святая твоя и сообразная икона

Богослужебные указания

Бого­слу­жеб­ные ука­за­ния за 4 ноября 2021 года

22. Чет­верг. Празд­но­ва­ние Казан­ской иконе Божией Матери.

Рав­ноап. Авер­кия, еп. Иера­поль­ского, чудо­творца. Свв. семи отро­ков, иже во Ефесе.

Прпп. Фео­дора и Павла Ростов­ских.

При­во­дим поря­док совер­ше­ния бден­ной службы в честь Казан­ской иконы Божией Матери.

На вели­кой вечерне «Блажен муж» – 1‑й анти­фон.

Вход. Про­ки­мен дня. Пари­мии Бого­ро­дицы – 3.

На литии сти­хиры Бого­ро­дицы, глас 2‑й, глас 8‑й и глас 7‑й. «Слава, и ныне» – Бого­ро­дицы, глас 6‑й: «Тебе вси роди…».

На сти­ховне сти­хиры Бого­ро­дицы, глас 2‑й (со своими при­пе­вами). «Слава, и ныне» – Бого­ро­дицы, глас 5‑й: «Вос­поем, людие…».

По Три­свя­том – тро­парь Бого­ро­дицы (Казан­ской иконы), глас 4‑й (трижды).

На утрене на «Бог Гос­подь» – тро­парь Бого­ро­дицы (Казан­ской иконы), глас 4‑й (дважды). «Слава, и ныне» – тот же тро­парь.

Кафизмы 13‑я и 14‑я. Малые екте­нии. Седальны Бого­ро­дицы.

Поли­е­лей. Вели­ча­ние Бого­ро­дицы и избран­ный псалом. Седа­лен Бого­ро­дицы по поли­е­лее, глас 1‑й. «Слава, и ныне» – ин седа­лен Бого­ро­дицы по поли­е­лее, глас тот же. Сте­пенна – 1‑й анти­фон 4‑го гласа. Про­ки­мен Бого­ро­дицы, глас 4‑й: «Помяну имя Твое во всяком роде и роде»; стих: «Слыши, Дщи, и виждь, и при­к­лони ухо Твое». Еван­ге­лие – Бого­ро­дицы. По 50‑м псалме: «Слава» – «Молит­вами Бого­ро­дицы…». Сти­хира Бого­ро­дицы, глас 8‑й: «При­и­дите, воз­ра­ду­емся…» (см. на «Гос­поди, воз­звах»).

Каноны: Бого­ро­дицы 1‑й со ирмо­сом на 6 (ирмосы по дважды) и 2‑й на 8.

Биб­лей­ские песни «Поем Гос­по­деви…».

Ката­ва­сия «Отверзу уста моя…».

По 3‑й песни – седа­лен Бого­ро­дицы, глас 8‑й. «Слава, и ныне» – тот же седа­лен.

По 6‑й песни – кондак и икос Бого­ро­дицы, глас 8‑й.

На 9‑й песни поем «Чест­ней­шую».

По 9‑й песни «Достойно есть» не поется. Све­ти­лен Бого­ро­дицы. «Слава, и ныне» – ин све­ти­лен Бого­ро­дицы.

«Всякое дыха­ние…» и хва­лит­ные псалмы.

На хва­ли­тех сти­хиры Бого­ро­дицы, глас 4‑й – 4 (первая сти­хира – дважды). «Слава, и ныне» – Бого­ро­дицы, глас 8‑й: «Святая Твоя и сооб­раз­ная икона…».

Вели­кое сла­во­сло­вие. По Три­свя­том – тро­парь Бого­ро­дицы (Казан­ской иконы), глас 4‑й (еди­но­жды).

На часах – тро­парь и кондак Бого­ро­дицы.

На Литур­гии бла­женны Бого­ро­дицы, песнь 3‑я – 4 (со ирмо­сом) и песнь 6‑я – 4.

По входе – тро­пари и кондаки:

В храме Гос­под­ском – тро­парь храма, тро­парь Бого­ро­дицы. «Слава» – кондак храма, «И ныне» – кондак Бого­ро­дицы.

В храме Бого­ро­дицы и свя­того – тро­парь Бого­ро­дицы (Казан­ской иконы). «Слава, и ныне» – кондак Бого­ро­дицы (Казан­ской иконы).

Про­ки­мен, алли­лу­и­а­рий и при­ча­стен – Бого­ро­дицы.

Апо­стол и Еван­ге­лие – Бого­ро­дицы.

По «Изрядно…» поется «Достойно есть».

При­ме­ча­ние. Рядо­вые Апо­стол и Еван­ге­лие пере­но­сятся на среду (21 октября).

51 См.: Минея-Октябрь. Киев, 1893. Л. 189.

Бого­слу­жеб­ные ука­за­ния с сайта Пат­ри­ар­хии на каждый день.

Источник

День народного единства: Как икона из Казани сплотила Россию

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

На призыв откликаются нижегородцы. К ним присоединяются казанские дружины, которые и принесли с собой список Казанской иконы Божьей Матери Дмитрию Пожарскому, возглавившему ополчение. С этого момента перед иконой совершаются постоянные молебны.

Четыре столетия спустя, нам, атеистам и маловерам, связь между победой и молитвами пусть даже и к знаменитой иконе кажется неочевидной, но вот как происходившее объясняет Сергей Соловьев. «Когда ударили бури Смутного времени, то потрясли они и свеяли много слоев общества, находившихся на поверхности, но когда коснулись оснований общественных, то встретили и людей основных, о силу которых напор этих бурь должен был сокрушиться». Среди таких людей, ставших основой общества, людей несгибаемых и верных, историк называет и насельников Троице-Сергиева монастыря, кстати, устоявшего под натиском поляков, превосходящих нас даже численно. После мученической кончины патриарха Гермогена, «уморенного голодом», в народ, по городам и весям «вместо грамот патриарших шли призывные грамоты от властей прославленного недавно новою славою Троице-Сергиева монастыря, от архимандрита Дионисия и келаря Авраамия Палицына».

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

Причем православные постились, особо подчеркивает летопись, «по своему изволению». То есть понимание того, что нравственное очищение каждого есть необходимое условие для очищения всей Родины, не навязывается кем-то, а именно возникает само. «Народ, не видя никакой внешней помощи, углубился во внутренний, духовный мир свой, чтоб оттуда извлечь средства спасения». Покаяние и молитвенное обновление каждого стало той силой, что воспрепятствовала идущим полным ходом процессам атомизации русского общества. Сплотило индивидуумов в народ.

Прозрения такой глубины открываются людям в годины великих потрясений. И не приведи нам Господь забыть об этом в те дни, когда Смута всего лишь страница из учебника истории.

Источник

«Заступнице усердная»

Комментарий к тропарю праздника Казанской иконы Божией Матери

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона 4 ноября (22 октября ст.ст.) Церковь чествует Казанскую икону Божией Матери. Этот образ является одной из самых почитаемых русских святынь, связанных с важнейшими событиями истории Российского государства. Списки иконы получили широкое распространение, и многие из них прославились как чудотворные.

Каждому церковному празднику посвящаются богослужебные тексты. Среди них особое место занимают тропари, которые являют собой словесную икону празднуемого Церковью события. Читателям портала «Православие.ru» предлагаем богословско-филологический комментарий основного песнопения праздника.

Переводчики богослужения на русский язык не обошли стороной известное верующим песнопение. Так, протоиерей Владимир Успенский в начале XX века делает такой перевод тропаря:

Усердная Заступница

Наше исповедание

Фраза: «за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего» – напоминает нам о правильном исповедании Пресвятой Богородицы. Мы веруем и исповедуем: Пресвятая Дева Мария родила Иисуса Христа, Сына Божия. Архимандрит Киприан (Керн) так поясняет наше исповедание:

В последние минуты земной жизни Иисус Христос, обращаясь к Своей Пречистой Матери и указывая на возлюбленного ученика, говорит: «Жено! се, сын Твой» (Ин. 19: 26). Этими словами Господь усыновляет Матери Божией все человечество.

Содействие нашему спасению

«И всем твориши спастися» – здесь стоит отметить, что совершает спасение Бог. Только Он может удалить грех и освободить нас от наказания за него (см.: 2 Тим. 1: 9; Тит. 3: 5). Но Пресвятая Богородица Своей помощью и заступничеством, как правильно отмечает в переводе тропаря протоиерей Владимир Успенский, «содействует спасению всех прибегающих под Ее могущественную защиту».

Умиленная душа и сокрушенное сердце

Именно сокрушение о грехах и способствует оживлению души

Согласно святоотеческому учению, благодаря сокрушению сердца и слезам человек начинает любить Бога всем сердцем и видит себя первым грешником. Такой человек вместе с апостолом Павлом может говорить: «Христос пришел в мир спасти грешников, из которых я первый» (1 Тим. 1: 15).

Невозвратная надежда

Божественный покров рабам Своим

Обращение к Божией Матери должно нас менять и преображать, чтобы мы были достойными Ее помощи и покровительства

Тема покровительства Божией Матери наполняет Богородичные службы – как скорбные, так и радостные. При этом важно понимать: обращение к Божией Матери должно нас менять и преображать, в молитве к Ней нам стоит сокрушаться о грехах и благоговеть перед Ней, чтобы быть достойными Ее помощи и покровительства.

Преображение нашей жизни по евангельским заповедям – необходимый плод молитвы к Богородице. Мы своей жизнью должны свидетельствовать перед миром: Пресвятая Дева – наша усердная Заступница и Владычица.

[1] Чугреева Н.Н. Казанская икона Божией Матери // Православная энциклопедия. Т. 9. М., 2012. С. 197–247.

[2] Библиотека литературы Древней Руси. Т. 14: Конец XV – начало XVII века. СПб., 2006. С. 24–53.

[3] Празднование Пресвятей Богородице ради Казанския иконы Ея // Минея. Октябрь. М., 2002. С. 549.

[4] Успенский В., протоиерей. Сборник церковных песнопений с переводом их на русский язык. М., 1911. С. 217.

[5] Акафист Божией Матери в честь Ее иконы Казанской. М., 2006. С. 3.

[6] Словарь русского языка XI–XVII вв. Вып. 5. М., 1978. С. 309.

[7] Киприан (Керн), архимандрит. Взгляните на лилии полевые. Киев, 1991. С. 17.

[8] Терещенко Т.Н. Симфония по творениям святителя Игнатия (Брянчанинова). М., 2008. С. 223.

[9] Словарь русского языка XI–XVII вв. Вып. 26. М., 2002. С. 123.

[10] Словарь русского языка XI–XVII вв. Вып. 11. М., 1987. С. 234.

[11] Молитвы к 200 чудотворным иконам Божией Матери. Н. Новгород, 2010. С. 92.

[12] Иннокентий (Борисов), святитель. Сочинения. Т. 2. СПб., 1908. С.64.

Источник

Канон Явлению иконы Пресвятой Владычицы нашей Богородицы Казанской.

святая твоя и сообразная икона. Смотреть фото святая твоя и сообразная икона. Смотреть картинку святая твоя и сообразная икона. Картинка про святая твоя и сообразная икона. Фото святая твоя и сообразная икона

Тропа́рь, гла́с 4:

Засту́пнице усе́рдная, Ма́ти Го́спода Вы́шняго, за все́х мо́лиши Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего и все́м твори́ши спасти́ся, в держа́вный Тво́й покро́в прибега́ющим. Все́х на́с заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице, и́же в напа́стех и ско́рбех, и в боле́знех, обремене́нных грехи́ мно́гими, предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем, пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми, и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя́ избавле́ния все́х зо́л. Все́м поле́зная да́руй и вся́ спаси́, Богоро́дице Де́во: Ты́ бо еси́ боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.

Стихи́ра, гла́с 8:

Прииди́те, возра́дуемся держа́вней Засту́пнице ро́да на́шего, Цари́це Богоро́дице, прииди́те к ти́хому Ея́ и чу́дному, почита́емому Ангелы, честно́му поклони́мся о́бразу. Да́рует бо Богоро́дица ве́рным оби́льныя да́ры целе́бныя, от неистощи́маго исто́чника святы́я ико́ны, неоску́дную благода́ть источа́ющи: тьмы́ избавля́ет на́с искуше́ний и бе́д, и вся́каго греха́, благоче́стно и богоприя́тно прославля́ющих, и чту́щих све́тлую и чу́дную Богома́тере святу́ю ико́ну. Те́м, воспева́юще, воззове́м Первообра́зней: ра́дуйся, любе́зная ми́ру по́моще во спасе́ние ду́ш на́ших.

Кано́н Пресвяте́й Богоро́дице, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Благогове́ют Ти́, Богоро́дице, а́нгелов нача́льницы, и святы́х чи́ни че́стно слу́жат, пра́веднии красу́ются, небе́сных Хода́таицу блажа́т Тя́. Ку́пно же и земля́ и не́бо в весе́лии све́тло восхваля́ют Тя́, и мы́, гре́шнии, ми́лости про́сим: озари́ на́ша сердца́, Влады́чице, воспе́ти пе́снь святы́я Твоея́ ико́ны явле́нию.

Прииди́те, собери́теся, христоимени́тии лю́дие, умы́ та́йно очи́стившеся, во святу́ю це́рковь Ма́тере Христа́ Бо́га на́шего: источа́ет бо на́м неоску́дно от святы́я ико́ны исто́чник духо́вен, целе́бен душа́м и те́лом, пе́снь вопию́щим: благослове́н из Тебе́ рожде́йся Бо́г на́ш.

Диви́т, Пренепоро́чная, и ужаса́ет вся́к слу́х стра́нно чу́до боже́ственнаго Твоего́ Рождества́: ка́ко херуви́мскаго Творца́ зачала́ еси́? ка́ко О́гнь нестерпи́мый во утро́бе носи́ла еси́? ка́ко су́щую Жи́знь пло́тию облекла́ еси́ и Живо́т всему́ ми́ру родила́ еси́, Бо́га ку́пно и челове́ка?

Под кро́в Тво́й, Де́во Госпоже́, прибега́ем вси́ ро́ди челове́честии: просвети́ ны́ све́том Рождества́ Твоего́, гре́шныя рабы́ Твоя́, моля́щияся приле́жно и кла́няющияся пречи́стей Твое́й ико́не, прося́ще от Тебе́ прия́ти вели́кия ми́лости.

Пе́снь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Ку́ю Ти́ досто́йную похвалу́ на́ше принесе́т коне́чное неможе́ние? Я́ко явле́нием пречи́стыя Твоея́ боже́ственныя ико́ны незави́стныя исто́чники целе́бныя источа́еши, ве́рно прибега́ющим к Тебе́ рабо́м Твои́м.

Боже́ственныя Твоея́ ико́ны свято́е явле́ние, Богоро́дице Де́во, я́ко светоза́рное возсия́ на́м со́лнце, пресла́вных чуде́с лучи́ пуща́ющи, тьмы́ лю́тых обстоя́ний отгоня́ющи свяще́нными Твои́ми, Влады́чице, предста́тельствы.

Испо́лнила еси́ благода́ти иногда́ первопи́санную Твою́ ико́ну, Госпоже́ Де́во Богоро́дице, и ны́не та́ же благода́ть и́стинствует сия́нием ве́ры чуде́с, я́ко тоя́ ра́ди первопи́санныя, ко спасе́нию ве́рно к Тебе́ по Бо́зе прибега́ющим.

Покланя́емся, Богоро́дице, Твоему́ пречи́стому о́бразу и пресла́дкому Твоему́ Младе́нцу, преве́чному и незаходи́мому Све́ту, Христу́, И́мже спасла́ еси́ от лю́тых зо́л и тле́ния сме́ртнаго все́ челове́ческое естество́.

Седа́лен, гла́с 8.

Боже́ственнии Сло́ва апо́столи, Ева́нгелия Христо́ва велегла́снии вселе́нныя благове́стницы, боже́ственную це́рковь созда́вше в пресвято́е Твое́ и́мя, Богоро́дице, и к Тебе́, Госпоже́, прихо́дят, моля́ще Тя́ приити́ на тоя́ освяще́ние. Ты́ же, о Богома́ти, рекла́ еси́: иди́те с ми́ром и А́з с ва́ми та́мо е́смь. Они́ же, ше́дше, обрета́ют та́мо на стене́ це́ркве Твоего́, Влады́чице, о́браза подо́бие, Боже́ственною пи́сано си́лою шаро́вными подо́бии, и, ви́девше, поклони́шася Ти́ и просла́виша Бо́га. С ни́миже и мы́ боже́ственней Твое́й покланя́емся ико́не, прося́ще от Тебе́ вели́кия ми́лости: да́руй согреше́ний оставле́ние рабо́м Твои́м, еди́на Благослове́нная.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Почти́м, лю́дие, Чи́стыя в чистоте́ ико́ну Де́вы Богоро́дицы и Тоя́ Боже́ственнаго Младе́нца, Христа́ Бо́га на́шего, и лобыза́ем и прославля́ем со стра́хом и тре́петом: почита́ем бо ико́ну благоче́стно, па́че же почита́ем Са́мую Ту́ю су́щую Чи́стую Богома́терь.

Дави́д, боже́ственный и чу́дный проро́к, издале́ча прови́дя, глаго́ла: лицу́ Твоему́ помо́лятся бога́тии лю́дие. Мы́ же, ве́рнии, покланя́емся и лобыза́ем честну́ю ико́ну, душа́ми ку́пно и телесы́ освяща́ющеся.

Ева́нгелия Христо́ва богогла́сный списа́тель Лука́, Бо́жиим манове́нием всенепоро́чный Тво́й напису́ет о́браз, Богоро́дице, и Младе́нца Преве́чнаго на рука́х Твои́х вообрази́в, к нему́же притека́ющия напа́стей и бе́д избавля́еши, и вся́ покрыва́еши, и спаса́еши Твое́ю ми́лостию.

Ты́ еси́ похвало́ и вене́ц святы́м все́м, о Цари́це! Ты́ упова́ние на́ше и Помо́щница по Бо́зе, и на Тя́ наде́жду спасе́ния на́шего возложи́хом вси́. Тебе́ мо́лимся, я́ко Бо́жией Ма́тери: одожди́ гре́шным рабо́м Твои́м бога́тыя Твоя́ душеспаси́тельныя ми́лости.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Вся́ко, Пречи́стая, существо́ воспе́ти недоуме́ет Тя́, па́че бо го́рних умо́в превозвы́силася еси́, ро́ждши непристу́пнаго и стра́шнаго Всецаря́ и Бо́га, но, я́ко Ми́лостива и ско́рая челове́ком Помо́щница, вонми́ моле́нию ра́б Твои́х и да́руй Твою́ по́мощь.

Иде́же осени́т благода́ть Твоя́, Богоро́дице, стра́хом исчеза́ют де́мони и разруша́ется злоко́зненное те́х мечта́ние, бе́гают ду́си те́мнии, ра́дуется же ве́рных все́ мно́жество, Тебе́ пе́снь хва́льну от се́рдца вопию́ще: ра́дуйся, боже́ственный Покро́ве ду́ш на́ших.

Безоче́сным сла́дкое зре́ние дае́тся, глухи́м слы́шание, немы́м благоглаго́лание, хромы́м хожде́ние, прокаже́нным очище́ние, де́монствуемым целому́дрие и в боле́знех су́щим разли́чных исцеле́ние, осене́нием Пречи́стыя Твоея́, Богоро́дице, ико́ны.

Не умолчи́м никогда́же, Богоро́дице, псалмы́ и пе́сньми воспева́ти вели́чия Твоя́, Обра́дованная: Бо́га бо вои́стинну воплоти́вшагося родила́ еси́, во спасе́ние на́ше всеми́рное и избавле́ние.

Пе́снь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственнаго Твоего́ Рождества́, Де́во Госпоже́, пребога́тая благода́ть, ю́же дре́вле изглаше́нием предала́ еси́ пречи́стому Твоему́ о́бразу, неоску́дне де́йствовати вели́кая же и пресла́вная, во спасе́ние на Тя́ наде́ющимся.

Иде́же прославля́ется свято́е и́мя Обра́дованныя Богоро́дицы, та́мо вся́ческих благи́х исто́чницы пролива́ются; прииди́те в чистоте́, челове́цы, се́ бо явле́ние боже́ственныя Де́вы ико́ны сказу́ет Цари́цы прише́ствие, во спасе́ние все́х ве́рных.

Целе́ния боле́зней, отгна́ние же страсте́й и душепита́тельное спасе́ние, грехо́в проще́ние и ве́чное избавле́ние от пречи́стыя Твоея́ ико́ны, Влады́чице, ве́рно приходя́ще, прие́млем, Богома́ти Всенепоро́чная.

К Тебе́, Госпоже́, прибега́ют ро́ди правове́рных, про́сят вели́кия ми́лости и прие́млют неоску́дно су́щии в неду́зех исцеле́ние, в страсте́х премене́ние, в печа́лех утеше́ние. Источи́ и мне́, Влады́чице, ка́плю душеспаси́тельную, да со все́ми и а́з пою́ Твое́ вели́чие.

Конда́к, гла́с 8.

Притеце́м, лю́дие, к ти́хому сему́ и до́брому приста́нищу, ско́рой помо́щнице, гото́вому и те́плому спасе́нию, покро́ву Де́вы, ускори́м на моли́тву и потщи́мся на покая́ние: источа́ет бо на́м неоску́дныя ми́лости Пречи́стая Богоро́дица, предваря́ет на по́мощь и избавля́ет от вели́ких бе́д и зо́л благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.

И́кос.

Смы́сл очи́стивше и у́м, притеце́м к Богоро́дице, све́тло пе́сньми ублажа́юще Ю́, и пречи́стую ико́ну Ея́ прославля́ем и чти́м, и, припа́дающе, покланя́емся я́ко Само́й су́щей О́ной: че́сть бо ико́ны на первообра́зное восхо́дит, и почита́яй и покланя́яйся е́й почита́ет са́мое первообра́зное, я́коже боже́ственнии отцы́ реко́ша. И а́ще кто́ не чти́т Пресвяты́я Богоро́дицы и не покланя́ется ико́не Ея́, ана́фема да бу́дет: посрамля́ет бо и погубля́ет не чту́щия ю́, избавля́ет же от вели́ких бе́д и зо́л благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Прииди́те, почерпе́м отпуще́ние от неистощи́маго исто́чника, точа́щаго святы́ню — Пречи́стыя Де́вы, и Тоя́ Пречи́стаго Младе́нца, Бо́жия Сло́ва, на́с ра́ди вочелове́чшагося. К Нему́ же возопии́м: Тво́рче Изба́вителю, препросла́вленный со Отце́м и Ду́хом, Бо́же, благослове́н еси́.

Неусы́пную, Чи́стая, и богоприя́тную иму́щи моли́тву, и непреодоле́емую держа́ву кре́пости, враго́в на́ших де́рзость, я́же на ны́, разори́, и вы́я и́х под но́зе ве́рному Импера́тору на́шему низложи́, да возвесели́мся о Тебе́, раби́, Сы́ну Твоему́ вопию́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ра́дуемся и весели́мся, ве́рнии лю́дие, чу́дному явле́нию ико́ны Пречи́стыя Влады́чицы Богоро́дицы, река́ бо яви́ся неисчерпа́ема, целе́бную во́ду точа́щи: слепы́м бо ви́дети дае́т и глухи́м слы́шание, хромы́м хожде́ние и все́м су́щим в неду́зех безме́здное исцеле́ние.

Неиспы́тана глубина́, недове́домо та́инство, непостижи́м о́браз, Де́во, зача́тия Твоего́: зача́тие без се́мене, без му́жа рождество́, Безпло́тный воплоти́ся, Преве́чный младе́нствует, Сы́н Бо́жий, Сы́н Тебе́, Де́вы, быва́ет. Ему́же вопие́м: Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

У́м а́нгельский и челове́ческий ужаса́ется, Богоро́дице, ка́ко Бо́га небе́снаго, ложесна́ми объе́мши, воплоти́ла еси́? ка́ко, Младе́нца ро́ждши, я́ко Сы́на на руку́ но́сиши? Его́же ужаса́ется тва́рь и трепе́щут го́рнии престо́ли, вопию́ще непреста́нно: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́, Бо́же, препе́тый и превозноси́мый во ве́ки.

Ра́дуйся, су́щая ра́досте всего́ ми́ра, со арха́нгелом Гаврии́лом вопие́м Ти́, Богоро́дице: ра́дуйся, вмести́лище Невмести́маго; ра́дуйся, Благода́тная, носи́ло Божества́ всего́; ра́дуйся, Ада́мово воззва́ние, с Тобо́ю Госпо́дь, и Тебе́ ра́ди с на́ми, спаса́я на́с. Его́же пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Ко́рень Иессе́ев освяще́нный — ко́рень греха́ на́шего исто́ргнула еси́; же́зл Ааро́нов процве́тший — Жизнода́теля цве́та израсти́вши Христа́; ста́мно манноприе́мная — сме́рти всю́ си́лу сокруши́ла еси́ и в поро́ду жи́зни возвела́ еси́ ро́д челове́ческий. Те́мже Тя́ пое́м, до́брых вино́вную.

Ты́ похвала́ христиа́ном еси́, Влады́чице, Ты́ ору́жие на враги́ и стена́ к Тебе́ прибега́ющим. Тя́ и ны́не на по́мощь призыва́ем, Госпоже́, не да́ждь враго́м вознести́ся на лю́ди Твоя́, и́же Тебе́ не хва́лят, ни Сы́на Твоего́, Богоро́дице, и Твое́й ико́не не кла́няются: си́х победи́ и ду́ши на́ша спаси́.

Пе́снь 9.

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Тебе́, тве́рдую помо́щницу ро́ду челове́ческому, Богоро́дице Мари́е, ли́к проро́ческий многообра́зно провозвести́, се́нь святу́ю, небе́с простра́ннейшую, скрижа́ль богопи́санную и купину́ неопали́мую, две́рь богопрохо́дную, го́ру же и ле́ствицу, и мо́ст, и же́зл процве́тший; мы́ же вои́стину Богоро́дицу Тя́ велича́ем.

Та́йна глубины́ Рождества́ Твоего́ у́м а́нгельский ужаса́ет, Де́во, и пречи́стая ико́на де́моны прого́нит, и ли́ца нечести́вых омрача́ет, и в сту́д порева́ет: не терпя́т бо взира́ти на си́лу ея́, бе́гают же и исчеза́ют. Мы́ же любе́зно покланя́емся и лобыза́ем, и Тя́, Богоро́дицу, велича́ем.

Предста́тельница су́щи неотсту́пна к Вы́шнему Царю́, я́ко иму́щи ма́терне дерзнове́ние непосты́дно, в ми́ре глубо́це правосла́вных житие́ утверди́ и Благове́рнаго Импера́тора на́шего возвы́си, и вся́ поле́зная да́руй всегда́ рабо́м Твои́м, да Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

О, Всеми́лостивая христиа́ном помо́щнице! Не мо́жет Тя́ воспе́ти досто́йно у́м челове́ческий и а́нгельский, я́ко всея́ тва́ри честне́йши, небе́сных и земны́х сла́внейши: все́х бо родила́ еси́ Творца́ и Бо́га. Но, о Влады́чице! приими́ ми́лостивно ю́же Тебе́ от се́рдца возложи́хом пе́снь, спаса́й на́с всегда́, на Тя́ бо наде́емся.

Свети́лен:

Да почти́тся Всепе́тая Ма́ти Бо́жия, жи́знь су́щую ро́ждши — Христа́ Бо́га на́шего, ра́йских двере́й отверзе́ние, и всего́ ми́ра очище́ние, к животу́ возведе́ние. Се́й е́сть проро́ком глаго́лавый, Тому́ поклони́мся, Бо́гу и Спа́су ду́ш на́ших.

Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, ве́рнии, с чистото́ю, возвели́чим Пречи́стыя Ма́тере Бо́га на́шего чу́дную ико́ну, и Боже́ственнаго Младе́нца Спа́са Христа́, Его́же, я́ко ро́ждшая, на руку́ носи́вши, и ма́терне дерзнове́ние к Нему́ иму́щи, непреста́нно мо́лит за ны́ и подае́т рабо́м Свои́м бога́тыя ми́лости.

Стихи́ры, гла́с 4:

Просла́вим, ве́рнии, Обра́дованную Богоро́дицу, / па́че же во усте́х на́ших и́мамы всегда́ / свято́е и благослове́нное и́мя Ея́, / непреста́нно прибега́юще к пречи́стей Ея́ / и цельбоно́сней ико́не: / то́ю бо обрета́ем я́же на земли́ / вся́ блага́я и поле́зная / и су́щих на возду́се от де́монов запина́ний избавля́емся, / я́ко Ма́ти, ро́ждшая все́х Творца́, / спаса́ет от бе́д ду́ши на́ша.

Да рыда́ет ве́чно со́нм злочести́вых, / не испове́дающих Тя́ / в рождестве́ Чи́стую Богороди́тельницу / и не покланя́ющихся пречи́стей Твое́й ико́не. / Ве́рнии же лю́дие, ра́дующеся, / испове́даем Тя́ и́стинную Де́ву Богоро́дицу, / я́ко вои́стинну родила́ еси́ пло́тию / Христа́ Бо́га на́шего, / тле́ние Ада́мово попра́ла еси́ / и от греха́ ве́сь ми́р очи́стила еси́, / жи́знь безконе́чную дарова́ла еси́, / ра́йский вхо́д ве́рным отве́рзла еси́ / Боже́ственным Твои́м Рождество́м. / Его́же моли́ спасти́ся на́м, / пою́щим ве́рно Твое́ та́инство.

Ра́дуется у́бо и весели́тся / неизрече́нною ра́достию / все́ мно́жество благочести́вых: / припа́дающе же покланя́ются, / вси́ благогове́ют Бо́жии Ма́тери с боя́знию, / благодаря́ще Сию́ по Бо́зе, / я́ко Бо́га толи́ких превели́ких бла́г Хода́таицу, / в ня́же жела́ют Ангели прини́кнути, / дарова́ Богоро́дицею ве́рным / Христо́с Бо́г на́ш, / име́яй премно́жество щедро́т / и вели́кую пребога́тую ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 8:

Свята́я Твоя́ и сообра́зная ико́на, Богоро́дице Де́во, благода́тию Твое́ю пребога́тый су́щий исто́чник, кипя́щий все́й подсо́лнечней и светя́щий всему́ ми́ру светолу́чными Свята́го Ду́ха сия́ньми и исцеле́ний светлостьми́. Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию несказа́нно родила́ еси́, от арха́нгела Гаврии́ла сицева́я слы́шавши: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, и Ду́х Святы́й осени́т Тя́ к зача́тию. Та́кожде рекла́ еси́ к первопи́санной Твое́й ико́не, на ту́ зря́щи: с то́ю Моя́ благода́ть, — и сло́во Твое́ со вла́стию ико́не бы́ст. И о́браз, и гла́с, и си́ла, и де́ло, и вся́к у́м превосходя́щая Боже́ственная благода́ть, спребыва́ющи ве́чно, зна́мения и чудеса́ непреста́нно содева́ет и душеполе́зное исцеле́ние все́м ве́рно приходя́щим подае́т, Твои́ми Богома́терними непреста́нными к Бо́гу моли́твами.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Казанской»

О, Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице! Со стра́хом, ве́рою и любо́вию пред честно́ю ико́ною Твое́ю припа́дающе, мо́лим Тя: не отврати́ лица́ Твоего́ от прибега́ющих к Тебе́, умоли́, Милосе́рдая Ма́ти, Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Го́спода Иису́са Христа́, да сохрани́т ми́рну страну́ на́шу, Це́рковь же Свою́ святу́ю непоколеби́му да соблюде́т и от неве́рия, ересе́й и раско́ла да изба́вит. Не и́мамы бо ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во: Ты еси́ всеси́льная христиа́н Помо́щница и Засту́пница. Изба́ви же и всех с ве́рою Тебе́ моля́щихся от паде́ний грехо́вных, от наве́та злых челове́к, от вся́ких искуше́ний, скорбе́й, боле́зней, бед и от внеза́пныя сме́рти; да́руй нам дух сокруше́ния, смире́ния се́рдца, чистоту́ помышле́ний, исправле́ния грехо́вныя жи́зни и оставле́ние прегреше́ний, да вси, благода́рне воспева́юще вели́чия и ми́лости Твоя́, явля́емыя над на́ми зде на земли́, сподо́бимся и Небе́снаго Ца́рствия и та́мо со все́ми святы́ми просла́вим пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Казанской»

О, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, Цари́це Небеси́ и земли́, вы́шшая а́нгел и арха́нгел и всея́ тва́ри честне́йшая, чи́стая Де́во Мари́е, ми́ру блага́я Помо́щнице, и всем лю́дем утвержде́ние, и во вся́ких ну́ждах избавле́ние! При́зри и ны́не, Госпоже́ Всеми́лостивая, на рабы́ Твоя́, Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем моля́щияся, со слеза́ми к Тебе́ припа́дающия и покланя́ющияся пречи́стому и цельбоно́сному о́бразу Твоему́, и по́мощи и заступле́ния Твоего́ прося́щия. О, Всеми́лостивая и Премилосе́рдая Де́во Богоро́дице Чи́стая! Воззри́, Госпоже́, на лю́ди Твоя́: мы бо гре́шнии не и́мамы ины́я по́мощи, ра́зве Тебе́ и от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего. Ты еси́ засту́пница и предста́тельница на́ша. Ты еси́ оби́димых защище́ние, скорбя́щим ра́дование, си́рым прибе́жище, вдо́вам храни́тельница, де́вам сла́ва, пла́чущим весе́лие, больны́м посеще́ние, немощны́м исцеле́ние, гре́шным спасе́ние. Сего́ ра́ди, о Богома́ти, к Тебе́ прибега́ем, и на Твой Пречи́стый о́браз с Предве́чным на руку́ Твое́ю держи́мым Младе́нцем, Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м взира́юще, умиле́нное пе́ние Тебе́ прино́сим и вопие́м: поми́луй нас, Ма́ти Бо́жия, и проше́ние на́ше испо́лни, вся бо суть возмо́жна хода́тайству Твоему́: я́ко Тебе́ сла́ва подоба́ет ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *