Что такое диминишинг в вов
Эффекты оплетения (краткосрочные)
(Примечание: при последовательном использовании способностей из данной категории и эффектов оплетения из указанной выше категории их эффективность не будет снижаться.)
Эффекты оглушения (краткосрочные)
(Примечание: при последовательном использовании способностей из данной категории и эффектов оглушения из указанной выше категории их эффективность не будет снижаться.)
Эффекты очарования (краткосрочные)
(Примечание: при последовательном использовании способностей из данной категории и эффектов очарования из указанной выше категории их эффективность не будет снижаться.)
Друид
Дезориентирующий рык
Охотник
Дезориентирующий выстрел
Маг
Дыхание дракона
Монах
Пламенное дыхание (с символом)
Жрец
Слово Света: Воздаяние
Друид
Устрашающий рев
Охотник
Отпугивание зверя
Паладин
Слепящий свет
Изгнание зла
Жрец
Ментальный крик
Сверхъестественный ужас (ментальный демон)
Разбойник
Ослепление
Чернокнижник
Страх
Вой ужаса
Очарование (шиварра)
Соблазн (суккуб)
Воин
Устрашающий крик
Жрец
Глубинный ужас (эффект ужаса)
Чернокнижник
Кровавый ужас
Лик тлена
Эффекты разоружения
Охотник
Захват клешнями (питомец семейства скорпидов)
Грабеж (питомец семейства хищных птиц)
Монах
Выхватить оружие
Круг мира (эффект разоружения)
Жрец
Глубинный ужас (эффект разоружения)
Разбойник
Долой оружие
Чернокнижник
Обезоруживание (демон Бездны/повелитель Бездны)
Воин
Обезоруживание
Рыцарь смерти
Хватка Кровожада
Друид
Тайфун
Вихрь Урсола
Охотник
Взрывная ловушка
Шаман
Гром и молния
Чернокнижник
Кнут Скверны (шиварра)
Удар кнутом (суккуб)
WoWWiki
This wiki contains inaccurate and out-of-date information. Please head over to https://wowpedia.fandom.com for more accurate and up-to-date game information.
Diminishing returns
Diminishing returns, abbreviated DR, [1] means that certain spells and abilities are less effective against player characters if they are used frequently within a short period of time. The table below contains a list of abilities that are affected by DR, and under what circumstances. In addition, DR categories are listed. Effects within same category diminish each other.
When a spell with diminishing returns is used against a target in PvP, the first effect has full duration. The effect then diminishes by 50%, then 75%, then the target becomes immune. Spells must be used on the same target within 15 seconds of the *end* of the duration in order to be diminished. In other words, if a target hasn’t had a stun effect active on them for more than 15 seconds, the next stun will have full effect.
Some abilities share diminishing returns—that is, it doesn’t matter which one you use; the next time you use an ability in the same category on the same target, its duration will be diminished just as if you had used the exact same ability. These abilities fall into the same category.
It should be noted that the server does not reset diminishing returns after exactly 15 seconds. Instead, it checks every 5 seconds if there are any diminishing returns that should be reset because the last spell in their category was cast on the target more than 15 seconds ago. As a result, a particular diminishing return category may take anywhere between 15 and 20 seconds to reset. Most addons guess that a DR category has reset after 18 seconds by default.
Contents
Table
Class | Effect | PvP | PvP Duration (s) | PvE | PvE Duration (s) | DR Category |
---|---|---|---|---|---|---|
Death Knight | [Gnaw] (Pet) | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun |
[Asphyxiate] | Yes | 5 | Yes | 5 | Controlled Stun | |
[Hungering Cold] | Yes | 8 | No | 10 | Disorient | |
[Strangulate] | Yes | 5 | No | 5 | Silence | |
Druid | [Bash] | Yes | 4-5 | Yes | 4-5 | Controlled Stun |
[Cyclone] | Yes | 6 | Yes | 6 | Disorient | |
[Entangling Roots] | Yes | 8 | No | 30 | Controlled Root | |
[Hibernate] | Yes | 8 | No | 40 | Disorient | |
[Maim] | Yes | 1-5 | Yes | 1-5 | Controlled Stun | |
[Pounce] | Yes | 3-4 | No | 3-4 | Controlled Stun | |
Hunter | [Entrapment] | Yes | 4 | No | 4 | None |
[Freezing Trap] | Yes | 8 | No | 60 | Incapacitate | |
[Pin] (Pet) | Yes | 4 | No | 4 | Controlled Root | |
[Scare Beast] | Yes | 8 | No | 20 | Fear | |
[Scatter Shot] (Removed in 6.0) | Yes | 4 | No | 4 | Disorient | |
[Intimidation] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
[Ravage] (Pet) | Yes | 2 | Yes | 2 | Controlled Stun | |
[Silencing Shot] | Yes | 3 | No | 3 | Silence | |
[Sonic Blast] (Pet) | Yes | 2 | Yes | 2 | Controlled Stun | |
[Snatch] (Pet) | Yes | 6 | No | 6 | Disarm | |
[Wyvern Sting] | Yes | 6 | No | 30 | Incapacitate | |
Mage | [Deep Freeze] | Yes | 5 | Yes | 5 | Controlled Stun + Ring of Frost |
[Dragon’s Breath] | Yes | 5 | No | 5 | Disorient | |
[Freeze] (Pet) | Yes | 8 | No | 8 | Controlled Root | |
[Frost Nova] | Yes | 8 | No | 8 | Controlled Root | |
[Improved Cone of Cold] | Yes | 4 | No | 4 | Random Root | |
[Impact] | Yes | 2 | Yes | 2 | Random Stun | |
[Improved Counterspell] | Yes | 4 | No | 4 | Silence | |
[Polymorph] | Yes | 8 | No | 50 | Incapacitate | |
[Ring of Frost] | Yes | 8 | Yes | 8 | Disorient + Deep Freeze | |
[Shattered Barrier] | Yes | 8 | No | 8 | Random Root | |
[Slow] | No | 8 | No | 15 | None | |
Paladin | [Hammer of Justice] | Yes | 6 | Yes | 6 | Controlled Stun |
[Holy Wrath] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
[Repentance] | Yes | 8 | No | 60 | Disorient | |
[Turn Evil] | Yes | 8 | No | 20 | Fear | |
[Avenger’s Shield] | Yes | 3 | No | 3 | Silence | |
Priest | [Psychic Scream] | Yes | 8 | No | 8 | Fear |
[Mind Control] | Yes | 8 | No | 60 | None | |
[Psychic Horror] | Yes | 3 | No | 3 | Horror | |
[Shackle Undead] | Yes | 8 | No | 50 | Disorient | |
[Silence] | Yes | 5 | No | 5 | Silence | |
Rogue | [Blind] | Yes | 8 | No | 10 | Fear |
[Cheap Shot] | Yes | 4 | No | 4 | Opener Stun | |
[Garrote] | Yes | 3 | No | 3 | Silence | |
[Gouge] | Yes | 4-5.5 | No | 4 | Disorient | |
[Improved Kick] | Yes | 2 | No | 2 | Silence | |
[Kidney Shot] | Yes | 2-6 | Yes | 6 | Controlled Stun | |
[Sap] | Yes | 8 | No | 60 | Disorient | |
Shaman | [Bash] (Pet) | Yes | 2 | Yes | 2 | Controlled Stun |
[Earth’s Grasp] | Yes | 5 | No | 5 | Controlled Root | |
[Frozen Power] | Yes | 5 | No | 5 | Controlled Root | |
[Frost Shock] | No | 8 | No | 8 | None | |
[Stoneclaw Totem] | Yes | 3 | Yes | 3 | Random Stun | |
[Hex] | Yes | 8 | No | 30 | Disorient | |
Warlock | [Banish] | Yes | 6 | No | 30 | None |
Mortal Coil | Yes | 3 | No | 3 | Horror | |
[Demon Charge] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
[Fear] | Yes | 6 | No | 20 | Fear | |
[Howl of Terror] | Yes | 8 | No | 8 | Fear | |
[Intercept (Felguard)] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
[Seduction] | Yes | 8 | No | 15 | Fear | |
[Shadowfury] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
Warrior | [Charge] | No | 1.5 | No | 1.5 | None |
[Concussion Blow] | Yes | 5 | Yes | 5 | Controlled Stun | |
[Gag Order] | Yes | 3 | No | 3 | Silence | |
[Intercept] | Yes | 3 | Yes | 3 | Controlled Stun | |
[Hamstring] | No | 8 | No | 15 | None | |
[Improved Hamstring] | Yes | 5 | No | 5 | Random Root | |
[Intimidating Shout] | Yes | 8 | No | 8 | Fear | |
[Shockwave] | Yes | 4 | Yes | 4 | Controlled Stun | |
[Throwdown] | Yes | 5 | Yes | 5 | Controlled Stun | |
Racial | [Arcane Torrent] | Yes | 2 | No | 2 | Silence |
[War Stomp] | Yes | 2 | Yes | 2 | Controlled Stun |
Shared Diminishing Return Categories
Banish, Charge, Cyclone, Entrapment, and Mind Control are on diminishing returns with themselves.
Diminishing Returns in PvE
Many types of crowd control also suffer from diminishing returns versus NPCs. Diminishing returns do not count per player but per creature; every creature has its own diminishing return for each group of CC and all players in your party / raid will be affected by that diminishing return.
Patch changes
Diminishing returns
Diminishing returns means that certain spells and abilities become less effective against a target if used frequently within a short period of time. While diminishing returns mostly applies to player characters, some abilities also have diminishing returns in PvE. The table below contains a list of abilities that are affected by DR, and under what circumstances. In addition, DR categories are listed. Effects within the same category share diminishing returns.
When an ability with diminishing returns is used against a target in PvP, the first effect has full PvP duration. If the same category of effect (e.g. root) is used on that target within 18 seconds, that effect’s duration is reduced by 50%. On the third use, the duration is reduced by 75%. After this, the target is immune from all effects in that category for the next 18 seconds. Note that when used against another player, effects will only last for their PvP duration, often far shorter than the duration stated in the ability’s tooltip. The maximum PvP duration is 8 seconds.
Spells must be used on the same target within 18 seconds of the * end* of the duration in order to be diminished. In other words, if a target hasn’t had a root spell active on them for more than 18 seconds, this category of diminishing returns will be reset on the target, and the next rooting spell will have full effect.
Contents
Table
The table below has been sorted out into diminishing returns categories. Each ability shares diminishing returns with the other abilities it has been listed with, and no others.
In PvE
Many types of crowd control also suffer from diminishing returns versus NPCs, usually stuns. Diminishing returns do not count per player but per creature; every creature has its own diminishing return for each group of CC and all players in your party / raid will be affected by that diminishing return.
Warlords of Draenor
Warlords of Draenor will see dramatic adjustments to existing diminishing returns categories.
6 diminishing returns categories remain:
Abilities list
Roots
Stuns
Incapacitates
Disorients
Silences
AoE knockbacks
Patches and hotfixes
Диминишинг
В танках когда-нибудь введут диминишинг на гусление?
К оглушению арты, по-моему есть что-то подобное, иначе бы все были в вечном оглушении.
Просто некоторые танки слишком уязвимы к подобным вещам, и даже 48% игрок знает, что с подобными танками проще всего бороться гуслением.
Ну как бороться. Просто поймать на гуслю на скорострельной пушке и долбить в одно и тоже место.
Я бы поиграл на безбашенным медленных танках, но подобные вещи на них меня слишком огорчают, и я не хочу страдать из-за этого.
Механика диминишинга принята в очень многих играх, особенно там, где присутствует контроль.
Но ведь сбитие гусеницы гусли и есть контроль, так почему и в танках не сделать подобное?
Это ведь аркада, а не унылый симулятор.
Думаю, разрабам приходила в голову подобная мысль, не верю, что нет.
Было бы неплохо, если бы её реализовали.
Спасибо за внимание.
А, собственно, с какой радости?
Гонял соло-онли с 6-9 fps в снайпе и
1К боёв начинавшихся с «Танк уничтожен», или со входом на 1-2 минуты позже.
Прыжками к топам чтоб настрел был побольше не лез, вЖводики крайне редко, в клане случайно, в мероприятиях не участвовал.
Но полагаю себя вправе судить о погоде, не будучи дипломированным метеорологом; надеюсь, намёк понятен. Для остальных лес там >>>
В танках когда-нибудь введут диминишинг на гусление?
К оглушению арты, по-моему есть что-то подобное, иначе бы все были в вечном оглушении.
Просто некоторые танки слишком уязвимы к подобным вещам, и даже 48% игрок знает, что с подобными танками проще всего бороться гуслением.
Ну как бороться. Просто поймать на гуслю на скорострельной пушке и долбить в одно и тоже место.
Я бы поиграл на безбашенным медленных танках, но подобные вещи на них меня слишком огорчают, и я не хочу страдать из-за этого.
Механика диминишинга принята в очень многих играх, особенно там, где присутствует контроль.
Но ведь сбитие гусеницы гусли и есть контроль, так почему и в танках не сделать подобное?
Это ведь аркада, а не унылый симулятор.
Думаю, разрабам приходила в голову подобная мысль, не верю, что нет.
Было бы неплохо, если бы её реализовали.
Спасибо за внимание.
Димишинг на уклонение и парирование
И это я сейчас не говорю про демишинг ( который накладывается временно и нарастает с каждым применением способности избежать урона), который изначально не в бою не прокнул.
«The in game tooltips will show the undiminished value, but the amount actually received is lower.» Я к тому, что там статы без его учета.
Прикрепленные изображения
Расчет по инфе с воввики для доджа: 26,84%. Залил бы файл с расчетом, но форум ругается на ссылки на файлообменник.
Хз откуда разница в результатах, возможно где-нибудь есть вычислительная ошибка. В любом случае, катастрофического занижения авойденса у протоваров я не увидел.
«The in game tooltips will show the undiminished value, but the amount actually received is lower.» Я к тому, что там статы без его учета.
61% с дебафом цлк? Дай мне такой еквип.
Прикрепленные изображения
Играй в League of Legends!
Ну, статы там написаны без учета ДРа, и? В предыдущем посте я выделил, что именно бред, такого там вообще не написано.
Да, я понял свою ошибку. Склоняюсь к выводу Demandred, в самом начале думал, мб просто криво отображает.
www.tankspot. ы com/showthread.php?40003-diminishing-returns-avoidance как бы то ни было печально но деминишинг начинается с 0 и к сожаление он у нас работает правильно =\ уже
expected diminished expected diminished expected diminished
rating dodge dodge parry parry miss miss
0 0.00 0.00 0.00 0.00 0.00 0.00
100 2.21 2.25 2.21 2.20 0.81 0.81
200 4.42 4.39 4.42 4.21 1.63 1.54
300 6.63 6.43 6.63 6.04 2.44 2.20
400 8.84 8.37 8.84 7.73 3.25 2.81
500 11.05 10.22 11.05 9.28 4.07 3.36
600 13.26 11.98 13.26 10.71 4.88 3.87
700 15.47 13.67 15.47 12.04 5.69 4.34
800 17.68 15.29 17.68 13.27 6.51 4.77
900 19.89 16.83 19.89 14.42 7.32 5.18
1000 22.10 18.31 22.10 15.50 8.13 5.55
1100 24.31 19.73 24.31 16.50 8.95 5.90
1200 26.52 21.10 26.52 17.44 9.76 6.23
1300 28.73 22.41 28.73 18.33 10.57 6.54
1400 30.94 23.67 30.94 19.17 11.39 6.83
1500 33.15 24.88 33.15 19.95 12.20 7.10
1600 35.36 26.05 35.36 20.70 13.01 7.35
1700 37.57 27.18 37.57 21.40 13.83 7.60
1800 39.78 28.26 39.78 22.07 14.64 7.82
1900 41.99 29.31 41.99 22.71 15.45 8.04
2000 44.20 30.32 44.20 23.31 16.27 8.25
10000 220.99 63.80 220.99 39.06 81.33 13.47