тихвинская икона божией матери в костроме

Ипатьевский монастырь

В славном ряду духовных обителей Свято-Троицкий Ипатьевский монастырь занимает особое место. Основанный в начале XIV столетия в честь Пресвятой Троицы и во имя святителя Ипатия епископа Гангрского, монастырь по праву считается одним из древнейших в нашем Отечестве.

В XIV-XV веках, в период «собирания» Русской земли, обитель святого Ипатия являлась форпостом на северо-восточном рубеже Российского государства. История обители в это время связана с именами Великих князей Василия Ярославича, святого благоверного князя Дмитрия Донского, великого князя Московского и Владимирского Василия I Дмитриевича и великого князя Московского Василия II Темного, царей Иоанна IV Грозного, Федора Иоанновича, Бориса Годунова.

Расположен в одном из самых живописных уголков Костромы. Место, где река Кострома впадает в Волгу, костромичи издревле называли «стрелкой», а с появлением здесь монастыря оно получило название «Ипатьевский (Ипацкий) мыс».

В настоящее время, переданный в конце 2004-го года Русской Православной Церкви, обитель восстанавливается, возрождается духовная, молитвенная жизнь, без которой востребованные современной действительностью все другие виды монастырской деятельности не смогут принести настоящей пользы. И миссия и социальная работа здесь начинаются с молитвы.

Немногочисленная братия обители активно поддерживает молодежные проекты епархии, участвует в работе епархиальных СМИ.

Праздники:

Святыни монастыря

Тихвинская икона Божией Матери

Тихвинская икона Божией Матери, хранящаяся в Свято-Троицком соборе Ипатьевского монастыря града Костромы, относится к числу наиболее чтимых святынь костромской земли. Икона является точной копией чудотворной Тихвинской иконы Божией Матери и, по преданию, написана святителем Петром, митрополитом Московским. Впервые принесена в Кострому в 1613 году посольством Земского Собора, возвестившим юному боярину Михаилу Феодоровичу Романову о его избрании на всероссийский царский престол. В 1619 году была подарена царем Михаилом обители и на протяжении веков пребывала в иконостасе Троицкого собора. Вместе с чудотворной Феодоровской иконой Божией Матери Тихвинская икона принимала участие в ежегодных общегородских крестных ходах из Успенского кафедрального собора к храму Спаса Нерукотворного на Запрудне.

В 1919 году икона была изъята у Церкви и на долгие годы стала недоступна для поклонения верующих. 13 апреля 2004 года, в день памяти небесного покровителя обители – священномученика Ипатия Гангрского – святыня была возвращена Костромской епархии и вернулась на свое историческое место.

Источник

Драгоценные оклады чудотворной Тихвинской-Ипатьевской иконы Божией Матери Костромского Ипатьевского монастыря

В многочисленном ряду духовно-исторических святынь Костромского Ипатьевского монастыря чудотворный образ Тихвинской-Ипатьевской иконы Божией Матери занимает одно из главных мест со времени принесения его в монастырь повелением царя Михаила Федоровича Романова. История появления и пребывания данного образа в Ипатьевском монастыре достаточно подробно рассмотрена в статье автора настоящего сообщения, которая была опубликована в 2003 году. 1

«Реестр прибыльных вещей поступивших в 1837 году в ризницу Костромскаго кафедральнаго первокласнаго Ипатиевскаго монастыря.

Переписка с Преосвященнейшим Платоном, епископом Костромским и Галичским о ризе на Тихвинскую икону Божией Матери

«Его Преосвященству, Преосвященнейшему Платону, епископу Костромскому и Галичскому и разных орденов Кавалеру

Правление Костромского Ипатиевского монастыря

Докладывая о сем Вашему Преосвященству Правление Ипатьевского монастыря благопокорнейше испрашивает Вашего Архипастырскаго разрешения.

Наместник игумен Кирилл

Эконом иеромонах Августин

Духовник иеромонах Филипп

14 декабря 1866 года». 9

«Его Преосвященству, Преосвященнейшему Платону, епископу Костромскому и Галичскому и разных орденов Кавалеру

Правление Костромского Ипатиевского монастыря

Докладывая о сем Вашему Преосвященству Правление нижайше испрашивает Архипастырскаго разрешения оныя вещи исключить из описи и препроводить к фабриканту Верховцеву вместе с украшениями при подробной описи вещей.

Наместник игумен Кирилл

Эконом иеромонах Августин

Духовник иеромонах Филипп

22 декабря 1866 года». 11

«Опись вещей, препровожденных в С. Петербург к фабриканту Г ну Верховцеву на устройство серебряной ризы на Тихвинскую икону Божией Матери.

1. Золотой эсквалаж; в нем крупных бриллиантов 53, а мелких 47.

2. Бирюзовая цепочка, длиною ¾ аршин, в ней крупных бриллиантов 28, и мелких 90 штук.

3. Две нитки бурмицких зерен, счетом 124 штуки.

4. Золотой браслет с эмалью.

6. Два кольца и булавка с камнем.

7. Шесть клейм с царских врат весу 8 фун. 20 золотн.

8. Четыре венца позолоченных 1 ф. 9 золотн.

9. Лому разнаго частию с позолотою 1 ф. 68 золотн.

10. Поднос большой беспробнаго серебра – 4 фун. 13 золотн.

11. Поднос круглой беспробнаго серебра – 1 фун. 34 золотн.

Вещи на устройство ризы отосланы Верховцеву 2 го января 1867 года». 12

«Января 19 дня 1867 г.

Ваше Высокопреподобие, Достопочтеннейший о. Кирилл.

Почтеннейшее Ваше письмо от 1 го января текущаго года с посылкою бриллиантов золота и серебра я получил. Серебра в количестве 17 фун. 42 зол. И золота 6 золотн. (состоящаго из двух колец, браслета и крестика), всего серебра с золотом 17 фун. 48 зол. Было сплавлено, и после плавки получен один слиток золота и серебра весом 16 фун. 64 золот. который был представлен мною в Горный Департамент, где по испытанию онаго оказалось: на серебро общая проба 75 я на золото 2/6 всего же на сумму триста сорок девять руб. сер. 36 коп. Уплаченныя деньги согласно Вашему желанию пойдут в счет уплаты за ризу Богоматери прилагаю при сем оценку Вашим вещам. Работа ризы будет произведена мною в самом лучшем виде. О получении сего письма прошу почтить меня уведомлением.

За тем честь имею быть Вашего Высокопреосвященства покорнейшим слугою

14 января 1867 г.». 13

Нижняя часть Диодемы:

Бриллиантов крупных – 24 штуки

Средней величины брилл. 24

Роз или искр брилл. 24

Цена всей вещи 1085 рублей.

Цепочка из бриллиантов и бирюзы

Бриллианты крупные 28

Мелких роз или искр 90

Цена цепочки 615 руб.

Две нитки бурмист. зерен – 725 руб

Итого всей сум. 2425 руб.

Ювелир Александр Бечвом

… января 1867 года». 14

Вещам полученных мною на устройство серебряной ризы Тихвинской Богоматери, из Костромского Ипатиевского монастыря.

1. Золотой эсквалаж с бриллиантами

2. Бирюзовая цепочка

3. Две нитки бурмицких зерен

4. Золотой браслет с эмалью

6. Два кольца и булавка с камнем

7. Шесть клейм от царских врат весу 8 ф. 20 зол.

8. Четыре венца позолоченных весу 1 ф. 9 зол.

9. Лому разнаго частию оппозолоченнаго 1 ф. 68 зол.

10. Поднос большой – 4 ф. 13 зол.

11. Поднос круглый – 1 ф. 34 зол.

12. Венец (неозначенный в списке) – 90 зол.

Всего весу 17 ф. 42 зол.

Почетный гражданин Верховцев». 15

«Его Преосвященству, Преосвященнейшему Платону, епископу Костромскому и Галичскому и разных орденов Кавалеру

Правление Костромского Ипатиевского монастыря

Потомственный почетный гражданин Федор Верховцев, по заказу, сделанному с ним, с разрешения Вашего Преосвященства, Правлением Ипатиевкого монастыря, устроил новую ризу на Тихвинскую икону Божией Матери, которая из С. Петербурга ныне доставлена им в Ипатиевский монастырь. Риза весит 12 фунтов 21 золотник.

Из счета представленнаго Верховцевым видно, 1. что работа с позолотою чрез огонь всей ризы и двух венцов и с произведением по золоту чеканки из материалов мастера стоит 550 рублей. 2., За отправку ризы через контору «Надежда» уплачено 14 р. 38 коп. 3., В уплату за работу принято Верховцевым разнаго серебра ломанаго, доставленнаго ему Правлением на устройство ризы, по приведении серебра в слиток 16 фун. 64 золотника на сумму 394 руб. 36 коп. Итого следует доплатить Верховцеву деньгами 215 руб. 2 копейки.

Так как риза устроена отчетливо, с отличным искусством и высокой работы, и все драгоценности размещены в приличных местах, то Правление полагает уплатить Верховцеву деньги 215 р. 2 коп. из суммы пожертвованной на устройство ризы, каковой в наличности имеется 450 руб., на что нижайше испрашиваем Вашего Архипастырскаго разрешения.

Наместник Архимандрит Кирилл

Эконом иеромонах Августин

Духовник иеромонах Филипп

Июня 26 дня 1867 года». 16

Его Высокопреподобию Наместнику Ипатиевского Монастыря О. Игумену Кириллу

от Потомственнаго Почетнаго Гражданина Федора Андреевича Верховцева

Сделана риза на икону Тихвинской Божией Матери из серебра 84 й пробы весу

И оное стоит серебро с позолотою чрез огонь всей ризы и двух венцов и с произведением по золоту чеканки

За отправку означенной ризы в контору «Надежда» заплачено

Источник

Святые иконы

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Икона Нерукотворного образа Спасителя является чтимым образом Паисиево-Галичского женского монастыря. Икону, как гласит надпись на ней, «писал зубами крестьянин Григорий Журавлев» 15 декабря 1888 года.

Григорий Николаевич Журавлев родился в 1858 году в селе Утевка Бузулукского уезда Самарской губернии и был инвалидом с детства – имел атрофированные ноги и руки. Большую роль в его воспитании и образовании сыграл дед со стороны матери Петр Васильевич Трайкин. В 9 лет Григорий стал ходить в школу, а после смерти деда продолжил обучение на дому. Писать Григорий научился, держа карандаш в зубах, таким же образом впоследствии он писал свои картины и иконы.

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Макарьевская икона Пресвятой Богородицы является чудотворным списком с иконы Божией Матери «Одигитрия», явленной в 1442 году преподобному Макарию Унженскому.

В 1629 и 1690 годах при случившихся в монастыре сильных пожарах Макарьевская икона Божией Матери осталась невредимой.
В 1717 году по указу Петра I и по благословению местоблюстителя патриаршего престола митрополита Рязанского Стефана (Яворского) монаху Ионе была выдана рукописная «память» для «беспенного» сбора пожертвований на изготовление оклада для Макарьевской иконы. В «памяти» икона прямо называется «чудотворной».

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Нерехтская икона Божией Матери является чудотворным списком с Владимирской иконы. Как повествует церковное предание, в 1634 году Пресвятая Богородица, явившись в сонном видении благочестивому жителю града Ярославля Иоанну Аверкиеву, повелела ему: «Иоанн, пойди к живущему в городе иконописцу, по имени Димитрию, возьми у него икону Пресвятой Богородицы, именуемую Владимирской, и отнеси ее в город Нерехту – там многие желают видеть Меня».

Вначале Иоанн усомнился в истинности видения, за что был наказан тяжелой болезнью. Уразумев же, что повеленное ему есть действительная воля Царицы Небесной, он исполнил желание Божией Матери и на лодке, по рекам Волге и Солонице, доставил образ Пресвятой Богородицы в Нерехту, где икону торжественно встретили духовенство и жители города.

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Иерусалимская-Кривоезерская икона Божией Матери находилась в общежительной Кривоезерской пустыне Макарьевского уезда Костромской губернии, близ города Юрьевца. Празднование ей установлено в начале ХVIII века (около 1710 года). Икону написал в 1709 году новоначальный инок этой обители Корнилий (в мире Кирилл Уланов, царский иконописец, впоследствии игумен монастыря) с чудотворного образа Иерусалимской Божией Матери, который до 1812 года пребывал в московском Успенском соборе.

Икона чудесно сохранилась во время пожара 1781 года. Иеродиакон Филумен в своих «Исторических записках о Кривоезерской пустыне» пишет: «огонь проник в храм, где стояла местною святая икона Иерусалимской Божией Матери; и здесь некоторые иконы сгорели, а другие были совершенно повреждены от огня и сгустившегося дыма; святая же икона Иерусалимской Божией Матери сохранилась не только не поврежденною, но даже и не закоптела, а оказался только на левой руке Пречистой Богоматери большой бугор, как будто у живого человека от обжога; бугор этот со временем сгладился, а остался только видимый и доселе на руке ее знак, как будто на том месте была болезнь»

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Полонская икона Пресвятой Богородицы с древних времен находилась в деревянном Преображенском храме погоста Верховье Галичского уезда (ныне – село Спас-Верховье Судиславского района Костромской области).

По преданию, в XVII столетии один из жителей этих мест, призванный на военную службу, попал в турецкий плен. Накануне дня Святой Пасхи он шел по берегу реки и со скорбью думал о том, что лишен возможности достойно встретить великий христианский праздник. Тут пленник заметил в речной воде две половинки иконы; бросившись в реку, он взял их, соединил вместе и увидел лик Божией Матери. Обрадованный такой находкой, невольник поставил икону под дерево и усердно молился пред ней, пока от утомления не заснул. Проснувшись, он услышал колокольный звон и, оглядевшись вокруг, с изумлением понял – чудесная сила Божия предстательством Царицы Небесной перенесла его в родные места: бывший пленник находился вблизи своей приходской церкви, а рядом под деревом по-прежнему стояла икона Пресвятой Богородицы, которую он обрел в речной воде.

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Явление чудотворной Словинской (Словенской) иконы Пресвятой Богородицы произошло 15 мая (по старому стилю) 1628 года жителю деревни Шерстнево Галичского уезда Титу Гаврилову.

Согласно сказанию, тяжело больной, расслабленный телом и ослепший Тит во сне удостоился явления Пресвятой Богородицы, повелевшей ему идти в Кусскую волость Костромского уезда к речке Словинке и найти там обветшавшую церковь, а в ней – образ Пресвятой Богородицы, стоящий за престолом, под деревом, проросшим сквозь разрушенную кровлю храма.

Вслед за этим Тит очнулся совершенно исцелившимся. Он немедленно призвал местного священника Евдокима и вместе с ним отправился по пути, указанному Царицей Небесной. В поисках храма, указанного Титу Божией Матерью, путники пришли в деревню Доронино – житель которой, зверолов Иакинф, привел их к старой церкви, более шести десятилетий стоявшей в запустении.

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Чудотворная Овиновская икона Божией Матери известна с XV века как одна из главных святынь древнего города Галича.

В 1425 году боярин Иоанн Овин, живший на берегах Галичского озера вблизи мужского монастыря, решил воздвигнуть в этой обители новую церковь. 15 августа (по старому стилю), в день празднования Успения Пресвятой Богородицы, он отправился в монастырь, чтобы осмотреть место предстоящего строительства. У ворот обители Иоанна встретили два ангела в виде боголепных юношей, которые вручили ему икону Царицы Небесной и заповедали соорудить церковь в честь Успения Божией Матери. Изумленный чудесным событием, боярин принял образ из ангельских рук и внес его в монастырь. Когда постройка нового деревянного храма завершилась, Иоанн Овин поставил в нем явленную икону Божией Матери – получившую с того времени именование Овиновской.

Источник

Икона Божией Матери Тихвинская

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

Тих­вин­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, по пре­да­нию, од­на из икон, на­пи­сан­ных свя­тым апо­сто­лом и Еван­ге­ли­стом Лу­кой. В V в. из Иеру­са­ли­ма бы­ла пе­ре­не­се­на в Кон­стан­ти­но­поль, где для нее был по­стро­ен Влахерн­ский храм. В 1383 го­ду, за 70 лет до взя­тия тур­ка­ми Кон­стан­ти­но­по­ля, ико­на ис­чез­ла из хра­ма и в лу­че­зар­ном све­те яви­лась над во­да­ми Ла­дож­ско­го озе­ра. Чу­дес­но но­си­мая с ме­ста на ме­сто, она оста­но­ви­лась близ го­ро­да Тих­ви­на. На ме­сте яв­ле­ния ико­ны был по­стро­ен де­ре­вян­ный храм в честь Успе­ния Бо­го­ро­ди­цы. Усер­ди­ем ве­ли­ко­го кня­зя Ва­си­лия Ива­но­ви­ча (1505–1533) вме­сто де­ре­вян­но­го хра­ма был воз­ве­ден ка­мен­ный. В 1560 го­ду по при­ка­зу ца­ря Иоан­на Гроз­но­го при хра­ме был устро­ен муж­ской мо­на­стырь, об­не­сен­ный ка­мен­ной сте­ной. В 1613–1614 го­дах швед­ские вой­ска, за­хва­тив Нов­го­род, не раз пы­та­лись уни­что­жить мо­на­стырь, но за­ступ­ле­ни­ем Бо­жи­ей Ма­те­ри оби­тель бы­ла спа­се­на. Так, од­на­жды, в ви­ду при­бли­жав­ше­го­ся швед­ско­го вой­ска, ино­ки ре­ши­ли бе­жать из мо­на­сты­ря, взяв чу­до­твор­ную ико­ну, но не мог­ли сдви­нуть ее с ме­ста. Это чу­до оста­но­ви­ло ма­ло­душ­ных, и они оста­лись в мо­на­сты­ре, упо­вая на за­щи­ту Бо­жи­ей Ма­те­ри. Незна­чи­тель­ные по чис­лу за­щит­ни­ки мо­на­сты­ря успеш­но от­ра­жа­ли ата­ки на­мно­го пре­вос­хо­див­ших их сил про­тив­ни­ка. На­сту­па­ю­щим шве­дам то пред­став­ля­лась мно­го­чис­лен­ная рать рус­ских, иду­щая от Моск­вы, то ка­кое-то небес­ное во­ин­ство, и они об­ра­ща­лись в бег­ство. По­сле чу­дес­ной по­бе­ды над шве­да­ми в мо­на­стырь при­бы­ли цар­ские по­слы. Сняв спи­сок с чу­до­твор­ной ико­ны, они от­пра­ви­лись в де­рев­ню Стол­бо­во, в 50 вер­стах от Тих­ви­на, где 10 фев­ра­ля 1617 го­да был за­клю­чен мир со шве­да­ми. Глав­ною по­ру­кою ми­ра с рус­ской сто­ро­ны был при­не­сен­ный спи­сок с чу­до­твор­ной ико­ны. Впо­след­ствии этот спи­сок был при­не­сен в Моск­ву и по­став­лен в Успен­ском со­бо­ре, а за­тем по прось­бе нов­го­род­цев, участ­ни­ков вой­ны со шве­да­ми, от­прав­лен в Нов­го­род и по­став­лен в Со­фий­ском со­бо­ре. Так с на­ча­ла XVII ве­ка на­ча­лось все­рос­сий­ское по­чи­та­ние Тих­вин­ской ико­ны Бо­жьей Ма­те­ри.В ХХ ве­ке, в го­ды ли­хо­ле­тья и же­сто­ких го­не­ний на Цер­ковь Бо­жию мо­на­стырь был за­крыт. В 1944 го­ду бу­ду­щий ар­хи­епи­скоп Чи­каг­ский и Мин­неа­по­лис­ский Иоанн (Гарк­лавс) и ми­ря­нин по име­ни Сер­гий (впо­след­ствии его при­ём­ный сын), спа­сая чу­до­твор­ную Тих­вин­скую ико­ну, увез­ли её в Ев­ро­пу, а за­тем – в США. Пе­ред сво­ей кон­чи­ной в 1982 го­ду ар­хи­епи­скоп Иоанн за­ве­щал сво­е­му при­ём­но­му сы­ну про­то­и­е­рею Сер­гию Гарк­лав­су за­бо­тить­ся об иконе Бо­го­ро­ди­цы Тих­вин­ская и вер­нуть её Рос­сии то­гда, ко­гда в стране из­ме­нит­ся от­но­ше­ние свет­ской вла­сти к Церк­ви и бу­дет вос­ста­нов­лен Тих­вин­ский мо­на­стырь. Тор­же­ствен­ное воз­вра­ще­ние свя­ты­ни про­изо­шло в 2004 го­ду: 8 июля 2004 го­да, по­сле 60-лет­не­го от­сут­ствия, свя­ты­ня вер­ну­лась в Тихвинский Богородичный Успенский монастырь, ко­то­рый из­бра­ла для сво­е­го по­сто­ян­но­го пре­бы­ва­ния шесть сто­ле­тий на­зад. Списки ее находятся во многих храмах и монастырях России

Молитвы

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Тихвинской глас 4

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Тихвинской глас 8

Молитва Божией Матери пред иконой Ее Тихвинской

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Тихвинская»

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице благодарственная пения восписуем о явлении чудныя Ея иконы, к нейже притекающии присно избавляются от враг видимых и невидимых. Ты же, Госпоже неба и земли, яко милосердная Мати, приими ныне малое сие моление наше и неотступну никогда же сотвори милость Твою от нас и заступление, охраняющи от всех бед и напастей нас, зовущих Ти:

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Икос 1

Ангелов лицы ликовствующе служат Тебе, Владычице, и почитающе Тя, на руку Твоею носившую Творца видимыя и невидимыя твари, икону Твою с места на место преносят. Мы же, земнороднии, дивящеся чудному явлению иконы Твоея, Ангелы носимыя, вопием Ти сице:

Радуйся, всех Небесных Сил высшая; радуйся, вся ангельския чины превосходящая.

Радуйся, честнейшая Херувим; радуйся, славнейшая без сравнения Серафим.

Радуйся, радование Ангелов; радуйся, похваление ликов небесных.

Радуйся, от Ангелов воспеваемая; радуйся, от Серафимов прославляемая.

Радуйся, от Архангел поклоняемая; радуйся, от воинств небесных почитаемая.

Радуйся, в иконе Твоей от Ангел чтимая; радуйся, в видимем образе Твоем от невидимых сил носимая.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 2

Видяще рыбарие над пучиною вод носимую невидимою силою и светом подобно солнцу сияющую Твою, Богомати, икону с Предвечным Младенцем, рыбарей призвавшим на уловление мира в сети спасения, возопиша: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразуменный дивнаго явления иконы Твоя разумети людие ищуще, уведеша, яко чтимая в Цареграде пречестная икона в наследие Российскому роду даровася. Темже мы благодаряще за милость Твою к роду нашему вопием Ти:

Радуйся, Мати истинныя Жизни; радуйся, послушанием Твоим преслушание Евы исцелившая.

Радуйся, затворенный Эдем отверзшая; радуйся, миру явившая Сокрушителя главы змиевы.

Радуйся, ковчеже Умирителя мира носивший; радуйся, мир спасшая от потопления греховнаго.

Радуйся, лествице, Еюже сниде Бог; радуйся, земных возводящая на небо.

Радуйся, море фараона мысленнаго потопившее; радуйся, купино неопалившаяся всельшимся в Тя огнем Божества.

Радуйся, скрижале Богописанная; радуйся, каменю, воду жизни источивший жаждущим.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 3

Сила Вышняго осеняше страну Тихвинскую егда икона Пречистыя Богоматере, многочастне являющися и временным пребыванием освящающи землю, к воздвизанию храмов святых возбуждаше, да славится имя Владычицы во славу Триипостаснаго Бога, Емуже вопием: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще благоутробное изволение, да людие страны Тихвинския вожделеют пребывания Твоего с ними да памятуют выну покров Твой, икону Твою являла еси многочастне, дондеже указала еси богоизбранное место вселения ея. Темже чудящеся вопием Ти:

Радуйся, скиние, в Нейже вселися Божество телесне; радуйся, святая святых, в Неюже единою вниде вечный Архиерей.

Радуйся, кивоте позлащенный Духом, Законодателя носивший; радуйся, светильниче, огнем Божественным возженный.

Радуйся, стамно, носившая манну жизни Христа; радуйся, трапезо, Хлеб животный вместившая.

Радуйся, кадильнице угль Божества имущая, мир весь облагоухавшая; радуйся, жезле, Цвет прозябший Христа.

Радуйся, столпе, к вечному наследию руководяй; радуйся, облаче, от враг видимых и невидимых покрываяй.

Радуйся, земле обетования; радуйся, руно, на негоже Христос, яко дождь сниде с небесе.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 4

Бурю смущения и скорби утолити тщащеся, благовернии людие взываше ко Господу: яви нам божественный дар, егоже человеколюбне стране Российстей послал еси, не скрый сокровища, имже душевную нищету нашу обогатити надеяхомся, претвори печаль нашу в радость, отри слезы и рыдания. И улучивше желаемое, возопиша: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав пастырь паствы своея радостное обретение и Матерь Пастыреначальника упасшуюся в странах Тихвинских, устрояет храм в честь новоявленныя иконы Ея, и пресвитеры учреждает, да выну прославляя Богоматерь, вопиют Ей:

Радуйся, Дщи, приклонившая ухо ко гласу Отца Небеснаго; радуйся, яко праматернее сетование разрушися рождеством Твоим.

Радуйся, Невесто, Еяже доброты вожделе Царь Небесный; радуйся, Царице, одесную Царя представшая.

Радуйся, рясны златыми украшенная и всю славу внутрь имущая; радуйся, вводящая многих в чертог Царства Небеснаго.

Радуйся, яблоко, егоже благовоние обоняет весь мир; радуйся крине чистоты, блистанием светяйся.

Радуйся, миро благовонное, всему миру излиянное; радуйся, царскую порфиру, плоть Творца всех, из девственных кровей Твоих исткавшая.

Радуйся, живый запечатленный источниче, источивший Воду жизни; радуйся, мысленный винограде, Гроздь Божественный возрастивый.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 5

Боготечная звезда явися икона Твоя, Богомати, вся страну Тихвинскую обтекающи и сущих во тьме невежествия светом боговедения озаряющи, скорбящих радостию осиявающи, заблуждающих же на путь делания заповедей Сына Твоего и Бога наставляющи, Ему же благодарственне вопием: Аллилуиа.

Икос 5

Видев Георгий на кладе древа седящу Жену, жезл червленный в руках имущу и светом неизреченным сияющу, Ейже, предстоя, беседоваше дивный Святитель, позна чрез благоухание благодати Тя, Богородицу, чувственный зрак приимшую и Святителя Николая предстояща Тебе, и возопи со трепетом:

Радуйся, доме, егоже созда Себе для вселения Премудрость Божия; радуйся, Дево, Еммануила родившая.

Радуйся, жезле Иессеов, от негоже прозябе Цвет Христос Бог; радуйся, Неневестная Невесто, осенением Духа заченшая Сына.

Радуйся, свитче, в немже перстом Отчим написася Слово; радуйся, книго девства запечатленная, Иосифу на хранение врученная.

Радуйся, клеще таинственная, угль Божества во чреве приемшая; радуйся, престоле превознесенный, на немже плотию возседе Христос.

Радуйся, облаче легкий, на немже прииде Господь славы; радуйся, врата затворенная, имиже един Христос пройде.

Радуйся, горо несекомая, от неяже краеугольный камень отсечеся, Христос; радуйся, огнеросная пеще, неопально приимшая огнь Божества.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 6

Проповедник быв видимаго Твоего пребывания в стране Тихвинстей и дивиаго промьшления о ней, благочестивый Георгий явление Твое и волю Твою людем возвести, ейже неповинующиися чудесы вразумляются славити Тя, Владычице, и пети Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияти свету Богопознания явлением иконы Твоея изволившая, и свет иноческия жизни возжещи благоволила еси, Богомати, на месте явления Твоея иконы, да иноков лицы вопиют Ти непрестанно:

Радуйся, неплоднаго корене благоплодное прозябение; радуйся, от младенчества Богу посвященная.

Радуйся, во святем храме воспитавшаяся; радуйся, Богу уневестившаяся.

Радуйся, всеми добродетельми преукрашенная; радуйся, светоносная палато, Владыце уготованная.

Радуйся, благодатию Божиею предочищенная; радуйся, от начала веков во главизну нашего спасения предъизбранная.

Радуйся, Невесто Архитектона небеснаго, земному тектону на хранение врученная; радуйся, малый Назарет Своим пребыванием возвеличившая.

Радуйся, горних сил похвало; радуйся, всех земнородных славо.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 7

Хотящим преподобным Мартирию и Кириллу во уединении подвизатися и труды и подвиги иноческими Богу угождати, путь в место вожделеваемаго подвига в столпе огненнем и гласе указала еси. Они же познавше Тя, яко Одигитрию благую, спутешествующую им, возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новый источник чудес в стране северней явися икона Твоя Тихвинская, Пресвятая Владычице, независтно точащий изцеления всем притекающим с верою: слепии бо прозирают, немии благоглаголиви бывают, глусии слышат, разслаблении востают, бесноватии от уз демонских свобождаются. Темже славяще Тя, возопием:

Радуйся, яко на Тебе почи благоволение Отчее; радуйся, Духом Святым осененная.

Радуйся, яко в Тебе воплотися Сын Божий, Спас миру; радуйся, совета неизреченнаго Таиннице.

Радуйся, от Ангела благовестие приимшая; радуйся, ангельским, еже радуйся, весь мир обрадовавшая.

Радуйся, яко Господь с Тобою; радуйся, яко Тобою вси земнороднии Богу приближишася.

Радуйся, Благословенная в женах; радуйся, всем женам благословение даровавшая.

Радуйся, Мати, до рождества и по рождестве пребывшая Девою; радуйся, начаток чести и славы девства.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 8

Странно чудо явления образа Твоего, Владычице, и несказанно, удивляет премирная и ужасает земная, вкупе же и просвещает благодатию рождшагося от Тебе Христа Бога нашего. Странно и заступление обители от врагов, хвалившихся разорити достояние Твое. Сего ради вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся еси в вышних, Владычице, но и нижних не оставляеши, защищающи, аки стеною и забралом, честною иконою Твоею обитель Твою. Рекла бо еси, егда бысть нашествие вражие, да возмут людие икону Твою и обыдут по стенам окрест, и узрят милость Божию. Темже избавлении Тобою от враг возопиша Тебе:

Радуйся, Мати Творца и Господа Своего; радуйся, Еяже ради младенец Иоанн взыграся во чреве Елисаветы.

Радуйся, от всех родов ублажаемая; радуйся, смирением возвышенная.

Радуйся, небесным радование и земным мир рождением Твоим даровавшая; радуйся, от Ангелов славословие, от пастырей величание, от волхвов поклонение о рождении Твоем приимшая.

Радуйся, млеком питавшая горняя и дольняя благодатию Своею Питающаго; радуйся, пеленами повившая Одевающагося светом, яко ризою.

Радуйся, носившая на руку Твоею Носящаго весь мир дланию; радуйся, во храм принесшая Священие храма.

Радуйся, Симеоном благословенная; радуйся, Анною пророчицею возвеличенная.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 9

Всякаго естества ангельскаго чистейши сущи, Владычице, обитель, ради пришествия Твоея иконы созданную, от нечистоты греховныя близ погибели бывшую, но покаянием очистившуюся, яко общая Молебница о роде христианском, избавила еси от врагов, по подобию нечистых животных подкопати ю трудившихся. Темже вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют воспети по достоянию множество чудес Твоих, Владычице, и тайны Твоего строения спасения человеков: ово бо благостию, ово же посещением наказаний руководиши люди на путь спасения. Зане необориму обитель сохранивши от врагов видимых, огненным очищением благоволила еси очистити от уязвлений врага невидимаго, вразумляя, яко чистота, воздержание и молитвы сердечныя угоднее Тебе паче хвалы единых точию уст. Темже вопием Ти:

Радуйся, Египет освятившая пришествием Твоим; радуйся, Галилейскую страну прославившая пребыванием Твоим.

Радуйся, по всему Иерусалиму искавшая Отроча Твое, Егоже возлюби душа Твоя; радуйся, в дому Отца Его обретшая Его.

Радуйся, вся глаголы о Сыне Твоем слагавшая в сердце Своем; радуйся, в Сыне Твоем прежде всех познавшая Бога.

Радуйся, Сыну Твоему послужившая в земнем житии Его; радуйся, страданием Его спострадавшая.

Радуйся, при Кресте Сына Твоего усыновление Иоанна апостола и всех верующих приимшая; радуйся, Матерински возлюбившая искупленных кровию Его.

Радуйся, первее всех уразумевшая тайну воскресения Сына Твоего; радуйся, премногия радости насладившаяся в вознесении Сына Твоего на небеса.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 10

Спасти хотящи многия люди от обдержащих их скорбей и болезней и веру их утвердити во всесильное заступление Твое, Владычице, во многих градех, обителех, весех православныя страны силу чудотворения даровала еси изображением честныя иконы Твоея, да видяще являемую Тобою милость, вопиют со умилением Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и щит была еси, Владычице, православному воинству, под знамением Твоея иконы противу дванадесяти язык воинствовавшему, сохраняя его от стрел вражиих. Темже буди стена и покров от всех врагов видимых и невидимых и нам, ко пречестней иконе Твоей с верою и любовию припадающим и вопиющим Тебе:

Радуйся, утешение верным по вознесении Сына Твоего; радуйся, учительнице и споспешнице Апостолом.

Радуйся, извещением Твоего к Богу отшествия обрадованная; радуйся, лик ученический облаком к погребению Ти совокупльшая.

Радуйся, от земли дланьми Сына Твоего восприемлемая; радуйся, от всех ангельских чиноначалий провождаемая.

Радуйся, земное небо к горнему селению возвышенное; радуйся, престоле Господень, от земли вознесенный в Царствие Небесное.

Радуйся, воздух освятившая восхождением Твоим; радуйся, чрез Фому уверившая Твое на небо с плотию преселение.

Радуйся, ученическому лику обещание хранити его исполньшая; радуйся, присещением Твоим от Сына Твоего и Бога мир тому подавшая.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащеся ко множеству чудес, приснобываемых от святыя Твоея и чудотворныя иконы. Якоже бо скорая Помощница недуги исцеляеши, от бед избавляеши, от мучения демонов свобождаеши, на всяком месте с верою Тя призывающих и вопиющих Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу зрим святую икону Твою, Богомати, во странах Тихвинских благодатию Твоею возженную, всю страну просвещающую и многих ко свету своему привлекающую на спасение душ. Темже вопием Ти:

Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая; радуйся, прославляющих Тя прославляющая.

Радуйся, к Сыну Твоему и Богу молитвы верных приносящая; радуйся, и Сама непрестанно у престола Сына Твоего и Бога молящаяся о всех.

Радуйся, благодать Твою иконам Твоим честным даровавшая; радуйся, всю вселенную лучами Твоея благодати озарившая.

Радуйся, честнейшая Херувим и славнейшая Серафим; радуйся, всея твари высшая.

Радуйся, Царице Неба и земли; радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим.

Радуйся, всего рода христианскаго скорое заступление; радуйся, всех верных твердое упование.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 12

Благодати Твоея новое знамение дати восхотев, Петрову граду источник чудес отверзла еси, Богомати, в иконе Твоей, да верующии вразумляются, труждающиися и скорбящии обретают готовое прибежище и заступление и, прославляющи Бога даровавшаго таковая, вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще чудеса Твоя и милости роду нашему явленныя, умильно припадаем к пречистому образу Твоему, Владычице, и лобызающе, со страхом и любовию молим Тя: настави нас на путь спасения, да достойни будем выну Твоего милостиваго заступления, буди присно Заступница и Ходатаица о нас, вопиющих Ти:

Радуйся, верных утверждение и защищение; радуйся, неверных вразумление и просвещение.

Радуйся, отчаянных надеждо; радуйся, грешных спасение.

Радуйся, печальных утешение; радуйся, больных исцеление.

Радуйся, вдов и сирот покрове; радуйся, обидимых прибежище.

Радуйся, царей укрепление; радуйся, святителей удобрение.

Радуйся, девствующих похвало; радуйся, всех благочестивых веселие.

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице.

Кондак 13

О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, буди нам покров и защищение в жизни сей от врагов видимых и невидимых, от бед и скорбей, сохрани от искушений и грехопадений, и в будущей жизни, на суде Сына Твоего и Бога нашего, буди Заступница и Ходатаица, избавляющи нас от вечнаго осуждения, да спасеннии Тобою, с лики ангельскими вопием Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1- й «Ангелов лицы…» и кондак 1-й «Взбранной Воеводе…».

Молитва первая

О Пресвятая Дево, Мати Господа вышних сил, Небесе и земли Царице, града и страны нашея Всемощная Заступнице. Приими хвалебноблагодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко престолу Бога Сына Твоего, да милостив будет неправдам нашим и пробавит благость Свою чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостививши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть. Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорой Заступнице нашей: услыши нас молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя, разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай, и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша к зрению спасения, милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на Страшнем Суде Сына Твоего; преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечней жизни со ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, Ты по Бозе наша Надежда и Заступница всех притекающих к Тебе с верою. Тебе убо молимся, и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Благодарим Тя, о Преблагая и Пречистая, Преблагословенная Дево, Владычице, Мати Христа Бога нашего, о всех благодеяниях Твоих, яже показала еси роду человеческому, наипаче же нам, христоименитым людем Российскаго народа, о нихже ниже самый ангельский язык к похвалению доволен будет, якоже и ныне удивила еси неизреченную Свою милость на нас, недостойных рабех Твоих, преестественным самопришествием пречистыя Твоея иконы, еюже всю просветила еси Российскую страну. Темже и мы, грешнии, со страхом и радостию покланяющеся, вопием Ти: о Пресвятая Дево, Царице и Богородице, спаси и помилуй Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, архиереи же и вся люди, и подаждь стране победы на вся враги, и сохрани вся грады и страны христианския, и сей святый храм от всякаго навета вражия избави, и всем вся на пользу даруй, ныне пришедшим с верою и молящимся рабом Твоим, и покланяющимся пресвятому образу Твоему, яко благословенна еси с рождшимся от Тебе Сыном и Богом ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Канон первый Пресвятой Богородице пред иконой «Тихвинская» глас 8

Песнь 1

Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

О Троице Вседержительная и Единице Трисолнечная! Душу мою, и сердце, и ум, молю, просветивши и благодатию освятивши, к Божественней Твоей любви, Преблагая, возведи и настави благочестно пети благосердие Приснодевы Благословенныя.

Благаго Царя Благая Мати, Яже всем благопослушная в прошениих и всесильная в благодеяниих, благодать света Твоего и нам возсияй и облагодати днесь, о Богоблагодатная, песнь Тебе пети начинающия.

Ликом Ангельским виновно есть радости Твоего, Владычице, настоящаго торжества славословие: сии бо днесь движутся к похвалению; мы же, бреннии, что Ти принесем? Точию усердная благодарствия.

Архангельский глас поем Ти: радуйся, Чистая, аще и недостойни есмы. За благость убо сей приими, Владычице, светом милости Твоея нас просвещающи и благодать всем подающи.

Песнь 3

Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.

Грядите, вернии, на преславное видение, зрите на высоте благолепно сияющу пречистым Своим образом Деву Пречистую, нас благодатно посещающу, благоверно поющих: несть пречисты, паче Тебе, Владычице.

Освящается, Богородице, Твоею благодатию всяк ум верных и возвышается чудным иконы Твоея пришествием, юже благочестно почитающих и Тебе верно славящих, сподоби, Владычице, нас, рабов Твоих, Вышняго причастия.

Даждь нам ненаветно Небесную шествовати стезю, Богоневестная, на Божественная деяния нас укрепляющи, яко да Твоим, Дево, заступлением злокозненнаго путей уклоньшеся, присносущныя славы будем общницы.

Ангелов Творца, истиннаго Света Христа, неизреченно из Тебе, Богомати, возсиявшаго лучами, омраченныя наша души и сердца просвети и благодатию Твоею, о Благодатная, освяти, к Горняго света рачению наставляющи.

Седален

Яко древняго воистину кивота честнейший Твой пречистый образ, Владычице! Паче бо илектра блистаяся, повсюду неоскудно лучи милости Твоея всем, являя, простирает и чтущия преславное пришествие его благодатию Божиею милостивно соблюдает. О немже, Владычице, мы, радующеся, усердно празднуем и матернее Твое к нам милосердие прославляем.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Творец всех и Создатель, вседержительною силою носяй всяческая, образом Своим Божественным и Твоим, Дево, днесь чудоносным преславно прииде, на руку Твоею, Чистая, носим, на спасение человеком и исцеление.

Неизреченному Божию дарованию, иконе Света Христа и Пречистыя Девы, приидите, вернии, поклонимся и с любовию припадем, вопиюще: низпосли, о Благодателю, рождшия Тя ради Приснодевы Благосердыя, благодать и милость нам, рабом Твоим.

Ангелов Царице, мысленный кивоте, законнаго паче кивота пречистый Твой образ неизреченными чудесы и благодатьми Бог украси и прослави и Ангелом почитати того повеле: с нимиже о нас Ему, о Всепетая, молися, славящих спасительное Его смотрение, и Твое еже бы нам спасение улучити.

Яже по благодати дарованная от Бога Помощнице нам всем, христианом, Того моли, Всеблагая и Всенепорочная, яко да презрит наша безчисленная согрешения и избавит пламеннаго томления, и тьмы кромешния, и муки всякия.

Песнь 5

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе, Боже, от Отца рожденному неизреченно и воздвигнувшему рог спасения нам.

Ты, о Благодатная, в милостивом Твоем днесь благоволении боголепным явлением страну нашу благодатно просветила еси и таинственное света Твоего просвещение миру низпослала еси, к свету Вышния славы, Богородице, верныя возводящи.

Омрачихомся помыслы, отягчихомся грехи, недоумеем светоносныя благодати и милости Твоея исповедати, Владычице, но, о Пресвятая Дево, просвети нас и обогати таинственными Твоими даровании Божественных желаний, к свету праваго пути направляющи.

Благочестно отвсюду, о Богомати, к пречестней Твоей иконе притекающия, и усердно покланяющияся, и верно везде Тя призывающия предвари, от бед всяких спасающи, и лютых недуг избавляющи, и духи лукавыя прогоняющи, тишину и здравие подающи всем, Владычице.

Лютыми помышлении и скверными воспоминании от лукавых врагов стужаемых зельне, не остави нас, ниже презри, Богородительнице, но осени Твоею благодатию, покрывающи от сих, и заступающи, и спасающи от всех их навет, о Богоблаженная!

Песнь 6

Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.

Аер пространный и земля наша, Царице, в преславном Твоея иконы пришествии чудес и Божественных даров благодатию Твоею исполнися, во утверждение благочестия и всех верных, Всепетая, еюже днесь и супостаты низлагаются и славящии Тя крепце утверждаются.

Граде Божий, селение Святое, Дево Богоневестная, сохрани от сопротивных нахождения и от всех навет вражиих святый дом Твой и вся грады и страны христианския, любовию поющия Тя и верно почитающии пречистый образ Твой.

Освящение, здравие и спасение всегда подавай душам же и телесем нашим, о Мати Божия, благочестно покланяющимся иконе Твоей Божественней, и усты и сердцем благоговейно ю со страхом целующим, и верою от души Тя песнословящим.

Державный покров и стену необориму стяжавше Тя, Приснодево Богородице, упование на Тя с Богом возлагаем, вернии, и прилежно молим: силою Твоею стрелы вражия и козни вся бесовския немощны, яко младенчески, покажи и недейственны, крепкая наша Помощнице.

Кондак, глас 8

Притецем, людие, к Девей Богородице Царице, благодаряще Христа Бога, и, к Тоя чудотворней иконе, умильно взирающи, припадем и возопием Ей: о Владычице Марие, присетивше страну сию Твоего честнаго образа явлением чудесно, спасай в мире и благовременстве отечество наше и вся христианы, наследники показующи Небесныя жизни, Тебе бо верно зовем: радуйся, Дево, мира спасение.

Пречудное явление Богоматере видяще, на высоту добродетелей взыдем и ум на Небо возведем. Сего бо ради небошественне прииде, да привлечет к высоте вопиющия Ей сице: радуйся, благословенная Дево, от всех родов Богом избранная; радуйся, Небесная Царице, Господа Бога Мати и Творца всяческих. Радуйся, всерадостное Ангелом пение; радуйся, всежелательное всего мира зрение. Радуйся, неподвижимое веры благочестия основание; радуйся, всесветлое благодати познание. Радуйся, Божие к земным благоволение; радуйся, земных к Богу возведение. Радуйся, озлобленным душам утешение; радуйся, всем верным скорое поможение. Радуйся, дарованная от Бога Предстательнице роду христианскому, егоже и соблюдай прилежно от всяких бед и зол, да зовем Ти: радуйся, Дево, верным спасение.

Песнь 7

Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Ангелом говейный образ Твой, Владычице, неизреченною присно благодатию сияет и силою: днесь бо того даровании земныя просвещаеши, и к Небесным наставляеши, и к вечному животу устрояеши за неизглаголанную Твою благость, Богоблагодатная.

Твоего боголепнаго явления, и преславнаго иконы пришествия, и чудес пучины, Чистая, витийствующих уста никакоже возмогают исповедати; мы же, грубии, что возглаголем? Точию: помилуй и спаси нас, о Всемилостивая Владычице!

Известная верных Помощнице и всех благих Подательнице, приими нас, верно припадающих и любовию вопиющих Ти: помилуй нас, Госпоже, помилуй нас, якоже днесь, тако и во оный век, буди нам Помощница и Заступница.

Мати Божия Милосердая, милости Твоея двери днесь отверзи нам и от уст мысленных волков исхити, хотящих нас поглотити и до конца погубити; помилуй, молим Тя, о Владычице, помилуй, не отврати посрамленных раб Твоих.

Песнь 8

Ирмос: Покрываяй водами превыспренняя Своя, полагаяй морю предел песок и содержай вся, Тя поет солнце, Тя славит луна, Тебе приносит песнь вся тварь, яко Содетелю всех во веки.

Изряднии чинове Небеснии благочестно благоговеют пречистому Твоему образу, Всечистая, и пречудному Его пришествию, под солнцем преславну показавшуся и род правоверный воздвигшу пети и славити Сына Твоего, яко Содетеля всех во веки.

Преславная днесь поюще, любезно Ангелом говейной Твоей иконе покланяемся, благоговеюще, о Госпоже Царице! Славящее Тя отечество наше Божественною Твоею благодатию осени, и на враги укрепи, и мирно соблюди.

Радости вина Всеблагословенная, радуйся, Всенепорочная, радуйся, Благодатная, держава наша и ограждение и спасительное прибежище, спаси ны, рабы Твоя, не имущия паче Тебе к Богу помощи, на Тя бо надеемся и Тебе поем во веки.

Едину Тя жизни нашея стяжахом с Богом Хранительницу и крепку надежду спасения: молим Тя, о Благосердая, и по кончине ходатайствовати о нас, яко да будущих стязаний избавимся и милостива обрящем Сына Твоего и Бога в День судный.

Песнь 9

Ирмос: Ужасеся о сем небо и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски и чрево Твое бысть пространнейшее небес Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Проста пути по аеру светоприятному икона Твоя, Владычице, стезю проходящи, богодвижимо и светолепно неизследимы стези творящи, верныя в поднебесней благодатию озари, верою вопиющия: воистину честнейши всех еси, Дево Чистая.

Слова витийством превысоких Твоих, Чистая, чудес никакоже по достоянию украсити удобни есмы, точию усердне молим Тя, Царице: да молиши Сына Твоего, Владыку и Царя всех, даровавшаго нам Тебе, преславную Помощницу, сподобити нас Небеснаго Своего Царствия.

Песнь благодарственно пения за неизреченное Твое милосердие, о Богоблагодатная, от нас приими, прошения наша в пользу исполняющи, и к высоте горней всех возведи, верно бо Ти зовем: воистину вышши всех еси, Дево Всенепорочная.

Роди вси, радостно блажим Тя, Богородице, яко радости вся ны исполнила еси преславным пришествием иконы Твоея, Пречистая. Ейже днесь покланяющеся, умильно молим Тя: не забуди, Владычице, Твоих рабов сподобити в будущем веце избранных радости.

Светилен

Пречистый образ Твой, имже присетила еси нас, Богоотроковице Дево, чтуще, празднуем сего ныне пришествие, от него благодатию Сына Твоего и Твоею приемлюще скорбей, и бед, и напастей избавление, Мати Бога Вышняго.

Канон второй Пресвятой Богородице пред иконой «Тихвинская» глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Даждь ми, Светодавче Христе, в нарочитый день преславнаго явления иконы, Рождшия Тя, светло торжествовати и весело во страсе и радости воспевати присно Тоя чудеса.

Слово Божие Светодательное и Премудрость Отчую плотию, Дево, рождшая, просвети глубокую тьму моего неразумия и слово ми подаждь воспети Твоя чудеса.

Днесь верных собори просвещаются, еретическая же ополчения посрамляются, видяще икону Твою, Владычице, яко солнце, по воздуху шествующу, нечестия мглу потребляющу и верныя просвещающу.

Едина еси Ты величие наше и похвала с Богом, Богоневестная, Тобою бо от бед спасаемся, и к Тебе прибегаем, и прилежно молимся: избави, Владычице, рабы Твоя вечнаго мучения, воспевающия Твоя чудеса.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Христе Иисусе, Превечный Царю и Многомилостиве, пречестнаго Твоего образа и рождшия Тя Приснодевы просвети нас явлением и подаждь нам согрешений оставление и от бед избавление.

Егда Ангелами невидимо носиму пречестную Твою икону, Владычице, и светозарно стоящу на воздусе людие видеша, тогда, просветившеся светом Твоея милости, радости неизглаголанныя исполнишася.

О Боголюбивии святителие и священницы, монаси и простии и народи вси, светло ликовствуйте днесь, яко возсия на высоте Заря светоносная, держащи истиннаго Света, изображена плотию, с Нимже сниде к нам, подающи всему миру просвещение.

Твоею, Дево, всечестною иконою древле Творец всех чудодействова, спасе Царский град от иноплеменных нахождения; сице и Российстей стране буди, Госпоже Царице, покров и заступление, спасающи ю от всех навет вражиих.

Седален

Яко древняго воистину кивота честнейший Твой пречистый образ, Владычице! Паче бо илектра блистаяся, повсюду неоскудно лучи милости Твоея всем, являя, простирает и чтущия преславное пришествие его благодатию Божиею милостивно соблюдает. О немже, Владычице, мы, радующеся, усердно празднуем и матернее Твое к нам милосердие прославляем.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Земля убо вся днесь да возвеселится, вкупе же и воздух, и море да кропит радование, яко всечестнаго образа Богоматере чудесным шествием Российская страна преславно озарися.

Раболепно служат и Ангельстии чинове Тебе, всех Царице, и благоговейно почитают всечестную Твою икону, воспевающе Тя, Пресвятую Деву, мы же, смиреннии, како Тебе, Всечистую, достойно пети возможем?

Архангельскую песнь, еже радуйся, Тебе зовем, Богоневесто, Господь с Тобою, радуйся, радосте Ангелов и всех человеков, славящих Тя, воистину веселие, спаси души поющих Тя, Богородице Чистая.

О Богородительнице, радости Подательнице, верою славящия Тя и от души поющия радости неизреченныя исполни и Света невечерняго сподоби, Дево Благодатная, Владычице.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына всем воспевающим Тя мир подавающая.

В пустыни явленно Тебе, Богомати, со святителем благоговейный узрети муж сподобися и благоволения Твоего глаголы от Тебе, Царице, восприят, на большее утверждение и в пользу миру спасения.

Окаянен убо аз, Всечистая, и недостоин таковыя ныне благодати, еже Тя видети, но поне в будущем сподоби мя узрети Тя, и Сына Твоего усрести, грядуща во славе, и глас Божественный услышати, зовущ во Царство Небесное.

Прибегаем к Твоей, Дево, благости, и очи сердец наших воспущаем к Тебе, Чистая, и, с плачем колена преклоняюще, молим Тя: не презри нашего воздыхания и буди нам покров и Помощница в День судный.

Едина еси всех Предстательница христиан, Богомати Пречистая, услыши наше моление, воззри на ны, Всепетая, спаси град и обитель Твою и озари стадо Твое зарею благодати Твоего заступления.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

О, предивнаго Твоего чудесе, Владычице! Яко за преслушание Твоего повеления ужасно человек с главы церковныя восхищен быв, на земли невредим обретеся, милостию Твоею, Всемилостивая.

Никтоже тако преслуша Божественная повеления, якоже аз, окаянный. Тем, Ти припадая, молюся, Владычице: прежде даже до конца не погибну, настави мя на истинный путь и спаси мя, Чистая.

Ты, о Богомати, рождшая Претерпевшаго нас ради на Древе Крестнем распятие, умоли присно нам, страдание Его святое помнящим, волю Его Божественную творити и вечных благ наследниками быти.

Владычице, Дево Чистая, избави нас лютых всех, умоляющи Пригвоздившаго на Кресте грехи наша, и сподоби нас достойно одесную Его стати, егда приидет во славе Своей.

Кондак, глас 8

Притецем, людие, к Девей Богородице Царице, благодаряще Христа Бога, и, к Тоя чудотворней иконе, умильно взирающи, припадем и возопием Ей: о Владычице Марие, присетивше страну сию Твоего честнаго образа явлением чудесно, спасай в мире и благовременстве отечество наше и вся христианы, наследники показующи Небесныя жизни, Тебе бо верно зовем: радуйся, Дево, мира спасение.

Пречудное явление Богоматере видяще, на высоту добродетелей взыдем и ум на Небо возведем. Сего бо ради небошественне прииде, да привлечет к высоте вопиющия Ей сице: радуйся, благословенная Дево, от всех родов Богом избранная; радуйся, Небесная Царице, Господа Бога Мати и Творца всяческих. Радуйся, всерадостное Ангелом пение; радуйся, всежелательное всего мира зрение. Радуйся, неподвижимое веры благочестия основание; радуйся, всесветлое благодати познание. Радуйся, Божие к земным благоволение; радуйся, земных к Богу возведение. Радуйся, озлобленным душам утешение; радуйся, всем верным скорое поможение. Радуйся, дарованная от Бога Предстательнице роду христианскому, егоже и соблюдай прилежно от всяких бед и зол, да зовем Ти: радуйся, Дево, верным спасение.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Единочадый Твой Сын и Бог всех, Богомати, пречистый Твой образ невредим сохрани во пламени, о, чудесе! Благодатию паче солнца обретеся сияющ, и верныя просвещающ, верою поющия: Боже, благословен еси.

Небеснии чинове веселятся с земнородными, Богородице, в светлом торжестве Твоем, еже совершающия ны и со страхом предстоящия пред пречистым Твоим образом просвети светом сияния Твоего, Пречистая, и вся спаси.

Единаго от Троицы Бога Слова, Царя Небеснаго, плотию, Царице, родила еси, Того моли, Владычице, воинству нашему подати одоление на противныя и всем верным помощь, грехов оставление и душам спасение.

Рабы Твоя, Чистая, поющия Тя и верою несумненною молящияся Тебе, светодательною Твоею и Божественною осени благодатию, яко Благодетеля всех рождшая, и покрый и сохрани от всех навет вражиих.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

О, преславных чудес Твоих, Чистая! Яко здатели святыя церкве Твоея, под камением тридневно бывшии, обретошася живи и безвредни, покровом соблюдены, Тебе, всех Царице, возсылающе гласы похвальныя.

Жизнь вместо смерти даровала еси, Богородице, мертвенному существу. Темже и нас, умерщвленных грехи многими, Богоневесто, неврежденны от враг соблюди и к жизни лучшей возведи, спасающи души наша.

Днесь исполнишася радости и веселия вси вернии о иконе Твоей, Богородице, яко в челюстех смерти бывшим явилася еси Жизни Виновница и источник приснотекущий, целебныя дары всем точащий и спасение подающий.

Изрядно воспети пречистаго Твоего образа и рождшагося из Тебе Младенца, истинна же Бога, чудныя иконы преславное пришествие совокупльшихся людей отвсюду, Всепетая, моление приими и прошения исполни.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Явлению, Владычице, всечестныя Твоея иконы кто не удивится или кто не почудится? По воздуху бо сию, яко некий дар светоносный, низпослала еси земли Российстей, радостно поющей Тя и верно величающей.

Радость миру, Дево, неизглаголанную даровавши явлением пречистыя Твоея иконы, избави, Владычице, от всякия печали верою покланяющияся ей и со страхом целующия ю: о Пресвятая! вся спаси и помилуй и Царствия Небеснаго сподоби.

Рождшая, Владычице, Человеколюбца Бога, за человеколюбие посетила еси нас Божественною Твоею иконою, к нейже всегда притекающе и благолепие ея зряще, Тебе умильно вопием: спасай присно, Богородице, достояние Твое.

Устнами смиренными принесох Ти препростое сие, Всепетая, пение: понеже груб есмь, многогрешный, и недостоин по достоянию воспети Тя, но от усердия на Твоя щедроты надеяся, яко Спасителя всего мира родила еси, не возгнушайся, Царице, приими сие и спаси мя.

Светилен

Пречистый образ Твой, имже присетила еси нас, Богоотроковице Дево, чтуще, празднуем сего ныне пришествие, от него благодатию Сына Твоего и Твоею приемлюще скорбей, и бед, и напастей избавление, Мати Бога Вышняго.

Почитание святыни в Свято-Троицкой Сергиевой лавре

тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть фото тихвинская икона божией матери в костроме. Смотреть картинку тихвинская икона божией матери в костроме. Картинка про тихвинская икона божией матери в костроме. Фото тихвинская икона божией матери в костроме

В 1919 году икона была изъята у Церкви и на долгие годы стала недоступна для поклонения верующих. 13 апреля 2004 года, в день памяти небесного покровителя обители – священномученика Ипатия Гангрского – святыня была возвращена Костромской епархии и вернулась на свое историческое место.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *