святый апостоле и евангелисте иоанне богослове моли бога о нас
Молитвы апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Тропарь, глас 2 *
Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны,/ прие́млет тя, припа́дающа,/ И́же па́дша на пе́рси прие́мый./ Его́же моли́, Богосло́ве,/ и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти,// прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.
Перевод: Апостол, Христом Богом возлюбленный, поспеши избавить людей беззащитных! Принимает мольбу твою Тот, Кто принял тебя, когда к груди Его ты припал. Моли Его, Богослов, и надвинувшуюся тучу язычества рассеять, прося для нас мира и великой милости.
Кондак, глас 2 *
Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть?/ То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния,/ и мо́лишися о душа́х на́ших,// я́ко Богосло́в и друг Христо́в.
Перевод: О величии твоем, девственник, кто может рассказать? Ибо ты источаешь чудеса и изливаешь исцеления, и ходатайствуешь о душах наших, как Богослов и друг Христов.
Молитва 1‑я *
О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ко согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы. Во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным, изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва 2‑я **
О, вели́кий апо́столе, евангели́сте громогла́сный, Богосло́ве изя́щнейший, тайнови́дче неизрече́нных открове́ний, де́вственниче и возлю́бленный напе́рсниче Христо́в Иоанне! Приими́ нас, гре́шных, прибега́ющих под твое́ си́льное заступле́ние и покрови́тельство. Испроси́ у Всеще́драго Человеколю́бца, Христа́ Бо́га на́шего, И́же пред очесы́ твои́ми кровь Свою́ дража́йшую излия́ за нас, непотре́бных рабо́в Свои́х, да не помяне́т беззако́ний на́ших, но да поми́лует нас и сотвори́т с на́ми по ми́лости Свое́й: да да́рует нам здра́вие душе́вное и теле́сное, вся́кое благоде́нствие и изоби́лие, наставля́я нас обраща́ти о́ныя во сла́ву Его́, Творца́, Спаси́теля и Бо́га на́шего. По кончи́не же вре́менныя жи́зни на́шея да избе́гнем мы, святы́й апо́столе, немилосе́рдых истяза́телей, на возду́шных мыта́рствах нас ожида́ющих, но да дости́гнем, тобо́ю води́мии и покрыва́емии, Го́рняго о́наго Иерусали́ма, его́же сла́ву ты в открове́нии узре́л еси́, а ны́не наслажда́ешися о́ныя ра́дости, обе́щанныя избра́нным Бо́жиим. О вели́кий Иоа́нне! сохрани́ вся гра́ды и страны́ христиа́нския и всех, призыва́ющих и́мя твое́, от гла́да, губи́тельства, тру́са и пото́па, огня́, меча́, и наше́ствия иноплеме́нных, и междоусо́бныя бра́ни; изба́ви нас от вся́кия беды́ и напа́сти и моли́твами твои́ми отврати́ от нас пра́ведный гнев Бо́жий и испроси́ нам Его́ милосе́рдие. О вели́кий и непостижи́мый Бо́же! се на умоле́ние Тебе́ предлага́ем свята́го Иоа́нна, его́же Ты сподо́бил еси́ неизрече́нных открове́ний, приими́ о нас хода́тайство, да́руй нам исполне́ние проше́ний на́ших во сла́ву Твою́, па́че же соверши́ нас духо́вным соверше́нством к наслажде́нию жи́зни несконча́емыя в Небе́сных Твои́х оби́телех. О Небе́сный О́тче, созда́вый вся Влады́ко, Всеси́льный Царю́! Косни́ся благода́тию серде́ц на́ших, да, раста́явше, я́ко воск, пролию́тся пред Тобо́ю и бре́нная тварь духо́вна сотвори́тся в честь и сла́ву Твою́, и Сы́на Твоего́, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Личное прошение
О, всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти ми (имя, содержание прошения), и да́ти оставле́ние всех прегреше́ний мои́х. Во исхо́де же души́ моея́ помози́ ми, гре́шному (имя), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м милосе́рдным предста́тельством просла́влю Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки.
Краткое житие
Дни памяти 8/21 мая, 26 сентября/9 октября
Любимый ученик Господа, автор четвертого Евангелия. За глубокую любовь ко Господу и всем людям назван «апостолом любви». Как и все проповедники Евангелия был гоним, претерпел заточение, ссылку и мучения, но остался невредим и почил в возрасте 105 лет в Ефесе.
Канон апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Песнь 1
Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.
Царство Небесное блаженне, еже проповедал еси восприим, и Слову собеседник быв Небесному, верующия честному твоему проповеданию, и Богословию, твоими молитвами сохрани.
Крепок смысл являя, о всех небрегл еси сущих на земли и уз естества: и Слову всемудре, словесне же и умне сопребывая, от безсловесия безсловесне живушия свободил еси.
Небесных разум приим Богословеснейше, Бога Слова проповедал еси: в начале бе Слово, и Слово бе к Своему Родителю, и Бог бе Слово, благовествуя научил еси.
Богородичен: Отроковиц Божественных лик, Божественнейше в женах Тя Добрую воспевают, Богородице Владычице, добротами украшену Божества: добротворительное бо Слово паче слова родила еси.
Песнь 3
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин Господи, языческая неплодящая Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.
Троицы явил еси Богословным языком твоим, юже паче ума тайну, Иоанне Богоблаженне: в нейже утвердися мое сердце.
Язык твой бысть писменника трость Всесвятаго Духа, Богописанно знаменующий Честное Твое и Божественное Евангелие.
Мудрости ты бездну почерпл еси всемудре, возлег Богомудренным дерзновением на премудрости Источнице: и Сего Богопроповедник был еси.
Богородичен: Едину Девствующую и Матерь чтим, яко спасения Ходатаицу бывшу нам Всенепорочная, и мир избавльшую молитвами Твоими.
Седален, глас 8.
Премудрости на перси возлег, и разуму сущих научився, Божественно возгремел еси: в начале бе Слово, добре написав первый безначальное Рождество, и проповедал еси всем Слова воплощение. Темже и языком яко мрежею уловив языки, благодатию Духа изучаеши концы, и просвещаеши чудесы, Богослове Апостоле, моли Христа Бога, грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Слово тя Богослова достойно показа, того Божества тайнонаучив преизящнейше, и еже по человеку строению научив неизреченному.
Ум Божествен и девственно тело стяжав, храм был еси, живый же и одушевленный славне, и жилище Всепетыя Троицы священнейшее.
Сыновством Пречистыя Девы почествовался еси, девственниче блаженне, и брат показался еси Избравшему тя, и ученика Богослова совершившему.
Богородичен: Исцеляя Евы древнее преступление, в Тя Всенепорочную и Пречистую вселися Пребожественный, всего мя человека вообразити падша.
Песнь 5
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему от нощи неведения приведение имамы.
Небесный ум Богослове, явился еси благодатию, весь свет быв, еже к Началосвету приближением, и чистым твоим зрением, еже к Нему, обожаемь.
Умом чистым, и святыми устнами Богодохновенне, и пречистыми усты твое Евангелие проповедал еси: и общее спасение всем верным предложил еси.
Со Христом живый от младенства, орган благодати от Него предложен был еси, Богословии изобучаемь, и Троичестей славе паче естества научаемь.
Богородичен: Глаголы Твоя поминающе, Тя ныне блажим: Тобою Всенепорочная блаженство неизреченное и жизнь нестареюшуюся истинно прияхом.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валялся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Иисус, Бог мой и Господь, твою чистоту приим, и всесовершенную святость, брата тя Богослове, прият.
Венчав свято житие твое, сице уповав, Мудрости возлегл еси на перси славне, и благодать оттуду извлекл еси.
Великая и Божественная сияния Богословия твоего, всю просветиша славне вселенную, и светом Трисолнечным озариша.
Богородичен: Небо прострый волею, небо земное иное распростре Тя Богомати Чистая, и из Тебе возсияв явися.
Кондак, глас 2
Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Высоты небесныя уведети и моря глубины испытати дерзостно есть и непостижно: якоже бо звезды исчислити и приморский песок невозможно отнюд, сице ниже яже Богослова рещи довольно: толицеми того венцы Христос, Егоже возлюби, венча: Емуже и на перси возлег, и на Тайней вечери с Ним яде, яко Богослов и друг Христов.
Песнь 7
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть, Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и препрославлен.
Божественным сияя светолитием, Духа Святаго ясно Богословил еси, исходяща из Безначальнаго Отца, и почивающа в Сыне неотходно, яко Единосущна.
В тебе, блаженне, положи правды Солнце селение: небо приснодвижимо тя соделавый, и Богословным твоим языком проповедуемый Христос, возлюбленне, препрославленный.
Глагол твоих сила, Божественное вещание изыде, всеблаженне досточудне, и премирное твое Евангелие всю объяше землю догматов величеством.
Богородичен: Пречистое зачатие, нетленно Рождество Ты Едина показала еси, Дева пребывши: Бога бо зачала еси над всеми Сущаго Чистая, Человека бывша, верных на спасение и избавление.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.
Якоже молния светлая проходящи, вселенней, блаженне, явился еси, чистоты светлостию, девства же блистанием, и благочестия догматы, мир просвещая, возлюбленне, Христу Богу.
Тело и душу, и ум очистив, благовестил еси Небесное Христово Евангелие: и Ангелом единожитель на небесех быв, зовеши ныне: благословите, вся дела Господня, Господа.
Столп светел, возложение же Божественно, небеснаго храма был еси, и престол чувствия, и мудрости приятелище, Богословия орган, поя: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Да клятву первую истребиши, и смертное осуждение древле праматере, из Девы Богоматере Слове Божий родился еси, всем даровав безсмертие негиблемо.
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем всепетую Богородицу величаем.
Ныне не в гаданиих, но лицем к лицу, сладости поток зрети удостоился еси: и реку мира, и источник безсмертия: имже ныне напаяемь, наслаждаешися обожения.
Наземное просил еси седалище прияти от Христа, но Он тебе перси Своя дарует: на няже возлег Богослове, твердым и пребывающим седением добрым обогатился еси, Апостолов украшение.
Мудрости погасил еси еллинския безбожное, в начале бе Слово, мудре провещав, и к Богу бе Слово, и истинно Бог бе Слово, Имже вся быша, видимая же и невидимая.
Богородичен: Яко утро обрелася еси утреннее в нощи жития, девства зарями облистающи, восток Солнца мысленнаго правды нам явльшая, Богомати Всечистая.
Светилен
Яко душею девственна тя, и телом блаженне Слово избра, Богослове девственниче, и того Божества чудна показа писца и слугу, иже и от земли преставился еси, не умер, но в Бозе жив, и безсмертен пребывая.
Канон святому апостолу Иоанну Богослову
Память святаго славнаго и всехвальнаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова Церковь чтит 9 октября (26 сентября по старому стилю). Этот день относят к великим праздникам, причтенным к двунадесятым. Апостол Иоанн занимает особое место среди учеников Христа. Неслучайно Церковь называет Иоанна апостолом любви, поскольку он учил, что без любви человек не может приблизиться к Господу. Апостол Иоанн является автором Евангелия от Иоанна, трех соборных посланий и Откровения Иоанна Богослова (Апокалипсиса). Иоанн Богослов — единственный из двенадцати апостолов, умерший естественной смертью.
Тропарь, глас 2-й
А постоле Христу Богу возлюбленне, потщися избавити люди безответны, приемлет бо тя припадающа, иже прием тя на перси возлегша. Его же моли Богослове, належащее прещение языческое яко облак разгнати, прося нам мира и велия милости. (2 раза).
Слава, и ныне. Богородичен. В ся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице таинства, чистотою запечатленна, и девством хранима, Мати разумеся неложна, Бога рождьши истиннаго, Того моли спастися душам нашим.
Канон, глас 2-й
Песнь 1. Ирмос
В о глубине потопи древле, фараонитская вся воинства, преоружену силу. Воплощьжеся Слово преспеющия грехи потребило есть, преславныи Господь, яко прославися.
Ц арство Небесное блаженне, еже проповедал еси приим, и словеси собеседник быв Небесному, верующия честному ти проповеданию, и богословию, твоими молитвами сохрани.
Запев. К репок смысл являя, о всех не брегл еси земных, и соуз естества и словеси премудре умножая, словесно приближися, и от безсловесия ускотившыяся свободил еси.
Слава. Н ебесных разум приим богословесно блаженне, Бога Слова проповедал еси, искони бе слово, и слово бе к Своему Родителю, и Бог бе Слово, благовествуя научил еси.
И ныне. Богородичен. О троковиц божественыи лик, божествено в женах Тя добрую воспевают Богородице Владычице, добротами украшену Божества: добротворительное бо Слово, паче слова родила еси.
Песнь 3. Ирмос
П роцвела есть пустыня яко крин Господи, язычна неплодящая церкви пришествием Ти, о ней же утвердися мое сердце.
Запев. Т ройческую явил еси богословным языком си, юже паче ума тайну Иоанне богоблаженне, о ней же утвердися мое сердце.
Запев. Я зык твой бысть книжника трость, Пресвятаго Духа, богописанно знаменающи, честное твое и божественое Евангелие.
Слава. П ремудрости ты бездну почерпе премудре, возлег со дерзновением на премудрости Источник, и Сему богопроповедник был еси.
И ныне. Богородичен. Е дину Богородицу Тя и Матерь чтем, яко спасения Ходатаицу бывшую нам Пренепорочная, и мир избавльшую молитвами си. Катавасия.
Седален, глас 8-й. П ремудрости на перси возлег, и разум сущих навык, божествено возгремел еси, искони бе Слово, добре написав первие словеси воплощение, и проповедав един безначальное рожество. Тем же и языком уловляя языки, проповедаеши концем, и просвещаеши чудесы, Богослове апостоле, моли Христа Бога, грехов оставление даровати, празднующим любовию святую память твою.
Слава, и ныне. Богородичен. В напасти многоплетенныя впад, от враг видимых и невидимых бурею одержим бесчисленых согрешении моих, и яко к теплому заступлению и покрову Твоему Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже Пресвятая, иже из Тебе воплощенному без семене, молися прилежно о всех рабех Своих, непрестанно молящихтися Богородице пречистая, молящи Его присно, согрешением оставление даровати, воспевающим достойно славу Твою.
Песнь 4. Ирмос
П ришествовав от Девы не ходатай ни Ангел, но Ты Сам Господи воплощься, и спасе всего мя человека, тем вопию Ти слава силе Твоей.
Запев. С лово тя Богослова достойно показа того Божеству, тайно научив преизящно, и еже по человеку, смотрению наказав неизреченному.
Запев. У м божествен, и девствено тело стяжав, церковь был еси жива же и одушевлена славне, и жилище препетыя Троицы освященное.
Слава. С ыновством пречистыя Девы почтеся, девствениче блаженне, и брат показася избравшему тя, и ученика Богослова совершившему.
И ныне. Богородичен. И сцеляя Евжино древнее преступление, в Тя Пренепорочную и Пречистую вселися Пребожественыи, всего мя человека вообразити падша. Катавасия.
Песнь 5. Ирмос
Х одатай Богу и человеком бысть Христе Боже, Тобою бо Владыко к светоначальнику Отцу Ти, от нощи неведения приведение обретохом.
Запев. Н ебесен ум Богослове бысть благодатию, весь свет быв, еже к первоначальному свету приближением, и чистым ти зрением, еже к Нему обожением.
Запев. У мом чистым, и святыми устнами богодухновенне, и пречистыми усты свое благовествование проповедал еси, общее спасение всем верным предложил еси.
Слава. С о Христом живыи от младенства, сосуд благодати от Него сотворен бысть, богословие держа, и троичестей славе паче естества научая.
И ныне. Богородичен. Г лаголы Твоя поминающе, Тя ныне блажим: Тобою Всенепорочная, блаженство неизреченное, и жизнь несостареемую воистину прияхом. Катавасия.
Песнь 6. Ирмос
В бездне греховней одержимь, не изследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли Боже мя возведи.
Запев. И сус Бог мой и Господь твою чистоту приим, и совершеное очищение, и брата Богослове приятова.
Запев. В енчав святынею житие свое, сице надеяся дерзнув, премудрости возлег еси на перси славне, и благодать оттуду извлече.
Слава. В еликая и божественая сияния богословия твоего, всю просветиша славне вселенную, и светом трисолнечным озариша.
И ныне. Богородичен. Н ебо прострыи волею, небо земленое другое, распростре Тя Богомати чистая, и из Тебе возсияв явися. Катавасия.
Слава, и ныне. Кондак, глас 2-й. В еличия твоя девственниче кто исповесть; источаеши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися за душа наша, яко Богослов и друг Христов.
Икос. В ысоты небесныя уведети, и моря глубины испытати, дерзостно есть и непостижимо. Якоже бо звезды исчести, и морьскии песок невозможно отнюд, сице и богословцевая изрещи недовольно есть: толице ми того венцы Христос, Его же возлюби венча, Ему же и на перси возлег, и на тайней вечери с Ним яде, яко Богослов и друг Христов.
Песнь 7. Ирмос
Б огопротивно веление беззаконнующа мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простер богочестивым детем хлад духовныи, сыи благословен и препрославлен.
Запев. Б ожественым сияя светолитием, Духа Святаго ясно богословил еси, исходяща из безначальнаго Отца, и почивающа на Сыне нераздельно, яко единосущна.
Запев. В тебе блаженне положи, праведное солнце селение, небо приснодвижимо, иже тебе соделавыи, и богословным ти языком, проповедаемыи Христос, возлюбленне, и препрославленыи.
Слава. Г лагол сила божественая вещании твоих изыде, преблаженне досточудне, и премирное ти Евангелие всю обтече землю учением величествия.
И ныне. Богородичен. П речистое зачатие, нетленно рожество Ты Едина показала еси, пречиста пребывши, Бога бо зачала еси над всеми сущаго Чистая, человека бывша верным на спасение и избавление. Катавасия.
Песнь 8. Ирмос
П ещь огнена иногда в Вавилоне, детели разделяше, Божиим велением халдеи опаляющи, верныя же прохлаждающи, поюща, благословите вся дела Господня Господа.
Запев. Я коже молния светлая мимоходящи, вселенней блаженне явился еси, чистоты светлостию, девства же блистанием, и благочестия учении мир просвещая, возлюбленне Христу Богу.
Запев. Т елом и душею и умом очищеным, благовестил еси небесное Христово Евангелие, и Ангелом единожитель на небесех бысть, зовыи ныне, благословите вся дела Господня Господа.
Слава. С толп светел, возложение же божествено, небесному храму был еси, и престол чувствия, и премудрости приятелище, богословия сосуд. Поя, благословите вся дела Господня Господа.
И ныне. Богородичен. Д а клятву первую потребиши, и смертное осуждение древле прабабы, от Девы Богоматере Слове Божии родися, всем даруя безсмертие негиблемо. Катавасия.
Песнь 9. Ирмос
Б езначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девицы нам явися, омраченыя просветити, и собрати расточеныя. Тем всехвальную Богородицу величаем.
Запев с поклоном. Н ыне не в гаданиих, но лицем к лицу, пищныи поток зрети сподобися, и реку смирения, и источник безсмертия, им же ныне напаяемь, наслаждаешися обожения.
Запев. Н а земли просил еси седалище прияти от Христа, но Он тебе перси Своя дарует, на ня же возлег Богослове, твердым и пребывающим седением добрым обогатился еси, апостолом украшение.
Слава. М удрость погасил еси еллинскую безбожную, искони бе слово мудре провеща, и к Богу бе слово, и истинен Бог бяше Слово, им же вся быша, видимая же и невидимая.
И ныне. Богородичен. Я ко утро обретеся заутренее, в нощи житейстей девства зарею блистающи, восток солнца мысленаго правде нам явися Богомати пречистая. Катавасия.
Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих…
Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.
Библиотека. Архив «Русской веры»
Библиотека нашего сайта — это уникальная коллекция материалов, жемчужиной которого является «Лицевой летописный свод Ивана Грозного». Кроме того, в библиотеке впервые размещён старообрядческий Архив Канцелярии архиепископа Московского и Всея Руси (РГАДА, фонд 1475).
Русская вера и русские традиции: старообрядчество и староверы вчера и сегодня
Последние годы в Росиии, в силу известных политических и экономических событий, растет интерес к своим корням и самоопределению русской нации. Идет поиск тех незыблемых, родных ценностей, которыми так богата наша история, наш народ. Русская культура, русские традиции, русская истрия и русская вера — вот основные тематики, которыми все чаще интересуются наши соотечественники, настоящие русские люди! Старообрядчество является живым примером того созидательного мировоззрения, на котором можно построить прочную и незыблемую патриотическую основу для духовной, культурной и научно-экономической жизни общества.
Сама история старообрядчества показывает невероятные примеры стойкости и патриотизма, защиты делом своей веры и традиций, истории и культуры своей Родины — святой Руси. Уже сейчас многие как светские, так и церковные авторы публикуют материалы, посвященные духовному и культурному наследию, истории и современности старообрядчества. Однако сам феномен старообрядчества, его философия, мировоззрение и особенности терминологии исследованы до сих пор слабо. «Кто такие староверы?» — на этот вопрос пока нет однозначного ответа, понятного для каждого нашего соотечественника.
Сайт «Русская вера» является самым обновляемым источником информации, рассказывающий об истории и современной жизни старообрядчества в целом и старообрядческих согласий в частности, таких как: РПСЦ, РДЦ, ДПЦ, Старопоморы-федосеевцы и другие, а также Старообрядные приходы в лоне РПЦ. Наш проект дает возможность читателю отслеживать актуальные новости старообрядчества, найти прямую дорогу и посетить старообрядческий храм, вспомнить прекрасные русские традиции, прикоснуться к архивным документам и памятникам культуры, каковым является Лицевой Летописный свод (Лицевой свод Ивана Грозного). Сайт первым начал собирать истории и биографии из жизни особо значимых деятелей прошлого (протопоп Аввакум, Митрополит Амвросий) и наших современников (Агафья Лыкова, Митрополит Алимпий). На страницах нашего ресурса можно задать вопрос священнику и побеседовать с единомышленниками. Мы приглашаем всех небезразличных патриотов поддержать нашу идею и объединиться в деле восстановления нашей общей родины — святой Руси!
Православные молитвы апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Среди 12 учеников Христа лишь Евангелисту Иоанну Богослову удалось умереть своей смертью. Исходя из текстов Священного Писания, он был любимым учеником Иисуса и один присутствовал при Его смерти. Христос также просил Иоанна Богослова стать новым сыном для Его матери. После смерти Христа все ученики разошлись по свету и проповедовали Евангелие, Иоанн не стал исключением. Сегодня молитвы святому апостолу Иоанну Богослову звучат повсеместно!
Об апостоле
Иисус призвал себе в ученики его вместе с братом Иаковом, они также встречаются в Евангелиях как братья Заведеевы (их отец был Заведей). Изначально они были последователями Иоанна Крестителя, но после пошли за Христом и стали свидетелями многих чудес:
В Евангелиях встречается история, как мать братьев хотела посадить их на престол по правую и левую руку от Иисуса, что свидетельствует о приближении их к Учителю.
Апостолу Иоанну Богослову помимо Евангелия принадлежит и несколько соборных посланий, а также книга Откровение — описание последних дней этого мира и второго пришествия Христа. После дня Пятидесятницы, апостолы начали проповедовать Слово Божье повсеместно, за что их стали казнить. Иоанна богослова вместо этого отправили в ссылку на остров Патмос, где заключенные работали в тяжелых условиях и вытесывали камни.
Другие статьи о святом апостоле Иоанне:
Именно во время заключения на острове Евангелисту Иоанну Богослову начали приходить видения, в которых Господь раскрывал ему дальнейшую судьбу мира — моры, смерти, болезни, пришествие Антихриста, а затем наступление Тысячелетнего Царства. Все это он изложил в книге Откровение.
После возвращения из ссылки он долго был Отцом Церкви и написал три соборных послания ученикам в другие церкви, а после чего умер своей смертью. По преданию, ему тогда было более 100 лет.
О чем молить святого
О чем чаще всего просят Иоанна Богослова? Прошения совершаются обо всем, но чаще всего они звучат по теме благополучия в семье. Просят святого о:
Совершают их обязательно в дни празднования святого. В православном календаре это:
Католическая церковь и прочие западные вспоминают апостола 27 декабря. В эти дни служится праздничная литургия и совершаются молитвы.
Молитвы к Иоанну
Первыми читаются кондаки:
Апостоле, Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответны, приемлет тя припадающа Иже падша на перси приемый. Егоже моли, Богослове, и надлежащий облак языков разгнати, прося нам мира и велия милости. Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
После совершается первое прошение апостолу, которое также можно читать и для сохранения семейного благополучия.
О великий апостоле, евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайновидче неизреченных откровений, девственниче и возлюбленный наперсниче Христов Иоанне! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих. Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, Егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О великий Иоанне! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от всякия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни Пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
После читается мольба об исцелении, по которой происходило уже много чудес в теле Православной Церкви.
О великий и всехвальный апостоле и евангелисте Иоанне Богослове, наперсниче Христов, теплый наш заступниче и скорый в скорбех помощниче! Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елика согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы; во исходе же душ наших помози нам, грешным (имена), избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Третьей читают молитву для благословения во всяком деле.
О великий и непостижимый Боже! Се на умоление Тебе предлагаем святого Иоанна, егоже Ты сподобил еси неизреченных откровений, приими о нас ходатайство, даруй нам исполнение прошений наших во славу Твою, паче же соверши нас духовным совершенством к наслаждению, жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителях! О Небесный Отче, создавый вся Владыко, Всесильный Царю! Коснися благодатию сердец наших, да, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою и бренная тварь духовна сотворится в честь и славу Твою, и Сына Твоего, и Святаго Духа. Аминь.
И завершают четвертой молитвой о милости Божьей и ходатайстве апостола перед Господом о даровании духовного очищения людям.
О всехвальный апостоле и евангелисте Иоанне Богослове! Умоли Господа Бога даровати нам (имена), оставление всех прегрешений наших, елико согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы: во исходе же душ наших помози нам, грешным (имена), избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивым предста тельством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Если молитвы совершаются не в храме, а в домашних условиях, следует зажечь свечу или лампаду и молитвы читать в тишине перед иконой святого. Лучше всего делать это с утра, пока голова не охвачена суетой. Следует сконцентрироваться на тексте и словах и пропускать их через душу, а не просто заученно читать.
Совет! Полезно после также прочитывать несколько глав из Евангелия или соборных посланий святого для наставления и осмысления в течение дня. Делать это можно не только в праздничные дни, но и в будние, по желанию сердца или острой нужде.