб; они весьма разнообразны по содержанию и настроению, в зависимости от назначения.

Каноны о усопших Октоиха написал преподобный Феофан исповедник, Начертанный, епископ Никейский. Его имя указано в акростихе канона 5-го гласа (а в славянском Октоихе он, кроме того, указано отдельно в 3-м, 6-м и 7-м гласах), однако и другие каноны о усопших Октоиха несомненно принадлежат преподобному Феофану. Каноны поставлены в численном порядке, который обозначается в акростихах: «Верою усопшим первую песнь приношаю», «Умершим второе сплетаю пение», и т. д. Все они неразрывно связаны и составляют единое целое.

Преподобный Феофан Начертанный, епископ Никейский, исповедник

Преподобный Феофан исповедник родился в Иерусалиме в христианской семье. Вместе со своим старшим братом Феодором обучался в Лавре святого Саввы, где оба брата приняли иночество и сан пресвитера. Братья Феодор и Феофан прославились как поборники иконопочитания. По поручению Иерусалимского Патриарха они отправились в Константинополь для обличения императора-иконоборца Льва Армянина (813-820) и защиты Православия; впоследствии они обличали и императоров-иконоборцев Михаила Балбу (820-829) и Феофила (829-842), за что им пришлось вынести заточение, голод, тяжкие муки. Император Феофил приказал раскаленными иглами написать на их лицах оскорбительные стихи, в которых о святых исповедниках говорилось как о «сосудах суеверного заблуждения». Отсюда происходит наименование, усвоенное обоим братьям – «Начертанные». Преподобный Феодор скончался в темнице. Феофан, брат его по плоти и по духу, положил тело во гроб, пропев над ним надгробные песнопения – может быть, именно те заупокойные каноны, которые потом были включены в Октоих. Преподобный Феофан дожил до окончания иконоборческого гонения на православие. Исповеднический его подвиг продолжался 25 лет – с 817 до 842 года. По возвращении из ссылки он был рукоположен во епископа Никейского святым патриархом Мефодием († 847). Симеон Логофет, сообщая об этом, говорит: «Когда нашлись такие, которые были недовольны этим, указывая на то, что он сирианин и православный ли – поручиться в том, некому, святой Мефодий отвечал, указывая не чело его: не нужно желать лучшего свидетельства после этой надписи ». Вскоре после этого, около 850 года, преподобный Феофан скончался. Память его Церковь совершает 11 (24) октября.

Что такое канон заупокойный. Смотреть фото Что такое канон заупокойный. Смотреть картинку Что такое канон заупокойный. Картинка про Что такое канон заупокойный. Фото Что такое канон заупокойный

В Следованной Псалтири помещается особый канон о едином усопшем. Употребление этого канона наряду с канонами о усопших 8-и гласов удобно тем, что упоминание об усопшем в нем – в единственном числе, тогда как в канонах о усопших – во множественном, и поэтому нет нужды приспосабливать текст к поминовению одного или многих. Для удобства чтения мы даем этот канон отдельно для усопшего (муж. род) и усопшей (жен. род).

В древнерусских «Псалтирях» перед каноном о едином усопшем имеется следующее предисловие от лица усопшего, обращенное к своему духовному отцу. Оно может быть обращено и ко всем, кто мог бы молиться о нем.

Как правильно читать каноны о усопших

Каноны о усопших (как о едином, так и о многих) можно читать в домашней молитве по выбору и желанию в любое время, кроме двунадесятых и великих праздников, а также дней Страстной и Светлой седмиц.

Источник

Канон за единоумершего (об усопшем)

Еди­но­умер­ший (еди­но­усоп­ший) – это один умер­ший чело­век за кото­ро­го чита­ет­ся канон, где все упо­ми­на­ния о нем даны в един­ствен­ном числе.

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Хри­сте́ Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. ( Чита­ет­ся три­жды, с крест­ным зна­ме­ни­ем и пояс­ным покло­ном. )

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти гре­хи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посе­ти́ и исце­ли́ не́мощи на́ша, и́мене Тво­е­го́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй ( три­жды ). Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х, да свя­тит­ся имя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небе­си́ и на зем­ли. Хлеб наш насущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на́ша, я́коже и мы остав­ля­ем долж­ни­ком нашим; и не вве­ди нас во иску­ше­ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй ( 12 раз ). Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу ( поклон. )

Псалом 90

Живы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га небе́снаго водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: засту́пник мой еси́ и прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Я́ко Той изба́вит тя от се́ти ло́вчи, и от сло­ве­се́ мяте́жна, плещ­ма́ Свои́ма осени́т тя, и под кри­ле́ Его́ наде́ешися, ору́жием обы́дет тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стре­лы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от стра­ны́ твое́й ты́сяща, и тьма одесну́ю тебе́, к тебе́ же не прибли́жится, оба́че очи́ма твои́ма смо́триши и воздая́ние гре́шников у́зриши. Я́ко Ты, Го́споди, упова́ние мое́; Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́. Не прии́дет к тебе́ зло, и ра́на не прибли́жится теле­си́ тво­е­му́, я́ко А́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень но́гу твою́; на а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я. Я́ко на Мя упо­ва́, и изба́влю и; покры́ю и, я́ко позна́ и́мя мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́, с ним есмь в ско́рби, изму́ его́ и просла́влю его́, долгото́ю дней испо́лню его́ и явлю́ ему́ спасе́ние мое́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же ( три­жды ).

Го́споди, поми́луй ( три­жды ).

Тропарь, глас 8‑й

Глубино́ю му́дрости человеколю́бно вся стро́яй и поле́зное всем подава́яй, еди́не Соде́телю, упоко́й, Го́споди, ду́шу раба́ Тво­е­го́ (рабы́ Тво­ея́, раб Твои́х): на Тя бо упова́ние воз­ло­жи́ (возложи́ша), Твор­ца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: Тебе́ и сте́ну, и приста́нище и́мамы, и моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу, Его́же роди­ла́ еси́, Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния мое́го, и от гре­ха́ мое́го очи́сти мя. Я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой пре­до мно́ю есть вы́ну. Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х и победи́ши, вне­гда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́, безве́стная и та́йная прему́дрости Тво­ея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся, омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху мое́му да́си ра́дость и весе́лие, возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отвра­ти́ лице́ Твое́ от грех мои́х, и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обно­ви́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Тво­е­го́, и Ду́ха Тво­е­го́ Свята́го не оты­ми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Тво­е­го́ и Ду́хом влады́чним утвер­ди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния мое́го, возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хва­лу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо, всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н, се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Убла­жи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая, тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Канон, глас 8‑й

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

При­пев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Отве́рз уста́ моя́, Спа́се, сло́во ми пода́ждь моли́тися, Милосе́рде, о преста́вленнем рабе́ Твое́м, ( имя ), да поко́иши ду́шу его, Влады́ко.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Мертв быв пло́тию, Спа́се, и во гро́бе положе́н с ме́ртвыми, ду́шу раба́ Тво­е­го́ поко́й в ме́сте зла́чне, я́ко Милосе́рд.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Моле́бный глас мой услы́ши, Бо́же Триипоста́сне, и учи­ни́ ду́шу преста́вленнаго в не́дрех Авраа́млих, Изба́вителю.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Ты, Пречи́стая Богоро́дице, Его́же без и́скуса му́жеска заче́нши роди­ла́ еси́, моли́ Сы́на Тво­е­го́ пода́ти поко́й рабу́ Тво­е­му́ преста́вленному, ( имя ).

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утвер­ди́ в люб­ви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

В ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, иде́же ли́цы святы́х веселя́тся, ду́шу раба́ Тво­е­го́ преста́вленнаго поко́й, Хри­сте́, Еди́не Ми́лостиве.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Иде́же ли́цы святы́х, та́мо вчи­ни́, Влады́ко, послужи́вшаго Тебе́ всем се́рдцем и воздви́гшаго и́го Твое́ на ра́мо свое́, я́ко Еди́н Влады́ка живо­та́ и сме́рти.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Небе́сный Отче Вседержи́телю, и Сы́не Единоро́дный, и Ду́ше Святы́й Исхо́дный, пре́зри уме́ршаго согреше́ния, и в Це́ркви пе́рвенец все­ли́ его́, сла́вити Тя со все́ми уго́ждшими Тебе́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Яко Ма́ти Свята́я Пресвята́го Бо́га, Влады́чице вся́ческих, Мари́е Богоро́дице, со все́ми святы́ми Сего́ моли́ ду́шу поко́ити раба́ Тво­е­го́ в Небе́сных селе́ниих.

Го́споди, поми́луй ( три­жды ).

Седален, глас 5‑й

Поко́й, Спа́се наш, с пр́аведными раба́ Тво­е­го́, и сего́ все­ли́ во дво­ры Твоя́, я́коже есть пи́сано, презира́я, я́ко благ, прегреше́ния его́ во́льная и нево́льная, и вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Человеколю́бче.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Бого­ро­ди­чен: От Де́вы возсия́вый ми́ру, Хри­сте́ Бо́же, сы́ны све́та То́ю показа́вый, поми́луй нас.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Тво­е­го́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Соше́дый в преиспо́дняя, Хри­сте́, совоздви́гл еси́ уме́ршия вся, и преста́вльшагося от нас поко́й, Спа́се, я́ко щедр.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Никто́же без гре­ха́ есть, то́кмо Ты Еди́н, Влады́ко: сего́ ра́ди преста́вленному и гре­хи́ оста́ви, и в рай того́ всели́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Услы́ши, Тро́ице Свята́я, гла́сы моле́бныя, приноси́мыя Тебе́ в це́ркви о усо́пшем, и Богонача́льным Твои́м све́том оза­ри́ ду́шу, омраче́нную су́етными приверже́нии.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Роди­ла́ еси́, Пречи́стая, без му́жеска се́мене, Бо́га соверше́нна и Челове́ка соверше́нна, взе́млющаго гре­хи́ на́ша, Де́во. Того́ моли́, Гос­по­же́, преста́вльшемуся рабу́ Тво­е­му́ пода́ти поко́й.

Песнь 5

Ирмос: Про­све­ти́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Имы́й живо­та́ и сме́рти власть, преста́вленнаго от нас поко́й, Хри­сте́ Бо́же, Ты бо еси́ всех, Спа́се, поко́й и живо́т.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

На Тя, Спа́се, наде́жду возло́жь, уме́рый оты́де от нас; Ты же, Го́споди, уще́дри его́, я́ко Бог Многоми́лостив.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Про­све­ти́ нас, Трисвя́те, воспева́емый Влады́ко, моля́щихся Тебе́, мир небе́сный прия́ти, и в ми́рных се́лех ду́шу вчи­ни́, отше́дшую от вре́менных в наде́жде безконе́чныя жи́зни.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Шу́йяго стоя́ния, Пречи́стая, изба́вити преста́вленнаго умо­ли́ Сы́на Тво­е­го́, Де́во Гос­по­же́, я́ко Спа́са и Бо́га на́шего Ма́ти су́щая.

Песнь 6

Ирмос: Моли́тву про­лию́ ко Го́споду, и Тому́ воз­ве­щу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, воз­ве­ди́ мя.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

А́да испрове́рг, Влады́ко, воскреси́л еси́ уме́ршия от ве́ка: и ны́не преста́вленнаго от нас, в не́дро Авраа́мле Ты, Бо́же, все­ли́, прегреше́ния вся отпусти́в, я́ко Милосе́рд.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

За́поведь, ю́же ми дал еси́, Бо́же, преступи́х и сме́ртен бых, но Ты, Бо́же, соше́дый во гроб и ду́ши я́же от ве́ка воскреси́вый, не возста́ви мене́, Влады́ко, на муче́ние, но на поко́й, преста́вленный вопие́т Тебе́ с на́ми, Многоми́лостиве.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Мо́лим Тя, Безнача́льне Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, зло́бою душезло́бнаго ми́ра озло́бленную и к Тебе́, Зижди́телю, преше́дшую ду́шу во а́дово дно не отри́ни, Бо́же Спа́се мой.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. С небе­се́ Христо́с Бог наш, я́ко дождь на руно́, Пречи́стая, сни́де на Тя, напая́я весь мир и изсуша́я вся безбо́жныя пото́ки, наводня́яй всю зе́млю ра́зумом Свои́м, Присноде́во; Того́ моли́ да́ти поко́й преста́вленному рабу́ Твоему́.

Го́споди, поми́луй ( три­жды ). Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Кондак, глас 8‑й

Со святы́ми упоко́й, Хри­сте́, ду́шу раба́ Тво­е­го́, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.

Сам Еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка: земни́и у́бо от зем­ли́ созда́хомся и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: я́ко зем­ля́ еси́ и в зе́млю оты́деши, а́може вси челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще песнь: аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не ино­гда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Влады́ко Хри­сте́ Бо́же, егда́ хо́щеши суди́ти ми́ру, поща­ди́ ду́шу раба́ Тво­е­го́, его́же от нас прия́л еси́, вопию́щаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

В пи́щи ра́йстей, иде́же пра́ведных ду́ши веселя́тся, послужи́вших Тебе́, при­чти́ с ни́ми, Хри­сте́, ду́шу раба́ Тво­е­го́, воспе́вшаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Иуде́йския три о́троки спасы́й во огни́, в Трие́х Ли́цех воспе́тый, изба́ви огня́ ве́чнаго усо́пшаго, воспе́вшаго Ти ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Влады́ку Хри­ста́ ро́ждшая всех Бо́га, вла́сти те́мныя возду́шнаго кня́зя изба́ви, Де́во, ду́шу преста́вльшагося в ве́ре и воспе́вшаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно раз­жже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Твор­цу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Сконча́в тече́ние и к Тебе́ прибего́х, Го́споди, преста́вленный вопие́т ны́не, прегреше́ния оста́ви, Хри­сте́ Бо́же, и не осу­ди́ мене́, егда́ хо́щеши суди́ти всем, ве́рно бо Тебе́ взыва́х: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Поне́сшаго, Влады́ко, и́го Твое́ на ра́ме свое́м, и бре́мя Твое́ ле́гкое, а́ще и не все­гда́, оба́че в ме́сте преподо́бных Твои́х все­ли́ ду́шу его́, воспе́вшаго Тебе́, Хри­сте́ Спа́се: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те Его во ве́ки.

Бла­го­сло­вим Отца и Сына и Свя­та­го Духа, Господа.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Безнача́льная Тро́ице Свята́я, Бо́же Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, в ли́це святы́х при­чти́ ду́шу преста́вленнаго раба́ Тво­е­го́ и огня́ ве́чнаго изба́ви, да Тя хва́лит, воспева́я во ве́ки: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те Его́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Тя, Де́во, проро́честии ли́цы прореко́ша, прозря́ще бо Тя прозорли́выма очи́ма: ов у́бо жезл наре­че́ Тя, ин же дверь восто́чную, ов же го́ру челове́ки несеко́мую. Мы же испове́дуем Тя вои́стинну Богоро́дицу, Бо́га вся́ческих ро́ждшую, Его́же моли́ упоко́ити преста́вленнаго во ве́ки вся.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем не́бо, и зем­ли́ удиви́шася кон­цы́, я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее небе́с. Тем Тя, Богоро́дицу, Анге­лов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Иису́се Бо́же мой, Спа́се, Ада́мле Ты взял еси́ преступле́ние и сме́рти вкуси́л еси́, да челове́ки от нея́ свободи́ши, Милосе́рде. Те́мже мо́лим Тя, Ми́лостиве: преста́вленнаго поко́й, я́ко Благ, во дво́рех святы́х Твои́х, я́ко Еди́н Всеблаги́й и Милосе́рдый.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Несть никто́же, Милосе́рде, и́же не согре­ши́ в челове́цех, то́кмо Ты Еди́н, Иису́се Хри­сте́, взе́мляй гре­хи́ все­го́ ми́ра. Те́мже, очи́стив раба́ Тво­е­го́ от прегреше́ний, вчи­ни́ во святы́х Твои́х дво́рех: Ты бо живо́т еси́ и поко́й, и свет, и весе́лие всех, Тебе́ благоугоди́вших.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Удиви́ся все есте­ство́ челове́ческое, ка́ко Безнача́льнаго Отца́ Сын сый Единоро́дный, плоть от Де́вы де́йством Свята́го Ду́ха прия́л еси́, и пострада́л еси́ я́ко челове́к, да уме́ршия оживи́ши. Тем и преста́вленнаго ны́не от нас, приле́жно мо́лим Тя, во стране́ живы́х, я́ко Благ, всели́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Неве́сту Тя нарица́ем, Пречи́стая, Отца́ неви́димаго, и Ма́терь Сы́на, из Тебе́ Ду́хом Святы́м воплоще́ннаго, и моле́бницу Тя о усо́пшем рабе́ Твое́м предлага́ем: Тебе́ бо помо́щницу и́мамы, земни́и, и любо́вию пою́ще Тя велича́ем ( поклон ).

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, присноблаже́нную и пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Заупокойная лития для чтения мирянами 1

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. ( Чита­ет­ся три­жды с крест­ным зна­ме­ни­ем и пояс­ным покло­ном. )

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти гре­хи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посе­ти́ и исце­ли́ не́мощи на́ша, и́мене Тво­е­го́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй ( три­жды ). Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х, да свя­тит­ся имя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небе­си́ и на зем­ли. Хлеб наш насущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на́ша, я́коже и мы остав­ля­ем долж­ни­ком нашим; и не вве­ди нас во иску­ше­ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди Иису́се Хри­сте́ Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Тропари, глас 4‑й

Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, ду́шу раба́ Тво­е­го́, Спа́се, упоко́й, сохраня́я ю во блаже́нной жи́зни, я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, упоко́й и ду́шу раба́ Тво­е­го́, я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

Сла́ва: Ты еси́ Бог, соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый, Сам и ду́шу раба́ Тво­е­го́ упоко́й.

И ны́не: Еди́на Чи́стая и Непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мени ро́ждшая, моли́ спасти́ся душе́ его́.

Молитва

Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем ( поклон ).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. ( поклон ).

Го́споди, поми́луй ( три­жды ).

Го́споди, бла­го­сло­ви́ ( поклон ).

Гос­по­ди Иису­се Хри­сте, Сыне Божий, молит­ва­ми Пре­чи­стыя Тво­ея Мате­ре, пре­по­доб­ных и бого­нос­ных отец наших и всех свя­тых поми­луй и упо­кой душу раба Тво­е­го, ( имя ), в без­ко­неч­ныя веки, яко Благ и Чело­ве­ко­лю­бец. Аминь.

Рабу Божию, ( имя ), усоп­ше­му веч­ная память, веч­ная память, веч­ная память.

И чита­ем три­жды тро­парь с поклонами:

Покой, Гос­по­ди, душу усоп­ше­го раба Тво­е­го, ( имя ) ( поклон ), и ели­ко в житии сем яко чело­век согре­ши, Ты же, яко чело­ве­ко­лю­бец Бог, про­сти его и поми­луй ( поклон ), веч­ныя муки изба­ви ( поклон ), Небес­но­му Цар­ствию при­част­ни­ка учи­ни ( поклон ) и душам нашим полез­ная сотво­ри ( поклон ).

Источ­ник: Пра­во­слав­ный молит­во­слов и Псал­тирь. — М.: Изд-во Мос­ков­ской Пат­ри­ар­хии, 1988, — 255 с.

1 Здесь лития явля­ет­ся завер­ше­ни­ем заупо­кой­но­го кано­на, но ее мож­но читать отдель­но и дома, и на клад­би­ще. Тогда начи­на­ем ее сло­ва­ми: Молит­ва­ми свя­тых отец наших, Гос­по­ди Иису­се Хри­сте Боже наш, поми­луй нас. Аминь.

Источник

Каноны о усопших восьми гласов

Глас 3

Начало заупокойных канонов общее:

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас, ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй, 12,

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 90:

Живы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га Небе́снаго водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: Засту́пник мой еси́ и Прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Я́ко Той изба́вит тя от се́ти ло́вчи и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися: ору́жием обы́дет тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стрелы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от страны́ твоея́ ты́сяща, и тма одесну́ю тебе́, к тебе́ же не прибли́жится, оба́че очи́ма твои́ма смо́триши, и воздая́ние гре́шников у́зриши. Я́ко Ты, Го́споди, упова́ние мое́, Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́. Не прии́дет к тебе́ зло и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́, я́ко А́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень но́гу твою́, на а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я. Я́ко на Мя упова́ и изба́влю и́, покры́ю и́, я́ко позна́ и́мя Мое́. Воззове́т ко Мне и услы́шу eго́, с ним есмь в ско́рби, изму́ eго́ и просла́влю eго́, долгото́ю дний испо́лню eго́ и явлю́ eму́ спасе́ние Мое́.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже (трижды).

Господи, помилуй (трижды)

Тропарь, глас 8-й

Глубино́ю му́дрости человеколю́бно вся стро́яй, / и поле́зное всем подава́яй, / еди́не Соде́телю, упоко́й Го́споди, ду́ши раб Твои́х: / на Тя бо упова́ние возложи́ша, / Творца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего.

Слава, и ныне: Богородичен: Тебе́ и сте́ну и приста́нище и́мамы, / и моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу, / Его́же родила́ еси́, Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниях зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Кано́н усо́пшым. Творе́ние Феофа́ново.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Пресека́емое мо́ре жезло́м дре́вле Изра́иль про́йде я́ко по пусты́ни, и крестообра́зно я́ве предъуготовля́ет стези́: сего́ ра́ди пои́м во хвале́нии чу́дному Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Припе́в: Ди́вен Бо́г во святы́х Свои́х, Бо́г Изра́илев.

Погребе́нием Твои́м сме́рть умертви́в, и низложи́в а́дово мучи́тельство, на небеса́ предте́ча на́м возше́дый, страстоте́рпческий ли́к совозне́сл еси́. Ны́не же ду́шы упоко́й преста́вленныя к Тебе́, Христе́.

Припе́в: Поко́й, Го́споди, ду́шы усо́пших ра́б Твои́х.

И́же Боже́ственныя му́ченики укрепля́яй, и те́ми пре́лесть потреби́вый, мольба́ми и́х, я́ко Бо́г, сконча́вшымся я́же о Тебе́, Спа́се, безсме́ртие и блаже́нное насле́дие улучи́ти благоволи́.

Слава: За рабы́, Влады́ко, Твою́ кро́вь закла́вся излия́л еси́ я́ко ще́др, до́лг же за ни́х воздая́: сего́ ра́ди, Милосе́рде, Тебе́ мо́лим, преста́вленныя рабы́ Твоя́ к Тебе́ упоко́й.

И ныне, Богородичен: Чи́стую воспои́м Богоро́дицу, Бо́га ро́ждшую, сме́ртию свое́ю сме́рть на́шу испрове́ргшаго, и жи́знь источи́вшаго нестаре́ющуюся, и во ве́ки пребыва́ющее блаже́нство.

Пе́снь 3

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Созда́вый мя́ от земли́, и к земли́ возвраще́на окая́ннаго обнови́вый светле́е, ду́шы усо́пших упоко́й моли́твами му́ченик.

Страстоте́рпец му́ченик, бие́ньми же и вяза́ньми, ра́нами и я́звами, умоле́н быва́я, ду́шы ра́б Твои́х во святы́х селе́ниих учини́, Ще́дре.

Слава: Изба́ви Человеколю́бче рабы́ Твоя́ гее́нны, огня́ же и мра́чных селе́ний а́да, и́же ве́рою, Влады́ко, усо́пшыя Твое́ю наде́ждею.

И ныне, Богородичен: Свяще́ннейшая, я́ко Ма́ти Зижди́теля тва́ри су́щи, сме́рти разо́ршаго си́лу, Богоро́дице Пречи́стая, и нетле́ние на́м дарова́вшаго.

Седален, глас 6:

Вои́стинну суета́ вся́ческая, / житие́ же сень и со́ние, / и́бо всу́е мяте́тся всяк земноро́дный, / я́коже рече́ Писа́ние: / егда́ мiр приобря́щем, / тогда́ во гроб всели́мся, / иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии. / Те́мже, Христе́ Бо́же, / преста́вльшияся упоко́й, / я́ко Человеколю́бец.

Слава, и ныне, Богородичен: Всесвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живота́ моего́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ заступи́ и поми́луй мя.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м благодаря́ще: сла́ве си́ле Твое́й, Го́споди.

Во гро́б за ны́ ми́лостивно всели́вся, Влады́ко, гро́бы истощи́л еси́ я́ко Бо́г, и победоно́сцы я́вль му́ченики, в ме́сте ослабле́ния усо́пшыя рабы́ Твоя́ учини́.

И́же страда́лец кре́пкия по́двиги, и ра́ны, и удо́в отсече́ния, я́же за Тя́ претерпе́ша, Влады́ко, ра́дуяся прие́мый, и я́же прия́л еси́, изба́ви от муче́ния.

Слава: И́же манове́нием свои́м живота́ име́я уме́рение, безконе́чныя Твоея́ жи́зни и нетле́нныя сла́вы сподо́би, я́же к Тебе́ преста́вил еси́, грехо́вное разо́рь средогра́дие.

И ныне, Богородичен: Ма́ти вои́стинну и Де́ва яви́лася еси́, Всенепоро́чная, зача́тие и рождество́ и́стинно, к де́вству еди́на сочета́вши: Бо́га бо родила́ еси́, сме́рти разо́ршаго си́лу.

Пе́снь 5

Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, все́х Творцу́, преиму́щему вся́к у́м ми́рови, зане́ све́т повеле́ния Твоя́, в ни́хже наста́ви мя́.

В Це́ркви пе́рвенец, Бла́же, преше́дшыя от на́с му́ченик ра́ди, и честны́х страда́лец мольба́ми: с пра́ведными причти́.

За избавле́ние мно́гих прегреше́ний, пресвяту́ю кро́вь Твою́, Христе́, излия́л еси́: и ны́не му́ченик Твои́х спа́се, мольба́ми, благоче́стно усо́пшыя упоко́й.

Слава: Упра́ви Сло́ве, отше́дших ду́шы в ве́чное ме́сто сла́дости Твоея́, я́же па́че ума́, и святы́х Боже́ственныя све́тлости сподо́би.

И ныне, Богородичен: Тебе́ Де́ву, Ю́же па́че сло́ва во чре́ве необъиме́нное Сло́во заче́ншую, ме́ртвым жи́знь даю́щаго, досто́йно блажи́м.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Возведи́ от тли́ мя, Го́споди Бо́же мо́й, Ио́на вопия́ше, и а́з вопию́ Ти: из глубины́ изба́ви мя́, Спа́се, мно́гих мои́х зо́л, и к све́ту Твоему́, молю́ся, наста́ви.

Преложи́ на ра́дость в ве́ре усо́пших рыда́ние, моли́твами страстоте́рпец, препоясу́я и́х благоле́пне, Христе́, весе́лием, и к све́ту Твоему́ направля́я и наставля́я.

Упоко́й, Бо́же, мно́жеством щедро́т Твои́х у патриа́рхов в не́дре преста́вленыя, иде́же све́т сия́ет све́тлый Твоего́ лица́, Христе́, презира́я и́х вся́ прегреше́ния.

Слава: Удиви́ на отше́дших отсю́ду, и лю́тых жития́ изба́вленых, чу́дную ми́лость, Христе́, человеколю́бия Твоего́, и ра́дости Твоея́ насы́ти, и кро́тости.

И ныне, Богородичен: Ме́ртвости и тли́, и сме́рти изба́вихомся, пресла́вным рождество́м Твои́м, Богома́ти: Ты́ бо на́м родила́ еси́, Чи́стая, нетле́ния исто́чник, и Твои́м све́том ми́р ве́сь просвети́ла еси́.

Кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющыя, Бо́же оте́ц на́ших.

И́же все́м живонача́льная, вина́ же и си́ла твори́тельная, Сло́ве Бо́жий, обеща́нныя му́чеником пи́щи сподо́би ду́шы преста́вленных ра́б Твои́х. Благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

О телесе́х у́бо я́ко тле́нных, до́блественне неради́ша сла́внии му́ченицы Христе́: ны́не же со дерзнове́нием мо́лятся к Тебе́: ду́шы поко́й преста́вленных ра́б Твои́х. Оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава: Тро́стию кре́стною подписа́л еси́ оставле́ние грехо́в все́м ве́рным, ему́же ны́не ду́шы, я́же преста́вил еси́ к Тебе́, причасти́тися сподо́би, и весе́лием пе́ти Тя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: Сло́во О́тчее, И́же вся́ во́лею содева́яй, естество́ челове́ческое погребе́ное страстьми́. Я́ко Бо́г обнови́: благослове́н, Пречи́стая, пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Служи́ти живо́му Бо́гу, в Вавило́не о́троки претерпе́вше, о мусики́йских орга́нех неради́ша, и посреде́ пла́мене стоя́ще, боголе́пную пе́снь воспева́ху глаго́люще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Сы́й сокро́вище безсме́ртия, Ты́ живонача́льниче, ме́ртвым нетле́ние провозвести́л еси́, е́же твои́м му́чеником, Христе́, благоче́стно ве́рою Тебе́ пою́щым дарова́л еси́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Му́дростию духо́вною, и терпе́нием де́л кре́пцыи страда́льцы о му́ках неради́ша, душа́м преста́вленным от Христа́ оставле́ния про́сят, зову́ще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Слава: Очи́сти, Бла́же, копие́м ре́бр Твои́х растерза́в рукописа́ние к Тебе́ преста́вленных, и средогра́дие оте́м прегреше́ний, песносло́вити Тя́ прие́м и́х, Спа́се, благоволи́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода..

И ныне, Богородичен: О́блак Тя́ мы́сленный претру́ждшымся жа́ждею умерщвле́ния, Де́во Чи́стая, ве́мы, во́ду жи́ву оставле́ния источа́ющу, и ме́ртвым безсме́ртие все́м подаю́щую, ве́рою при́сно зову́щым: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Купино́ю и огне́м пропи́санную в Сина́и законополо́жнику Моисе́ю, и Бо́жий во чре́ве неопа́льно заче́ншую о́гнь, всесве́тлую и негаси́мую свещу́, су́щую Богоро́дицу пе́сньми чту́ще велича́ем.

Ны́не я́ко еди́н бла́г, и человеколю́бец Бо́г, преста́вленныя к Тебе́, му́ченик мольба́ми, в стране́ кро́тких земли́ всели́, разреше́ние прегреше́ний подая́, Ми́лостиве, си́м, да непреста́нно пе́сньми Тя́ велича́ем.

Во святы́х селе́ниих, в не́дрех Авраа́ма, я́же прия́л еси́, Христе́, причти́ с пра́ведными Твои́ми: иде́же сия́ет све́т лица́ Твоего́ неизрече́нный и Боже́ственный, и пребыва́ющее во ве́ки вои́стинну присносу́щное ра́дование.

Слава: Блаже́нныя Твоея́ жи́зни, и ве́чных бла́г непреста́нныя пи́щи, весе́лия и́стиннаго сподо́би рабы́ Твоя́, я́же преста́вил еси́ во́лею, Жизнода́вче, в ме́сте зла́чне, на вода́х поко́йных.

И ныне, Богородичен: Я́ко святы́й ковче́г, и свиде́ния ски́ния законода́вца Бо́га, прия́ла еси́ во утро́бе, Всенепоро́чная, Зижди́теля Твоего́, изрече́ние дре́вния кля́твы, и зако́н сме́рти свое́ю сме́ртию испрове́ргшаго.

Окончание заупокойных канонов

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропари сия. Глас 4:

Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, / ду́ши раб Твои́х, Спа́се, упоко́й, / сохраня́я их во блаже́нной жи́зни, / я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, / иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, / упоко́й и ду́ши раб Твои́х, / я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

Слава: Ты еси́ Бог соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый, / Сам и ду́ши раб Твои́х упоко́й.

И ныне: Еди́на чи́стая и непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, / моли́ спасти́ся душа́м их.

Молитва

Помяни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живота́ ве́чнаго усо́пшаго раба́ Твоего́ (усо́пшую рабу́ Твою́, усо́пших раб Твои́х) (имена их), и я́ко благ и человеколю́бец, отпуща́яй грехи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви, и прости́ вся во́льная его́ (ея, их) согреше́ния и нево́льная, возставля́я его́ (ю, я) во свято́е второ́е прише́ствие Твое́ в прича́стие ве́чных Твои́х благ, и́хже ра́ди в Тя еди́наго ве́рова, и́стиннаго Бо́га и человеколю́бца; я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й рабу́ Твоему́ (рабе́ Твоей, рабо́м Твои́м) (имена их), Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем (поклон).

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и упокой души раб Твоих, имярек, в безконечныя веки, яко благ и человеколюбец, аминь,

Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м [имярек], и сотвори́ им ве́чную па́мять.

Ве́чная па́мять, (трижды).

Далее по традиции же поют:
Ду́ши их во благи́х водворя́тся и па́мять их в род и род.
Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Или читаем трижды тропарь с поклонами:
Покой, Господи, души усопших раб Твоих, имярек (поклон), и елико в житии сем яко человецы согрешиша, Ты же, яко человеколюбец Бог, прости их и помилуй (поклон), вечныя муки избави (поклон), Небесному Царствию причастники учини (поклон) и душам нашим полезная сотвори (поклон).

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *