текст задостойник рождества богородицы

Текст задостойник рождества богородицы

Р ождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во,/ ра́дость возвести́ всей вселе́нней:/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды Христо́с Бог наш,/ и, разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние,// и, упраздни́в сме́рть, дарова́ нам живо́т ве́чный.

И оаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства,/ и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и пита́тельницу Жи́зни на́шея.

В елича́й, душе́ моя́, / пресла́вное рождество́ Бо́жия Ма́тере.

Ч у́жде ма́терем де́вство / и стра́нно де́вам деторожде́ние; / на Тебе́, Богоро́дице, / обоя́ устро́ишася. / Тем Тя, вся племена́ земна́я, // непреста́нно велича́ем.

О, Пресвята́я и Богоизбра́нная Де́во, Влады́чице на́ша Богоро́дице, Небеси́ и земли́ Цари́це, на ра́дость и утеше́ние всему́ от безпло́дных и безча́дных роди́телей Бо́гом дарова́нная! Роди́вшися Бо́жиим промышле́нием, Ты разреши́ла еси́ непло́дствие ро́ждшия Тя, и ны́не непло́дное се́рдце мое́ плодоно́стно сотвори́ предста́тельством Твои́м у Престо́ла Вседержи́телева, непло́дствовати же соде́лай мя злы́ми де́лы, гнелы́ми словесы́ и нечи́стыми помышле́ньми. О, Всеблаже́нная, да явлю́ся ча́до Бо́жие, доброде́телей благопло́дие при́сно принося́щее. Ты утоли́ла еси́ Пречи́стым Рождество́м Твои́м плач прама́тери на́шея Е́вы, и пра́ведныя роди́тели Твоя́ изба́вила еси́ поноше́ния безча́дства, и ны́не утоли́ плач и воздыха́ния многоболе́зненныя и грехолюбо́вныя души́ моея́ и изба́ви всех нас поноше́ния злосмра́дных дел на́ших, страсте́й безче́стия и от вся́кого порабоще́ния вра́жескаго. Наипа́че же да́руй нам, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, во всесве́тлый день Рождества́ Твоего́ чи́стым се́рдцем разуме́ти и па́мятовати, с коли́кою ра́достию и благодаре́нием непло́дная утро́ба святы́я пра́ведныя А́нны ноша́ше Тя, да и мы не то́чию словесы́, но наипа́че де́лы свои́ми вы́ну бу́дем со умиле́нием серде́чнем прославля́ти Тя, вопию́ще: Сла́ва прише́ствию Твоему́, Чи́стая. Сла́ва Рождеству́ Твоему́. Сла́ва де́вству Твоему́, Ма́ти Безневе́стная. Ку́пно же с Тобо́ю сподо́би нас непреста́нно сла́вити и велича́ти Всесвяты́й Плод Твой, Сло́во воплоще́нно, во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́мо, Ему́же сла́ва подоба́ет, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В елича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, и чтим святы́х Твои́х роди́телей, и всесла́вное сла́вим Рождество́ Твое́.

Новости

Благодарность

Искренне благодарю Дмитрия Г. за оказанную материальную помощь на развитие сайта.

Благодарность

Искренне благодарю Наталью Михайловну Ч. и Татьяну Александровну Т. за оказанную материальную помощь на развитие сайта.

Объявления

Внимание!

ПОИСК ПО САЙТУ

Источник

Живое Предание

текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицы текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицы

Задостойник, тропарь и кондак: как славят Богородицу в Церкви

текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицы

Музыковед, научный сотрудник Российского института истории искусств.

Рождество Пресвятой Богородицы — первый из двунадесятых праздников, образующих линию жизни Девы Марии от Рождества до Успения. Какими песнопениями издревле славила Церковь Богородицу и какие поются сегодня в храмах — в нашем обзоре.

Древнейшее среди песнопений, посвященных этому празднику, — Задостойник, обращенная к Богородице молитва. Она звучит на утрени и литургии вместо молитвы «Достойно есть».

После XII века в читаемых на утренях канонах перед двунадесятыми праздниками вместо заключительного «Достойно есть» звучал ирмос 9-й, завершающей, песни канона. С XVI века появилась практика исполнения задостойников на литургии, по завершении евхаристического канона после возгласа священника: «Изрядно о Пресвятей, Пречистей и Преблагословенней…»

текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицы

По традиции задостойник состоит из припева и ирмоса, исполняясь на определенный глас. Переведенные в киевскую нотацию в XVII веке задостойники — один из самых ранних примеров знаменного одноголосного распева звучащего на Руси.

Задостойники

Привычный нам задостойник, глас 8-й

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / пресла́вное рождество́ Бо́жия Ма́тере.

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем де́вство, / и стра́нно де́вам деторожде́ние: / на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. // Тем Тя, вся племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Перевод ирмоса на современный русский язык:

Чуждо матерям девство, и несвойственно девам деторождение; на Тебе же, Богородица, совершилось то и другое. Посему все мы, племена земные, непрестанно величаем Тебя.

Сегодня трудно представить, как звучал знаменный распев в те далекие времена на Руси. В XVII веке традиция была прервана, и сегодня ученые-исследователи и регенты-практики предлагают множество очень сильно отличающихся вариантов интерпретаций древних песнопений.

Задостойник Рождества Богордицы валаамского древнего распева

Этот задостойник в исполнении мужского хора «Валаам» звучит подчеркнуто аскетично, сумрачно и сурово за счет низких тембров, связности и неспешности.

Задостойник византийского распева

В отличие от Руси, византийская певческая традиции в Греции не имела радикальных изменений и перерывов. В наше время болгарские, сербские, а также русские хоры с большим энтузиазмом обращаются к византийским распевам, стараясь подражать мелизматике (способ распева текста, при котором на один его слог приходится много звуков мелодии) и специфике интонирования. Один из таких примеров — задостойник Рождества Богородицы в исполнении Мужского хора византийского пения при издательстве «Святая Гора».

Задостойник в гармонизации Петра Турчанинова

Вошедшая в обиход церковного пения гармонизация задостойника Рождества Богородицы протоиерея Петра Турчанинова, относящаяся к первой половине XIX века, сегодня чаще всего звучит с клиросов. Именно с подобной манерой обычно ассоциируется церковное пение.

Певший в детстве в хорах под руководством итальянца Джузеппе Сарти и его ученика Артемия Веделя Петр Иванович Турчанинов, взявшись за реформу церковного пения уже в зрелом возрасте, поставил перед собой цель соединить дух древних распевов с итальянским сладкоголосием и немецкой хоральной строгостью. Его принцип «надо уметь находить простейшие подходящие аккорды» основывался не столько на художественных, сколько на практических задачах написать музыку так, чтобы хору было удобно петь, и чтобы во время богослужения дух музыки не нарушал общего благоговения.

Тропарь и кондак: обиход

Тропарь и кондак Рождеству Богородицы сегодня поются в большинстве случаев на обиходный четвертый глас, мелодия которого хорошо знакома всем, кто регулярно посещает богослужения.

Тропарь

Рождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во, / ра́дость возвести́ всей вселе́нней: / из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды Христо́с Бог наш, / и, разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние, // и, упраздни́в сме́рть, дарова́ нам живо́т ве́чный.

Кондак

Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства, / и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая, / во святе́м рождестве́ Твое́м. / То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся, / внегда́ зва́ти Ти: // непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Перевод на современный русский язык:

Тропарь

Кондак

Иоаким и Анна освободились от поношения за бездетность, а Адам и Ева — от смерной гибели святым Твоим Рождением, Пречистая. Его празднуют и люди Твои, избавившиеся от тяготы греховной, громко Тебе восклицая: неплодная рождает Богородицу и питательницу Жизни нашей.

Однако даже одинаковая гармонизация звука у разных хоров может сильно отличаться по характеру и настроению. В качестве примера можно привести пение тропаря и кондака Мужским хором Минской духовной семинарии, а также хором сестер Рождество-Богородичного Александровского женского монастыря.

Кроме обиходного гласового исполнения тропаря и кондака существуют и авторские варианты гармонизации, возникшие еще до появления партесного обихода и напоминающие по своей стилистике западное итальянское пение.

Например, тропарь Рождества Богородицы в обработке Степана Дегтярева. Степан Дегтярев — русский композитор второй половины XVIII века, современник Дмитрия Бортнянского.

В качестве образцов совершенно иного звучания тропаря и кондака можно привести примеры дошедшего до нашего времени традиционного пения. Это запись старообрядческого хора поморского согласия.

текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицыКиккский монастырь Кипрской Православной Церкви

И в заключение — тропарь Рождеству Богородицы византийского распева в исполнении певчих Киккского монастыря, расположенного на Кипре.

Все эти примеры — образцы храмового пения, предназначенные для богослужения. Мелодии задостойника, тропарей и кондака звучат строго и сдержанно даже в пышных гармонизациях. Их задача — помочь человеку сосредоточить внимание на слове, а не предаваться эмоциям.

Все песнопения одним альбомом можно послушать здесь

Поделиться в соцсетях

Подписаться на свежие материалы Предания

Источник

Рождество Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии

21 сентября

текст задостойник рождества богородицы. Смотреть фото текст задостойник рождества богородицы. Смотреть картинку текст задостойник рождества богородицы. Картинка про текст задостойник рождества богородицы. Фото текст задостойник рождества богородицы

Тропа́рь, гла́с 4.

Рождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во, ра́дость возвести́ все́й вселе́нней: из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды — Христо́с Бо́г на́ш, и разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние, и упраздни́в сме́рть, дарова́ на́м живо́т ве́чный.

Конда́к, гла́с 4:

Иоаки́м и Анна поноше́ния безча́дства и Ада́м и Ева от тли́ сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая, во святе́м рождестве́ Твое́м. То́ пра́зднуют и лю́дие Твои́, вины́ прегреше́ний изба́вльшеся, внегда́ зва́ти Ти́: непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Стихи́ра пра́здника, гла́с 6:

Се́й де́нь Госпо́день, ра́дуйтеся, лю́дие: се́ бо Све́та черто́г и кни́га Сло́ва Живо́тнаго из утро́бы произы́де, и Яже к восто́ком две́рь, ро́ждшися, ожида́ет вхо́да Святи́теля вели́каго, еди́на и Еди́наго вводя́щи Христа́ во вселе́нную, во спасе́ние ду́ш на́ших.

Величание

Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, и чтим святы́х Твои́х роди́телей, и всесла́вное сла́вим Рождество́ Твое́.

Задостойник

Велича́й, душе́ моя́, / пресла́вное рождество́ Бо́жия Ма́тере.

Чу́жде ма́терем де́вство / и стра́нно де́вам деторожде́ние; / на Тебе́, Богоро́дице, / обоя́ устро́ишася. / Тем Тя, вся племена́ земна́я, // непреста́нно велича́ем.

Молитва

О, Пресвята́я и Богоизбра́нная Де́во, Влады́чице на́ша Богоро́дице, Небеси́ и земли́ Цари́це, на ра́дость и утеше́ние всему́ от безпло́дных и безча́дных роди́телей Бо́гом дарова́нная! Роди́вшися Бо́жиим промышле́нием, Ты разреши́ла еси́ непло́дствие ро́ждшия Тя, и ны́не непло́дное се́рдце мое́ плодоно́стно сотвори́ предста́тельством Твои́м у Престо́ла Вседержи́телева, непло́дствовати же соде́лай мя злы́ми де́лы, гнелы́ми словесы́ и нечи́стыми помышле́ньми. О, Всеблаже́нная, да явлю́ся ча́до Бо́жие, доброде́телей благопло́дие при́сно принося́щее. Ты утоли́ла еси́ Пречи́стым Рождество́м Твои́м плач прама́тери на́шея Е́вы, и пра́ведныя роди́тели Твоя́ изба́вила еси́ поноше́ния безча́дства, и ны́не утоли́ плач и воздыха́ния многоболе́зненныя и грехолюбо́вныя души́ моея́ и изба́ви всех нас поноше́ния злосмра́дных дел на́ших, страсте́й безче́стия и от вся́кого порабоще́ния вра́жескаго. Наипа́че же да́руй нам, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, во всесве́тлый день Рождества́ Твоего́ чи́стым се́рдцем разуме́ти и па́мятовати, с коли́кою ра́достию и благодаре́нием непло́дная утро́ба святы́я пра́ведныя А́нны ноша́ше Тя, да и мы не то́чию словесы́, но наипа́че де́лы свои́ми вы́ну бу́дем со умиле́нием серде́чнем прославля́ти Тя, вопию́ще: Сла́ва прише́ствию Твоему́, Чи́стая. Сла́ва Рождеству́ Твоему́. Сла́ва де́вству Твоему́, Ма́ти Безневе́стная. Ку́пно же с Тобо́ю сподо́би нас непреста́нно сла́вити и велича́ти Всесвяты́й Плод Твой, Сло́во воплоще́нно, во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́мо, Ему́же сла́ва подоба́ет, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

ЧАСТЬ 1. ДВУНАДЕСЯТЫЕ БОГОРОДИЧНЫЕ ПРАЗДНИКИ
РОЖДЕСТВО ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ (8/21 сентября)

Иоаким и Анна поношение бесчадства, и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая, во святем рождестве Твоем. То празднуют и людие Твои, вины прегрешений избавльшеся, внегда звати Ти: неплоды раждает Богородицу и Питательницу жизни нашея.

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим святых Твоих родителей и всеславное славим Рождество Твое.

ПРОИСХОЖДЕНИЕ ПРАЗДНИКА, ЕГО СМЫСЛ И ЗНАЧЕНИЕ

Праздник в воспоминание Рождества Пресвятой Богородицы установлен Церковью в глубокой древности. Указание о нем есть уже в IV веке. По свидетельству древнего предания, святая равноапостольная царица Елена в начале IV века построила в Палестине храм в честь и память Рождения Божией Матери. Об этом событии повествуют святители Иоанн Златоуст и Епифаний Кипрский, а также блаженные Августин и Иероним. В честь праздника святыми песнотворцами (в V в. – Антонием, архиепископом Константинопольским, в VI в. – Стефаном Святоградским; в VII в. – святым Андреем Критским; в VIII в. – святыми Иоанном Дамаскиным и Германом, Патриархом Константинопольским; в IX в. – Иосифом Студитом) составлены многие песнопения, которые и ныне поются за богослужением в праздник Рождества Пресвятой Богородицы. Так, с древних времен «язык всяк православных похваляет и блажит и славит Пречистое Рождество Девы Марии Богоневесты».

ОСОБЕННОСТИ БОГОСЛУЖЕНИЯ ПРАЗДНИКА

На великой вечерне после входа – чтение трех паремий, которые читаются и на других Богородичных праздниках.

В первой паремии ( Быт. 28, 10–17 ) говорится о лествице (лестнице), которую видел Патриарх Иаков. Эта лествица духовно и преобразовательно знаменует Пресвятую Деву, через Которую снисшел на землю и соединился с человеческим естеством Сын Божий.

Во второй паремии (Иезек. 44, 2–4) сказано о затворенных вратах, виденных пророком Иезекиилем, через которые никто не проходил, но пройдет Господь Бог Израилев и «будут (они) затворены». Эти затворенные врата являют собой преобразование Приснодевства Девы Марии Богородицы.

В третьей паремии говорится о Премудрости, создавшей себе дом, и ясно указывается на Пресвятую Деву Марию, от которой воплотился и родился Христос Спаситель.

На благословении хлебов, на «Бог Господь» и в конце утрени поется тропарь праздника.

На утрене на полиелее поется величание. После величания, малой ектений и седальна праздника поется первый антифон 4 гласа.

Этот антифон («От юности моея»), как правило, поется по полиелее на всех двунадесятых Господних и Богородичных праздниках, бываемых в седмичные дни. Если Богородичный двунадесятый праздник случится в воскресенье, то поются степенны антифоны текущего гласа. В воскресенье первый антифон 4 гласа поется только при совпадении с двунадесятыми Господскими праздниками: Воздвижения Креста Господня, Рождества Христова, Богоявления, Преображения, Неделей Ваий (Входа Господня во Иерусалим), Пятидесятницы, а также в Неделю Апостола Фомы – праздника, имеющего многие особенности богослужения двунадесятого праздника.

В праздник читаются два канона. Первый канон – святого Иоанна Дамаскина (VIII в.); второй – святого Андрея Критского (VII в.). Второй канон посвящен не только Рождеству, но и Введению во храм Пресвятой Богородицы, как близким между собой событиям, ибо праздник Введения относится к празднику Рождества Пресвятой Богородицы, как Сретение Господне к Рождеству Христову. Катавасия – это ирмосы ближайшего великого праздника Воздвижения Креста Господня: «Крест начертав Моисей» (исходя из такого принципа катавасию положено петь и в некоторые другие великие Богородичные и Господские праздники: Введение во храм Пресвятой Богородицы, Преображение, Вознесение Господне и др.). Ирмосы обоих канонов по Уставу положено петь дважды. На 9 песни «Честнейшую Херувим» не поем, но поются припевы праздника. Обычно вместо «Честнейшую Херувим» поется первый припев и ирмос второго канона.

Припев: Величай, душе моя, преславное Рождество Божия Матере.

Ирмос: Чужде матерем девство, и странно девам деторождение: на Тебе, Богородице, обоя устроишася. Тем Тя вся племена земная непрестанно величаем.

На Литургии вместо «Достойно» поется задостойник – ирмос «Чужде матерем девство» с припевом. Тот же задостойник поем на каждой Литургии в попразднство до отдания праздника. Обычно задостойник праздника поется на Литургии до отдания включительно и во все другие великие Господские и Богородичные праздники. Задостойником в эти праздники служит обычно ирмос 9 песни канона с припевом или без припева.

Праздник Рождества Пресвятой Богородицы имеет один день предпразднства (7/20 сентября) и четыре дня попразднства. Отдание его бывает 12/25 сентября.

На следующий день после праздника (9/22 сентября) совершается память святых праведных Богоотец Иоакима и Анны.

Великая вечерня, 6 стихира на «Господи, воззвах».

Источник

Тропари, кондаки, величания и задостойники на двунадесятые праздники

Рождество Пресвятой Богородицы. 8/21 сентября

Тропарь, глас 4-й

Кондак, глас 4-й

Иоаки́м и Áнна поношéния безчáдства, и Адáм и Éва от тли смéртныя свободи́стася, Пречи́стая, во святéм рождествé Твоéм. То прáзднуют и лю́дие Твои́, вины́ прегрешéний избáвльшеся, внегдá звáти Ти: неплóды раждáет Богорóдицу и питáтельницу жи́зни нáшея.

Величание

Величáем Тя, Пресвятáя Дéво, и чтим святы́х Твои́х роди́телей, и всеслáвное слáвим рождествó Твоé.

Задостойник, глас 8-й

Чу́жде мáтерем дéвство, и стрáнно дéвам деторождéние; на Тебé, Богорóдице, обоя́ устрóишася. Тем Тя вся племенá земнáя непрестáнно величáем.

Воздвижение Честного и Животворящего Креста 14/27 сентября

Тропарь, глас 1-й

Спаси́, Гóсподи, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твоé, побéды правослáвным христиáном на сопроти́вныя дáруя, и Твоé сохраня́я Крестóм Твои́м жи́тельство.

Кондак, глас 4-й

Вознесы́йся на Крест вóлею, тезоимени́тому Твоему́ нóвому жи́тельству щедрóты Твоя́ дáруй, Христé Бóже; возвесели́ нас си́лою Твоéю, побéды дая́ нам на супостáты, посóбие иму́щим Твоé, ору́жие ми́ра, непобеди́мую побéду.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, и чтим Крест Твой святы́й, и́мже нас спасл еси́ от рабóты врáжия.

Задостойник, глас 8-й

Тáин еси́, Богорóдице, рай, невоздéланно возрасти́вший Христá, И́мже Крéстное живонóсное на земли́ насади́ся дрéво. Тем ны́не возноси́му, покланя́ющеся ему́, Тя величáем.

Введение во храм Пресвятой Богородицы 21 ноября/4 декабря

Тропарь, глас 4-й

Днесь благоволéния Бóжия предображéние и человéков спасéния проповéдание, в хрáме Бóжии я́сно Дéва явля́ется и Христá всем предвозвещáет. Той и мы велеглáсно возопии́м: рáдуйся, смотрéния Зи́ждителева исполнéние.

Кондак, глас 4-й

Пречи́стый храм Спáсов, многоцéнный чертог и Дéва, свящéнное сокрóвище слáвы Бóжия, днесь ввóдится в дом Госпóдень, благодáть совводя́щи, я́же в Ду́се Божéственном, ю́же воспевáют Áнгели Бóжии; Сия́ есть селéние небéсное.

Величание

Величáем Тя, Пресвятáя Дéво, Богоизбрáнная Отрокови́це, и чтим éже в храм Госпóдень вхождéние Твоé.

Задостойник, глас 4-й

Я́ко одушевлéнному Бо́жию киво́ту, да никáкоже коснéтся рукá сквéрных; устнé же вéрных, Богорóдице немóлчно глас Áнгела воспевáюще, с рáдостию да вопию́т: и́стинно вы́шши всех еси́, Дéво Чи́стая.

Рождество Гóспода нашего Иисуса Христа 25 декабря/7 января

Тропарь, глас 4-й

Рождествó Твоé, Христé Бóже наш, возсия́ ми́рови свет рáзума, в нем бо звездáм служáщии звездóю учáхуся Тебé клáнятися, Сóлнцу прáвды, и Тебé вéдети с высоты́ Востóка. Гóсподи, слáва Тебé!

Кондак, глас 3-й

Дéва днесь Пресущéственнаго раждáет, и земля́ вертéп Непристу́пному принóсит; Áнгели с пáстырьми славослóвят, волсви́ же со звездóю путешéствуют; нас бо рáди роди́ся Отрочá млáдо, превéчный Бог.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, нас рáди ны́не плóтию рóждшагося от безневéстныя и Пречи́стыя Дéвы Мари́и.

Задостойник, глас 1-й

Люби́ти у́бо нам, я́ко безбéдное стрáхом, удóбее молчáние, любóвию же, Дéво, пéсни ткáти спротя́женно сложéнныя, неудóбно есть: но и, Мáти, си́лу, ели́ко есть произволéние, даждь.

Крещение Господа нашего Иисуса Христа 6/19 января

Тропарь, глас 1-й

Во Иордáне крещáющуся Тебé, Гóсподи, Трóическое яви́ся поклонéние: Роди́телев бо глас свидéтельствоваше Тебé, возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, и Дух, в ви́де голуби́не, извествовáше словесé утверждéние. Явлéйся, Христé Бóже, и мир просвещéй, слáва Тебé.

Кондак, глас 4-й

Яви́лся еси́ днесь вселéнней, и свет Твой, Гóсподи, знаменáся на нас, в рáзуме пою́щих Тя; пришéл еси́ и яви́лся еси́, Свет непристу́пный.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, нас рáди ны́не плóтию крести́вшагося от Иоáнна в водáх Иордáнских.

Тропари на водоосвящении, глас 8-й

Глас Госпóдень на водáх вопиéт глаго́ля: прииди́те, приими́те вси Ду́ха прему́дрости, Ду́ха рáзума, Ду́ха стрáха Бóжия, я́вльшагося Христá.

Днесь вод освящáется естествó, и разделя́ется Иордáн, и свои́х вод возврáщает стру́и, Влады́ку зря крещáема.

Я́ко человéк на рéку пришéл еси́, Христé Царю́, и рáбское крещéние прия́ти тщи́шися, Блáже, от Предтéчеву руку́, грех рáди нáших, Человеколю́бче!

Ко глáсу вопию́щаго в пусты́ни, уготóвайте путь Госпо́день, пришéл еси́, Гóсподи, зрак рáбий прии́м, крещéния прося́, не вéдый грехá. Ви́деша Тя вóды и убоя́шася, трéпетен бысть Предтéча, и возопи́ глагóля: кáко просвети́т свети́льник Свéта, кáко ру́ку положи́т раб на Влады́ку? Освяти́ менé и вóды, Спáсе, взéмляй ми́ра грех.

Задостойник, глас 2-й

Недоумéет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию, изумевáет же ум и преми́рный пéти Тя, Богорóдице; обáче Благáя су́щи, вéру приими́, и́бо любóвь вéси божéственную нáшу: Ты бо христиáн еси́ Предстáтельница, Тя величáем.

Сретение Господа нашего Иисуса Христа 2/15 февраля

Тропарь, глас 1-й

Рáдуйся, Благодáтная Богорóдице Дéво, из Тебé бо возсия́ Сóлнце прáвды, Христóс Бог наш, просвещáяй су́щия во тьме. Весели́ся и ты, стáрче прáведный, приéмый во объя́тия Свободи́теля душ нáших, дáрующаго нам воскресéние.

Кондак, глас 1-й

Утрóбу Дéвичу освяти́вый рождествóм Твои́м, и ру́це Симеóне благослови́вый, я́коже подобáше, предвари́в, и ны́не спасл еси́ нас, Христé Бóже; но умири́ во брáнех жи́тельство, еди́не Человеколю́бче.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, и чтим Пречи́стую Мáтерь Твою́, Éюже по закóну ны́не принéслся еси́ в храм Госпóдень.

Задостойник, глас 3-й

В зако́не, сéни и писáний о́браз ви́дим вéрнии, всяк му́жеский пол, ложеснá разверзáя, свят Бóгу. Тем перворождéнное Слóво Отцá Безначáльна, Сы́на первородя́щася Мáтерию неискусому́жно, величáем.

Благовещение Пресвятой Богородицы 25 марта/7 апреля

Тропарь, глас 4-й

Днесь спасéния нáшего глави́зна, и éже от вéка тáинства явлéние; Сы́н Бóжий Сы́н Дéвы бывáет, и Гаврии́л благодáть благовеству́ет. Тéмже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: рáдуйся, Благодáтная, Госпóдь с Тобóю.

Кондак, глас 8-й

Взбрáнной Воевóде победи́тельная, я́ко избáвльшеся от злых, благодáрственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богорóдице, но я́ко иму́щая держáву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зовéм Ти: рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

Величание

Архáнгельский глас вопиéм Ти, Чи́стая: рáдуйся, Благодáтная, Госпóдь с Тобóю.

Задостойник, глас 4-й

Я́ко одушевлéнному Бóжию Кивóту, да никáкоже коснéтся рукá сквéрных. Устнé же вéрных Богорóдице немóлчно, глас Áнгела воспевáюще, с рáдостию да вопию́т: рáдуйся, Благодáтная, Госпóдь с Тобóю.

Вход Господень в Иерусалим (последнее воскресенье перед Пасхой)

Тропарь, глас 1-й

Óбщее воскресéние прéжде Твоея́ стрáсти уверя́я, из мéртвых воздви́гл еси́ Лáзаря, Христé Бо́же. Тéмже и мы, я́ко óтроцы побéды знáмения нося́ще, Тебé победи́телю смéрти вопиéм: осáнна в вы́шних, благословéн Гряды́й во и́мя Госпóдне.

Тропарь, глас 4-й

Спогрéбшеся Тебé крещéнием, Христé Бóже наш, безсмéртныя жи́зни сподóбихомся воскресéнием Твои́м, и воспевáюще зовéм: осáнна в вы́шних, благословéн Гряды́й во и́мя Госпóдне.

Кондак, глас 6-й

На престóле на небеси́, на жребя́ти на земли́ носи́мый, Христé Бóже, Áнгелов хвалéние и детéй воспевáние прия́л еси́ зову́щих Ти: благословéн еси́, гряды́й Адáма воззвáти.

Задостойник, глас 4-й

Бог Госпóдь и яви́ся нам, состáвите прáздник, и веселя́щеся прииди́те, возвели́чим Христá, с вáиями и вéтвьми, пéсньми зову́ще: благословéн Гряды́й во и́мя Гóспода Спáса нáшего!

Светлое Христово Воскресение. Пасха

Стихира, глас 6-й

Воскресéние Твоé, Христé Спáсе, Áнгели пою́т на небесéх, и нас на земли́ сподóби чи́стым сéрдцем Тебé слáвити.

Тропарь, глас 5-й

Кондак, глас 8-й

Áще и во гроб снизшéл еси́, Безсмéртне, но áдову разруши́л еси́ си́лу, и воскрéсл еси́, я́ко Победи́тель, Христé Бóже, женáм миронóсицам вещáвый: рáдуйтеся! и Твои́м апóстолом мир дáруяй, пáдшим подая́й воскресéние.

Ексапостиларий Пасхи

Плóтию усну́в, я́ко мертв. Царю́ и Го́споди, триднéвен воскрéсл еси́, Адáма воздви́г от тли и упраздни́в смерть: Пасхá нетлéния, мира спасéние.

Задостойник, глас 1-й

Áнгел вопия́ше Благодáтней: Чи́стая Дéво, рáдуйся! И пáки реку́: рáдуйся! Твой Сы́н воскрéсе триднéвен от грóба, и мéртвыя воздви́гнувый: лю́дие, весели́теся.

Свети́ся, свети́ся, нóвый Иерусали́ме: слáва бо Госпóдня на тебé возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сиóне. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богорóдице, о востáнии Рождествá Твоегó.

Вознесение Господа нашего Иисуса Христа (в 40-й день по Воскресении)

Тропарь, глас 4-й

Вознéслся еси́ во слáве, Христé Бóже наш, рáдость сотвори́вый ученикóм обетовáнием Святáго Ду́ха, извещéнным им бы́вшим благословéнием, я́ко Ты еси́ Сы́н Бóжий, Избáвитель ми́ра.

Кондак, глас 6-й

Éже о нас испóлнив смотрéние, и я́же на земли́ соеди́нив небéсным, вознéслся еси́ во слáве, Христé Бóже наш, никáкоже отлучáяся, но пребывáя неотсту́пный, и вопия́ лю́бящим Тя: Аз есмь с вáми и никтóже на вы.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, и почитáем éже на небесá с пречи́стою Твоéю Плóтию Божéственное вознесéние.

Задостойник, глас 1-й

Тя пáче ума и словесé Мáтерь Бóжию, в лéто Безлéтнаго неизречéнно Рóждшую, вéрнии единому́дренно величáем.

Пятидесятница. День Святой Троицы (50-й день по Воскресении)

Тропарь, глас 8-й

Благословéн еси́, Христé Бóже наш, И́же прему́дры ловцы́ явлéй, низпослáв им Ду́ха Святáго, и тéми уловлéй вселéнную, Человеколю́бче, слáва Тебé.

Кондак, глас 8-й

Егдá снизшéд язы́ки слия́, разделя́ше язы́ки Вы́шний, егдá же óгненныя язы́ки раздая́ше, в соединéние вся призвá; и соглáсно слáвим Всесвятáго Ду́ха.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, и чтим Всесвятáго Ду́ха Твоего́, Его́же от Отцá послáл еси́ божéственным ученикóм Твои́м.

Задостойник, глас 1-й

Рáдуйся, Цари́це, матеродéвственная слáво: вся́ка бо удобообращáтельная благоглагóливая устá витии́ствовати не мóгут, Тебé пéти достóйно; изумевáет же ум всяк Твоé рождествó разумéти. Тéмже Тя соглáсно слáвим.

Преображение Господа нашего Иисуса Христа 6/19 августа

Тропарь, глас 7-й

Преобрази́лся еси́ на горé, Христé Бóже, показáвый ученико́м Твои́м слáву Твою́, я́коже можáху; да возсия́ет и нам грéшным свет Твой присносу́щный, моли́твами Богорóдицы, Светодáвче, слáва Тебé.

Кондак, глас 7-й

На горé преобрази́лся еси́, и я́коже вмещáху ученицы́ Твои́, слáву Твою́, Христé Бóже, ви́деша; да егдá Тя узрят распинáема, страдáние у́бо уразумéют во́льное, ми́рови же проповéдят, я́ко Ты еси́ вои́стинну Óтчее сия́ние.

Величание

Величáем Тя, Живодáвче Христé, и почитáем пречи́стыя плóти Твоея́ преслáвное преображéние.

Задостойник, глас 4-й

Рождествó Твоé нетлéнно яви́ся, Бог из боку́ Твоéю прóйде, я́ко Плотонóсец яви́йся на земли́, и с человéки поживé. Тя, Богорóдице, тем вси величáем.

Успение Пресвятой Богородицы 15/28 августа

Тропарь, глас 1-й

В рождествé дéвство сохрани́ла еси́, во успéнии ми́ра не остáвила еси́, Богорóдице, престáвилася еси́ к живóту, Мáти су́щи Животá, и моли́твами Твои́ми избавля́еши от смéрти ду́ши нáша.

Кондак, глас 2-й

В моли́твах неусыпáющую Богорóдицу и в предстáтельствах непрелóжное уповáние, гроб и умерщвлéние не удержáста: я́коже бо Живóта Мáтерь, к животу́ престáви во утрóбу Всели́выйся приснодéвственную.

Величание

Величáем Тя, Пренепорóчная Мáти Христá Бóга нáшего, и всеслáвное слáвим успéние Твоé.

Задостойник, глас 1-й

Побеждáются естествá устáвы в Тебé, Дéво чи́стая, дéвствует бо рождествó, и живóт предобручáет смерть; по рождествé Дéва, и по смéрти живá, спасáеши при́сно, Богорóдице, наслéдие Твоé.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *