собор киевских святых 28 июля

Собор Киевских святых

Дни памяти

Житие

Ис­то­рия уста­нов­ле­ния празд­ни­ка

Несмот­ря на то, что Ки­ев­ская ка­фед­ра яв­ля­ет­ся са­мой древ­ней и бы­ла ос­но­ва­на пер­вой на тер­ри­то­рии древ­ней Ру­си, празд­ник Со­бо­ра Ки­ев­ских свя­тых яв­ля­ет­ся до­ста­точ­но но­вым, так как был уста­нов­лен лишь в 2011 го­ду. Свя­щен­ный Си­нод Укра­ин­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви по­ста­но­вил со­вер­шать про­слав­ле­ние Ки­ев­ских свя­тых 28 июля по но­во­му сти­лю не слу­чай­но, по­сколь­ку в этот день по­ми­на­ет­ся так­же рав­ноап­о­столь­ный князь Вла­ди­мир, кре­сти­тель Ру­си. В 2013 го­ду в чис­ло че­ству­е­мых в этот день свя­тых, про­си­яв­ших на Ки­ев­ской зем­ле, бы­ло до­бав­ле­но так­же имя свя­то­го апо­сто­ла Ан­дрея Пер­во­зван­но­го. Хо­тя нет точ­ных дан­ных о том, где он со­вер­шал про­по­ведь хри­сти­ан­ства, од­на­ко по древ­не­му пре­да­нию, этот апо­стол за­ни­мал­ся мис­си­о­нер­ской де­я­тель­но­стью в том чис­ле и на тер­ри­то­рии совре­мен­но­го Ки­е­ва: по­это­му он так­же по­чи­та­ет­ся в Со­бо­ре Ки­ев­ских свя­тых.

Ки­ев­ские свя­тые

Чис­ло свя­тых, вхо­дя­щих в со­став Со­бо­ра, по­ис­ти­не ве­ли­ко. Пер­вой свя­той в этом спис­ке яв­ля­ет­ся рав­ноап­о­столь­ная кня­ги­ня Оль­га, ко­то­рая ста­ла про­воз­вест­ни­цей хри­сти­ан­ской ве­ры в Ки­е­ве и на Ру­си. Од­на­ко еще до Кре­ще­ния Ру­си на ки­ев­ской зем­ле бы­ли пер­вые хри­сти­ане, ко­то­рые за­сви­де­тель­ство­ва­ли ис­тин­ность пра­во­слав­ной ве­ры сво­ей смер­тью. В их чис­ле на­хо­дят­ся свя­тые му­че­ни­ки Фе­о­дор и Иоанн, отец и сын. По пре­да­нию, Фе­о­дор слу­жил неко­то­рое вре­мя в Ви­зан­тии, где при­нял Кре­ще­ние, и, ко­гда вер­нул­ся в Ки­ев, то по­же­лал, чтобы его сын Иоанн так­же стал хри­сти­а­ни­ном. В те го­ды Ки­е­вом управ­лял князь Вла­ди­мир, ко­то­рый еще яв­лял­ся языч­ни­ком и де­лал мно­гое для укреп­ле­ния ве­ры от­цов. Узнав о том, что в го­ро­де по­яви­лись хри­сти­ане, он по­тре­бо­вал, чтобы они по­кло­ни­лись язы­че­ским бо­же­ствам, и, ко­гда Фе­о­дор и Иоанн от­ка­за­лись, то бы­ли каз­не­ны. Го­во­ря о Ки­ев­ских свя­тых, мы в первую оче­редь вспо­ми­на­ем угод­ни­ков Бо­жи­их, свя­зан­ных с Ки­е­во-Пе­чер­ской Лав­рой, ко­то­рая яв­ля­лась са­мой пер­вой оби­те­лью Древ­не­рус­ско­го го­су­дар­ства. Она бы­ла ос­но­ва­на во вре­мя кня­же­ния Яро­сла­ва Муд­ро­го в 1051 го­ду и про­сла­ви­лась ве­ли­ки­ми по­движ­ни­ка­ми бла­го­че­стия. Мо­на­стырь был по­стро­ен на пла­то, в ко­то­ром бы­ло мно­же­ство при­род­ных пе­щер, и с древ­них вре­мен ино­ки, стре­мя­щи­е­ся к осо­бым по­дви­гам, се­ли­лись в этих пе­ще­рах, где про­во­ди­ли крайне ас­ке­ти­че­скую жизнь. Мо­щи этих свя­тых по-преж­не­му хра­нят­ся в пе­ще­рах, при­вле­кая мно­же­ство па­лом­ни­ков в это свя­тое ме­сто. Име­на всех свя­тых Ки­е­во-Пе­чер­ской Лав­ры нам не из­вест­ны. Ос­но­ва­те­лем Лав­ры яв­ля­ет­ся пре­по­доб­ный Ан­то­ний, ко­то­рый был ро­дом из Ки­ев­ской Ру­си, од­на­ко дол­гое вре­мя под­ви­зал­ся на Афоне. Поз­же он по­лу­чил бла­го­сло­ве­ние вер­нуть­ся на род­ную зем­лю для на­саж­де­ния ино­че­ства на рус­ской зем­ле. В ли­ке Ки­ев­ских свя­тых есть так­же мно­же­ство но­во­му­че­ни­ков, наи­бо­лее из­вест­ным из ко­то­рых яв­ля­ет­ся мит­ро­по­лит Вла­ди­мир (Бо­го­яв­лен­ский). Он за­ни­мал Ки­ев­скую ка­фед­ру в те­че­нии двух лет, с 1915 по 1917 го­ды. В то вре­мя толь­ко на­ча­лись бес­по­ряд­ки в цер­ков­ной жиз­ни на Укра­ине, и неко­то­рое ду­хо­вен­ство ста­ло вы­сту­пать за от­де­ле­ние церк­ви от Мос­ков­ской пат­ри­ар­хии и об­ра­зо­ва­ния ав­то­ке­фа­лии. Мит­ро­по­лит вы­сту­пал про­тив по­доб­ных про­ек­тов, из-за че­го при­нял в 1918 го­ду му­че­ни­че­скую кон­чи­ну от ре­во­лю­ци­он­но на­стро­ен­ной тол­пы, став пер­вым ар­хи­ере­ем-но­во­му­че­ни­ком в XX ве­ке. Про­цесс ка­но­ни­за­ции но­во­му­че­ни­ков про­дол­жа­ет­ся, и по­это­му чис­ло ки­ев­ских свя­тых по­сто­ян­но рас­тет.

Ико­на празд­ни­ка

Празд­нич­ной ико­ной Со­бо­ра Ки­ев­ских свя­тых яв­ля­ет­ся тот об­раз, на ко­то­ром изо­бра­же­ны свя­тые по­движ­ни­ки Ки­е­во-Пе­чер­ской лав­ры, хо­тя ико­на не охва­ты­ва­ет всех угод­ни­ков Бо­жи­их, жив­ших в этом свя­том ме­сте. Ико­на Ки­е­во-Пе­чер­ских свя­тых по­слу­жи­ла об­раз­цом для со­зда­ния дру­гих со­бор­ных икон.

В Со­бо­р Ки­ев­ских свя­тых вхо­дят:

св. рав­но­ап. кня­ги­ня Оль­га (†969)
св. рав­но­ап. князь Вла­ди­мир (†1015)
св. мч. ва­ряг Фе­о­дор (†983)
св. мч. ва­ряг Иоанн (†983)
св. сщ­мч. Ма­ка­рий, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1497)
св. сщ­мч. Вла­ди­мир (Бо­го­яв­лен­ский), мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1918)
св. сщ­мч. Кон­стан­тин (Дья­ков), мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1937)
св. сщ­мч. Иоасаф (Же­ва­х­ов), епи­скоп Мо­гилев­ский (†1937)
св. сщ­мч. Афа­на­сий (Филип­по­вич), игу­мен Брест­ский (†1648)
св. сщ­мч. Лу­ки­ан, инок Пе­чер­ский (†1240)
свт. Ми­ха­ил, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†992)
свт. Ила­ри­он, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†вто­рая пол. XI)
свт. Кон­стан­тин, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1159)
свт. Петр (Мо­ги­ла), мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1647)
свт. Фила­рет (Ам­фи­те­ат­ров), мит­ро­по­лит Ки­ев­ский (†1857)
свт. Петр, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1326)
свт. Фе­о­гност, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1353)
свт. Алек­сий, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1378)
свт. Ки­при­ан, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1406)
свт. Фо­тий, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1431)
свт. Иона, мит­ро­по­лит Ки­ев­ский и Мос­ков­ский (†1464)
свт. Гер­ман, епи­скоп Нов­го­род­ский (†1096)
свт. Ни­ки­та, епи­скоп Нов­го­род­ский (†1108–1109)
свт. Ни­фонт, епи­скоп Нов­го­род­ский (†1156)
свт. Фе­о­фил, ар­хи­епи­скоп Нов­го­род­ский (†по­сле 1483)
свт. Сте­фан, епи­скоп Вла­ди­мир–Во­лын­ский (†1094)
свт. Си­мон, епи­скоп Вла­ди­мир­ский и Суз­даль­ский (†1226)
свт. Се­ра­пи­он, епи­скоп Вла­ди­мир­ский (†1275)
свт. Фео­к­тист, епи­скоп Чер­ни­гов­ский (†1123)
свт. Фе­о­до­сий (Уг­лиц­кий), ар­хи­епи­скоп Чер­ни­гов­ский (†1696)
свт. Ис­а­ия, епи­скоп Ро­стов­ский (†по­сле 1089)
свт. Ди­мит­рий (Туп­та­ло), мит­ро­по­лит Ро­стов­ский (†1709)
свт. Ар­се­ний (Ма­це­е­вич), мит­ро­по­лит Ро­стов­ский (†1772)
свт. Еф­рем, епи­скоп Суз­даль­ский (†вто­рая по­ло­ви­на XI)
свт. Си­мон, епи­скоп Суз­даль­ский (†пер­вая по­ло­ви­на XII)
свт. Ди­о­ни­сий, ар­хи­епи­скоп Суз­даль­ский (†1385)
свт. Еф­рем, епи­скоп Пе­ре­я­с­лав­ский (†1096 или 1105)
свт. Ни­ко­лай, епи­скоп Пе­ре­я­с­лав­ский (†вто­рая по­ло­ви­на XI)
свт. Иоанн (Мак­си­мо­вич), мит­ро­по­лит То­боль­ский (†1715)
свт. Па­вел (Ко­нюс­ке­вич), мит­ро­по­лит То­боль­ский (†1770)
свт. Ин­но­кен­тий (Куль­чиц­кий), епи­скоп Ир­кут­ский (†1731)
свт. Со­фро­ний (Кри­сталев­ский), епи­скоп Ир­кут­ский (†1771)
свт. Лу­ка, епи­скоп Бел­го­род­ский (†по­сле 1089)
свт. Ма­рин, епи­скоп Юрьев­ский (†по­сле 1095)
свт. Ни­ко­лай, епи­скоп Тму­та­ра­кан­ский (†ру­беж XI–XII)
свт. Ми­на, епи­скоп По­лоц­кий (†1116)
свт. Лав­рен­тий, епи­скоп Ту­ров­ский (†по­сле 1182)
свт. Ар­се­ний, епи­скоп Твер­ской (†1410)
свт. Иоасаф (Гор­лен­ко), епи­скоп Бел­го­род­ский (†1754)
свт. Ме­ле­тий (Леон­то­вич), ар­хи­епи­скоп Харь­ков­ский (†1840)
свт. Ан­то­ний (Смир­ниц­кий), ар­хи­епи­скоп Во­ро­неж­ский (†1846)
свт. Ин­но­кен­тий (Бо­ри­сов), ар­хи­епи­скоп Хер­сон­ский (†1857)
свт. Фе­о­фан (Го­во­ров), епи­скоп Там­бов­ский, за­твор­ник Вы­шен­ский (†1894)
св. стра­сто­тер­пец князь Бо­рис (†1015)
св. стра­сто­тер­пец князь Глеб (†1015)
св. стра­сто­тер­пец князь и инок Игорь (†1147)
св. бл­гв. князь Яро­слав Муд­рый (†1054)
св. бл­гв. князь Вла­ди­мир Мо­но­мах (†1125)
св. бл­гв. князь Ро­сти­слав (†1167–1168)
прп. Фе­о­дор, князь Острож­ский и инок Пе­чер­ский (†око­ло 1410)
св. прав. Иули­а­ния, княж­на Оль­шан­ская (†XV–XVI)
прп. Ан­то­ний Пе­чер­ский (†1073)
прп. Фе­о­до­сий Пе­чер­ский (†1074)
прп. Мо­и­сей Уг­рин, инок Пе­чер­ский (†по­сле 1051)
прп. Вар­ла­ам, игу­мен Пе­чер­ский (†око­ло 1062)
прп. Да­ми­ан Пре­сви­тер, инок Пе­чер­ский (†меж­ду 1062–1074)
прп. Мат­фей Про­зор­ли­вый, инок Пе­чер­ский (†меж­ду 1078–1088)
прп. Ни­кон Ве­ли­кий, игу­мен Пе­чер­ский (†1088)
прп. Иса­а­кий За­твор­ник, инок Пе­чер­ский (†меж­ду 1088–1103)
прп. Ага­пит Ле­карь, инок Пе­чер­ский (†1090-е гг.)
прп. Иере­мия Про­зор­ли­вый, инок Пе­чер­ский (†вто­рая по­ло­ви­на XI)
прп. Лав­рен­тий За­твор­ник (в Ближ­них пе­ще­рах по­чи­ва­ю­щий), инок Пе­чер­ский (†вто­рая по­ло­ви­на XI–XII)
прп. Али­пий Ико­но­пи­сец, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XI–XII)
прпп. Дву­на­де­сять зод­чих и ико­но­пис­цев Ве­ли­кой церк­ви Пе­чер­ской (†ру­беж XI–XII)
прп. Марк Гро­бо­ко­па­тель, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XI–XII)
прпп. Фе­о­фил Сле­зо­то­чи­вый, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XI–XII)
прп. Про­хор Ле­бед­ник, инок Пе­чер­ский (†1103 или 1107)
прп. Пи­мен Мно­го­бо­лез­нен­ный, инок Пе­чер­ский (†1110 или 1139)
прп. Нестор Ле­то­пи­сец, инок Пе­чер­ский (†меж­ду 1113–1116)
прп. Они­си­фор Ис­по­вед­ник, инок Пе­чер­ский (†XII)
прп. Спи­ри­дон Просфор­ник, инок Пе­чер­ский (†XII)
прп. Ни­ко­дим Просфор­ник, инок Пе­чер­ский (†XII)
прп. Илия Му­ро­мец, инок Пе­чер­ский (†XII)
прп. Ни­ко­лай Свя­то­ша, инок Пе­чер­ский (†1142)
прп. По­ли­карп, ар­хи­манд­рит Пе­чер­ский (†1182)
прп. Афа­на­сий За­твор­ник (в Ближ­них пе­ще­рах по­чи­ва­ю­щий), инок Пе­чер­ский (†ру­беж XII–XIII)
прп. Еразм, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XII–XIII)
прп. Аре­фа, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XII–XIII)
прп. Тит, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XII–XIII)
прп. Иоанн Мно­го­стра­даль­ный, инок Пе­чер­ский (†меж­ду 1073–1214)
прп. Иг­на­тий, ар­хи­манд­рит Пе­чер­ский (†XV)
прмч. Гри­го­рий Чу­до­тво­рец, инок Пе­чер­ский (†1093)
прмч. Ва­си­лий Пе­чер­ский (†меж­ду 1096–1099)
прмч. Фе­о­дор Пе­чер­ский (†меж­ду 1096–1099)
прмч. Ев­стра­тий Пе­чер­ский (†1097)
прмч. Кук­ша, инок Пе­чер­ский (†XII ― на­ча­ло XIII)
пр­писп. Ни­кон Су­хой, инок Пе­чер­ский (†ру­беж XI–XII)
пр­писп. Кук­ша (Ве­лич­ко), схи­и­гу­мен Одес­ский (†1964)
прп. Ан­на (Ян­ка) Ки­ев­ская (†1112)
прп. Ге­ра­сим, игу­мен Во­ло­год­ский (†1178)
прп. Сте­фан, игу­мен Махри­щский (†1406)
прп. Кось­ма, игу­мен Яхром­ский (†1492)
прп. Леон­тий, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Мар­ки­ан, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Ми­ха­ил, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Иона, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Ми­на, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Кли­мент, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Ма­ну­ил, игу­мен Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Ан­д­ро­ник Пе­щер­ник, инок Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. Фе­о­дор Ка­ли­ка, инок Зве­ри­нец­кий (†XI–XIII)
прп. До­си­фей Ки­ев­ский, инок Пе­чер­ский и Ки­та­ев­ский (†1777)
прп. Алек­сандра (Мель­гу­но­ва), ино­ки­ня Ди­ве­ев­ская (†1789)
прп. Олим­пи­а­да (Стри­гале­ва), ино­ки­ня Ар­за­мас­ская (†1828)
прп. Еле­на (Бех­те­е­ва), ино­ки­ня Ки­е­во-Фло­ров­ская (†1834)
прп. Фе­о­фил Ки­ев­ский (Го­рен­ков­ский), инок Пе­чер­ский и Ки­та­ев­ский (†1853)
прп. Пар­фе­ний Ки­ев­ский (Крас­но­пев­цев), инок Пе­чер­ский (†1855)
прп. Ди­мит­ра (Его­ро­ва), стро­и­тель­ни­ца Ки­е­во-Вве­ден­ская (†1878)
прп. Па­и­сий Бла­жен­ный (Яроц­кий), инок Пе­чер­ский (†1893)
прп. Ана­ста­сия (Ро­ма­но­ва), ино­ки­ня Ки­е­во-По­кров­ская (†1900)
прп. Иона Ки­ев­ский (Ми­рош­ни­чен­ко), в схи­ме Петр (†1902)
прп. Гав­ри­ил, ар­хи­манд­рит Афон­ский (†1905)
прп. Алек­сий Го­ло­се­ев­ский (Ше­пелев), инок Пе­чер­ский (†1917)

Источник

28 июля

Чтения Священного Писания

Богослужения

Каноны

Акафисты

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В среду, св. Кресту

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

Крещению Руси

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ зе́млю Ру́сскую Креще́нием просвети́вый,/ лю́дем ея́ низпосла́в Ду́ха Свята́го,/ и́хже и ко спасе́нию приведы́й,// Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Перевод: Благословен Христос Бог наш, землю Русскую Крещением просветивший, людям ее даровав Духа Святого, их и ко спасению приведший, Человеколюбче, слава Тебе.

Днесь земля́ Ру́сская предстои́т Бо́гу/ и плод свята́го Креще́ния Ему́ прино́сит,/ А́нгели, ра́дующеся, славосло́вят,/ и вси святи́и с Богоро́дицею, лику́юще, пою́т:/ Христо́с воцари́ся, Христо́с просла́вися./ Ве́лий еси́, Го́споди, и чу́дна дела́ Твоя́,// Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Перевод: Ныне земля Русская предстоит Богу и плод святого Крещения Ему приносит. Ангелы, радуясь, прославляют, и все святые с Богородицей, ликуя, поют: «Христос воцарился, Христос прославился. Велик Ты, Господи, и удивительны дела Твои, Боже наш, слава Тебе».

Равноапостольному князю Владимиру, во Святом Крещении Василию

Я́ко нача́льнику Креще́ния/ и ко́реню ве́ры Боже́ственныя,/ и́долов разруши́телю,/ блаже́нне кня́же Васи́лие равноапо́стольне, вопие́м ти:/ сла́ва вразу́мльшему тя Христу́ Бо́гу,/ сла́ва освяти́вшему тя Креще́нием Свои́м,// сла́ва просвети́вшему тобо́ю всю страну́ Ру́сскую.

Перевод: Как зачинателю Крещения и началу веры Божественной, идолов разрушителю, блаженный равноапостольный князь Василий, взываем к тебе: «Слава вразумившему тебя Христу Богу, слава Освятившему тебя Крещением Своим, слава Просветившему тобой всю страну Русскую».

Подо́бствовав вели́кому апо́столу Па́влу в седи́нах, всесла́вне Влади́мире,/ вся я́ко младе́нческая мудрова́ния, я́же о и́долех тща́ния оста́вль,/ я́ко муж соверше́нный украси́лся еси́ Боже́ственнаго Креще́ния багряни́цею./ И ны́не Спа́су Христу́ в весе́лии предстоя́,// моли́ спасти́ся держа́вы Росси́йския нача́льником и мно́жеству владо́мых.

Перевод: Подобно великому Апостолу Павлу, в зрелых летах, всеславный Владимир, как детскую забаву, все мудрования и усердие к идолам оставив, ты, как муж совершенный, украсился порфирою Божественного крещения. И ныне Спасителю Христу в радости предстоя, моли о спасении в державе Российской начальствующих и множества ее граждан.

Молитва равноапостольному князю Владимиру, во Святом Крещении Василию

О, вели́кий и пресла́вный уго́дниче Бо́жий, богоизбра́нный и богопросла́вленный, равноапо́стольный кня́же Влади́мире, свято́е и великоде́йственное ору́дие всеблага́го Про́мысла о спасе́нии наро́да Росси́йскаго! Ты отри́нул еси́ злове́рие и нече́стие язы́ческое, уве́ровал еси́ во Еди́наго И́стиннаго Триипоста́снаго Бо́га и, восприя́в свято́е Креще́ние, просвети́л еси́ све́том Боже́ственной ве́ры и благоче́стия страну́ Росси́йскую. Сла́вяще у́бо благодаря́ще Премилосе́рдаго Творца́ и Спаси́теля на́шего, сла́вим и благодари́м тя, вели́кий па́стырю и о́тче наш, я́ко тобо́ю позна́хом спаси́тельную ве́ру Христо́ву и крести́хомся во и́мя Пресвяты́я и Пребоже́ственныя Тро́ицы, то́ю же ве́рою изба́вихомся от пра́веднаго осужде́ния Бо́жия, ве́чнаго ра́бства диа́воля и а́дова мучи́тельства, то́ю ве́рою восприя́хом благода́ть всыновле́ния Бо́гу и наде́жду насле́дования Небе́снаго блаже́нства. Ты еси́ перве́йший наш вождь к Нача́льнику и Соверши́телю на́шего ве́чного спасе́ния, Го́споду Иису́су Христу́, ты еси́ ближа́йший предста́тель пред Престо́лом Царя́ ца́рствующих и те́плый моли́твенник и хода́тай о стране́ на́шей и о всех лю́дех, ты еси́ перве́йший вино́вник благослове́ний и ми́лостей Бо́жиих, почива́ющих на нас. И что еще́ рече́м? Не мо́жет язы́к наш изобрази́ти вели́чие и высоту́ благодея́ний твои́х, излия́нных на нас недосто́йных. Но, о неразу́мия и ослепле́ния на́шего! Прие́мше толи́кая благодея́ния, ни во что же вмени́хом я́ и отщети́хомя спаси́тельных плодо́в твои́х. Омы́вшеся бо от греха́ в купе́ли Креще́ния и обле́кшеся в оде́жду чистоты́ и неви́нности, оскверни́хом сию́ благода́тную оде́жду сту́деными дея́нии и помышле́нии на́шими. Отре́кшеся сатаны́ и а́ггелов его́, па́ки порабоща́емся ему́, служа́ще и́долом страсте́й на́ших, ми́ру, пло́ти и злым обы́чаем ве́ка. Сочета́вшеся Христу́, вы́ну оскорбля́ем Его́ беззако́нии на́шими, многообра́зными я́звами го́рдости, за́висти, зло́бы, злосло́вия, невоздержа́ния и презо́рства ко Святе́й Це́ркви. Прилепи́хомся всеце́ло к су́етным бла́гом, а́ки мня́ще во ве́ки пребыва́ти на земли́, не помышля́ем о Не́бе, о душе́, о сме́рти, о суде́, о несконча́емей ве́чности. Сего́ ра́ди воздвиза́ем на ся пра́ведный гнев и осужде́ние Бо́жие, ку́пно же оскорбля́ем и преогорчева́ем твою́ о́тчую любо́вь и попече́ние о нас, ты бо просвети́л еси́ нас святы́м Креще́нием, во е́же спосо́бствовати нам к получе́нию Небе́снаго блаже́нства и земна́го благоде́нствия, мы же неразу́мнии злым произволе́нием на́шим са́ми себе́ подверга́ем а́довым му́кам и вре́менным бе́дствием! Но, о всеблаги́й о́тче и просвети́телю наш, ми́лостив бу́ди к на́шим не́мощем, долготерпели́в ко грехо́м и непра́вдам на́шим, умоли́ Премилосе́рдаго Царя́ Небе́снаго, да не прогне́вается на ны зело́ и не погуби́т нас со беззако́ньми на́шими, но да поми́лует и спасе́т нас, и́миже весть судьба́ми. Да всади́т в сердца́ на́ша спаси́тельный страх Свой, да просвети́т Свое́ю благода́тию ум наш, во е́же узре́ти нам бе́здну поги́бели, в ню́же стреми́мся, оста́вити стези́ нече́стия и заблужде́ний, обрати́тися же на путь спасе́ния и и́стины, неукло́нно исполня́ти за́поведи Бо́жии и уста́вы Святы́я Це́ркве. Моли́, благосе́рде, Человеколю́бца Бо́га, да яви́т нам вели́кую ми́лость Свою́, да изба́вит нас от наше́ствия иноплеме́нников, от вну́тренних нестрое́ний, мяте́жей и раздо́ров, от гла́да, смертоно́сных боле́зней, и от вся́каго зла, да пода́ст нам благорастворе́ние возду́ха и плодоно́сие земли́, да сохрани́т в су́дящих и нача́льствующих пра́вду и ми́лость, да даст духо́вным па́стырем непоро́чность жития́ и ре́вность о спасе́нии пасо́мых, всем же лю́дем усе́рдие в исполне́нии свои́х обя́занностей, взаи́мную любо́вь и единомы́слие, стремле́ние ко бла́гу оте́чества и Святы́я Це́ркве. Да распространи́т свет спаси́тельныя ве́ры в стране́ на́шей, во всех конце́х ея́, да обрати́т к правове́рию неве́рующих, да упраздни́т вся е́реси и раско́лы, да, та́ко пожи́вше в ми́ре на земли́, сподо́бимся с тобо́ю ве́чнаго блаже́нства, хва́ляще и превознося́ще Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Перевод: Уподобился ты купцу, ищущему хороших жемчужин, славный властитель Владимир, восседая на высоком престоле матери городов, Богоспасаемого Киева: ибо испытывая и посылая в Царьград, узнать о православной вере, обрел ты бесценный жемчуг – Христа, избравшего тебя, как второго Павла; и, как он, стряхнул ты слепоту во святой купели, душевную, и вместе телесную. Потому мы, люди твои, празднуем твое успение; моли о спасении в державе твоей Российской начальствующих и множества ее граждан.

Оте́ческу пре́лесть, и́долы, я́ко су́етни, отве́рг,/ Христа́, всех и́стиннаго Бо́га, Царя́ и Благода́теля, позна́л еси́./ Те́мже и лю́ди, изря́дны Тому́, святы́м Креще́нием просвети́л еси́,/ пресла́вне Влади́мире./ Сего́ ра́ди почита́ем тя,/ я́ко Тро́ице служи́теля,// Христа́ моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Перевод: Отеческое обольщение, идолов, как пустое, ты отверг и Христа, истинного Бога всех, Царя и Благодетеля познал. Потому и много людей святым Крещением просветил ты, преславный Владимир. Поэтому почитаем тебя, как служителя Троицы, моли Христа даровать нам великую милость.

Изря́дному воево́де и правове́рному,/ благода́рственная воспису́ет ти вся Русь, Васи́лие, иму́щи тя нача́льника и засту́пника,/ я́ко изба́вил еси́ нас от вся́кия скве́рны и ле́сти, те́мже ти вопие́м:// ра́дуйся, вели́кий кня́же Влади́мире преблаже́нне.

Перевод: Превосходному военачальнику и благочестивому, благодарственную песнь воспевает тебе вся Русь, Василий, имея тебя начальником и защитником, так как ты избавил нас от всякой скверны и обольщения, потому и взываем к тебе: «Радуйся, великий князь Владимир преблаженный».

Молитва вторая равноапостольному князю Владимиру, во Святом Крещении Василию

О, вели́кий уго́дниче Бо́жий, богоизбра́нный и богопросла́вленный, равноапо́стольный кня́же Влади́мире! Ты́ отри́нул еси́ злове́рие и нече́стие язы́ческое, уве́ровал еси́ во Еди́наго И́стиннаго Триипоста́снаго Бо́га и, восприя́в Свято́е Креще́ние, просвети́л еси́ све́том Боже́ственныя ве́ры и благоче́стия всю́ страну́ Ру́сскую. Сла́вяще у́бо и благодаря́ще Премилосе́рдаго Творца́ и Спаси́теля на́шего, сла́вим, благодари́м и тя́, просвети́телю на́ш и о́тче, я́ко тобо́ю позна́хом спаси́тельную ве́ру Христо́ву и крести́хомся во И́мя Пресвяты́я и Пребоже́ственныя Тро́ицы: то́ю ве́рою изба́вихомся от пра́веднаго осужде́ния Бо́жия, ве́чнаго ра́бства диа́воля и а́дова мучи́тельства; то́ю ве́рою восприя́хом благода́ть всыновле́ния Бо́гу и наде́жду насле́дования Небе́снаго блаже́нства. Ты́ еси́ пе́рвый во́ждь на́ш к Нача́льнику и Соверши́телю на́шего ве́чнаго спасе́ния Го́споду Иису́су Христу́; ты́ еси́ те́плый моли́твенник и хода́тай о стране́ Ру́сской, о во́инстве и о все́х лю́дех. Не мо́жет язы́к на́ш изобрази́ти вели́чие и высоту́ благодея́ний, тобо́ю излия́нных на зе́млю на́шу, отце́в и пра́отцев на́ших и на на́с, недосто́йных. О всеблаги́й о́тче и просвети́телю на́ш! При́зри на не́мощи на́ша и умоли́ премилосе́рдаго Царя́ Небе́снаго, да не прогне́вается на ны́ зело́, я́ко по не́мощем на́шим по вся́ дни́ согреша́ем, да не погуби́т на́с со беззако́ньми на́шими, но да поми́лует и спасе́т на́с, по ми́лости Свое́й, да всади́т в се́рдце на́ше спаси́тельный стра́х Сво́й, да просвети́т Свое́ю благода́тию у́м на́ш, во е́же разуме́ти на́м пути́ Госпо́дни, оста́вити стези́ нече́стия и заблужде́ний, тща́тися же во стезя́х спасе́ния и и́стины, неукло́ннаго исполне́ния за́поведей Бо́жиих и уста́вов Святы́я Це́ркве. Моли́, благосе́рде, Человеколю́бца Го́спода, да проба́вит на́м вели́кую ми́лость Свою́, да изба́вит на́с от наше́ствия иноплеме́нных, от вну́тренних нестрое́ний, мяте́жей и раздо́ров, от гла́да, смертоно́сных боле́зней и от вся́каго зла́, да пода́ст на́м благорастворе́ние возду́ха и плодоно́сие земли́, да да́ст па́стырем ре́вность о спасе́нии пасо́мых, все́м же лю́дем споспеше́ние о е́же усе́рдно слу́жбы своя́ исправля́ти, любо́вь между́ собо́ю и единомы́слие име́ти, на бла́го же Оте́чества и Святы́я Це́ркве ве́рне подвиза́тися, да возсия́ет све́т спаси́тельныя ве́ры в стране́ на́шей во все́х конце́х ея́, да упраздня́тся вся́ е́реси и раско́лы, да та́ко пожи́вше в ми́ре на земли́, сподо́бимся с тобо́ю ве́чнаго блаже́нства, хва́ляще и превознося́ще Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Правове́рия наста́вниче/ и всея́ Руси́ просвети́телю,/ благочести́вый вели́кий кня́же Влади́мире,/ святы́м Креще́нием всех просвети́л еси́/ и це́ркви мно́ги сла́вны украси́л еси́,/ о прему́дре Васи́лие,// Христа́ Бо́га моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Православия наставник и всей Руси просветитель, благочестивый великий князь Владимир, святым Крещением всех просветил ты и многие церкви чудесно украсил, о премудрый Василий, Христа Бога моли о спасении душ наших.

Молитва третья равноапостольному князю Владимиру, во Святом Крещении Василию

О, вели́кий уго́дниче Бо́жий, равноапо́стольный кня́же Влади́мире! При́зри на не́мощи на́ши и умоли́ Премилосе́рдаго Царя́ Небе́снаго, да не прогне́вается на ны зело́ и да не погуби́т нас со беззако́ньми на́шими, но да поми́лует и спасе́т нас по ми́лости Свое́й, да всади́т в сердца́ на́ша покая́ние и спаси́тельный страх Бо́жий, да просвети́т Свое́ю благода́тию ум наш, во е́же оста́вити нам стези́ нече́стия и на путь спасе́ния обрати́тися, неукло́нно же за́поведи Бо́жия твори́ти и уста́вы Святы́я Це́ркве соблюда́ти. Моли́, благосе́рде, Человеколю́бца Бо́га, да яви́т нам вели́кую ми́лость Свою́: да изба́вит нас от смертоно́сных боле́зней и от вся́каго зла, да сохрани́т и спасе́т рабо́в Бо́жиих (имена) от всех ко́зней и наве́тов вра́жиих и да все мы сподо́бимся с тобо́ю ве́чнаго блаже́нства, хва́ляще и превознося́ще Бо́га во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва четвертая равноапостольному князю Владимиру, во Святом Крещении Василию

Ка́ко похва́лим тебе́, в земны́х влады́ках прему́жественный, Влади́мире? Ка́ко ти благодаре́ние воздади́м, я́ко тобо́ю позна́хом Го́спода и ле́сти и́дольския избы́хом, я́ко твои́м повеле́нием по всей земли́ Христо́с сла́вится? Ка́ко ве́ровал еси́? Ка́ко взыска́л еси́ Христа́? Пове́ждь нам, рабо́м твои́м, отку́ду ти припахну́ воня́ Свята́го Ду́ха? Не ви́дел еси́ Христа́, ни ходи́л еси́ по Нем, ка́ко учени́к Его́ обре́теся? Не ви́дел еси́ апо́стола, прише́дша в зе́млю твою́, не ви́дел бе́сы изгоня́юща и́менем Христо́вым, боля́щих исцеля́юща, ме́ртвых воскреша́юща. Ди́вное чу́до! Ини́и ца́рие и власти́телие, ви́дяще вся сия́, быва́юща от святы́х муж, не ве́роваша, но па́че на стра́сти и му́ки преда́ша их, ты же, о блаже́нне, не ви́дя и не слы́ша всех сих, прите́кл еси́ ко Христу́, разуме́в, я́ко Еди́н есть Творе́ц неви́димым и ви́димым, Небе́сным и земны́м, и я́ко посла́ в мир, на́шего ра́ди спасе́ния, Возлю́бленнаго Своего́ Сы́на. И сия́ помы́слив, вшел еси́ во святу́ю купе́ль. И ны́не, проте́кшим ты́сящи ле́том от Креще́ния Руси́, при́зри на зе́млю твою́ виждь ча́да твоя́. Виждь лю́ди твоя́, ка́ко живу́т, ка́ко храни́ми суть Го́сподем, ка́ко благове́рие храня́т по преда́нию твоему́, ка́ко сла́вят Христа́, ка́ко покланя́ются и́мени Его́. Виждь и гра́ды, вели́чеством сия́ющия, виждь це́ркви цвету́щия, виждь христиа́нство расту́щее, виждь и град твой Ки́ев, толи́кими уго́дники Бо́жиими, во нетле́нии почива́ющими, блиста́ющийся, и фимиа́мом облагоуха́ем, и хвала́ми и боже́ственными пе́нии святы́ми оглаша́ем. И сия́ вся ви́дев, возра́дуйся и возвесели́ся и похвали́ Блага́го Бо́га, всем сим Строи́теля. Ви́дя, я́ко твое́ ве́рное се́яние твои́м хода́тайством и заступле́нием не изсуше́но бысть зно́ем неве́рия, но дожде́м Бо́жия поспеше́ния располо́жено бысть многопло́дне, ра́дуйся ду́хом, во влады́ках апо́столе, не ме́ртвая телеса́ воскреси́вый, но душе́ю ны, ме́ртвыя, воскреси́в! Ра́дуйся, уте́шителю наш и наста́вниче благове́рия! Ты бе, о честна́я главо́, наги́м одея́ние, а́лчным корми́тель, жа́ждущим утро́б охлажде́ние, вдови́цам помо́щник, стра́нным поко́ище, оби́димым засту́пник, убо́гим обогаще́ние. Сим благи́м дело́м на Небесе́х возме́здие прие́мля и зре́ния сла́дкаго лица́ Бо́жия насыща́яся, не преста́й моля́ся о земли́ твое́й и о ча́дех, в них же благове́рно влады́чествова, да сла́вится в земли́ на́шей вы́ну правове́рие и да не оста́вит нас Госпо́дь, а́ще и еще́ блужда́ем, толи́ким веко́м проте́кшим, а́ще и еще́ согреша́ем Го́споду и Влады́це на́шему, а́ки новоку́пленнии раби́, во всем неугодя́ще господи́ну своему́. К тебе́ ру́ки на́ша воздева́ем и мо́лим тя: помоли́ся Влады́це всех, да продли́т, доне́леже стои́т мир, ми́лость Свою́ на оте́чествии на́шем и лю́дех Свои́х, ра́тныя прогоня́я, мир утвержда́я, глад угобза́я, гра́ды разселя́я, Це́рковь Свою́ возраща́я, достоя́ние Свое́ соблюда́я, му́жи, и жены́, и младе́нцы спаса́я, да ми́лостию Его́ носи́ми, в едине́нии ве́ры вку́пе ве́село и ра́достно сла́вим Го́спода на́шего Иису́са Христа́, со Отце́м и со Пресвяты́м Ду́хом, Тро́ицу Неразде́льну Единобоже́ственну, ца́рствующу на Небесе́х и на земли́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь

Мученикам Кирику и Иулитте

Я́ко лоза́ благопло́дная, Иули́тто честна́я,/ грозд зрел принесла́ еси́ Царе́ви, всех Бо́гу,/ сы́на твоего́ Ки́рика сла́внаго,/ му́чением того́ бога́тно украси́вши/ и твое́ю кро́вию наверши́вши,/ тем и дарова́ тебе́ Вы́шний возме́здие в Вы́шних,// иде́же лику́юще, помяни́те нас, му́ченицы терпеливоду́шнии.

Во объя́тиих нося́щи христому́ченица Иули́тта Ки́рика,/ на по́двизе му́жески веселя́щися, взыва́ше:// Христо́с есть му́чеников похвала́.

Перевод: Иулитта, мученица за Христа, в объятиях держащая Кирика, в подвиге мужественно радовалась, взывая: «Христос это мучеников похвала».

Молитва мученикам Кирику и Иулитте

О, дво́ице свята́я, страстоте́рпцы Христо́вы, преблаже́нне Ки́риче, в триле́тнем во́зрасте пострада́вый, с богому́дрою ма́терию Иули́ттою! Кровьми́ ва́шими, я́ко багряни́цею, укра́сившиися и Небе́сных черто́гов и ве́чнующия сла́вы сподо́бившиися, не забу́дите и нас, на земле́ су́щих, но те́плым хода́тайством ва́шим пред Бо́гом изба́вите всех нас от вся́кия ско́рби и боле́зни. Се бо, к честне́й ико́не ва́шей благогове́йно припа́дающе и лобыза́юще ю́, мы, недосто́йнии и многогре́шнии, к вам, я́ко к ско́рым помо́щником и те́плым моли́твенником на́шим, прибега́ем и с сокруше́нным и смире́нным ду́хом вопие́м: не пре́зрите моле́ния нас, гре́шных, не́мощных, во мно́гия беззако́ния впа́дших, но, я́ко благода́тию Бо́жиею венча́ннии, очи́стите нас от неду́г на́ших и испроси́те нам у Христа́ Бо́га на́шего здра́вие душе́вное и теле́сное. Вы бо неоску́дную благода́ть исцеле́ний от Спа́са на́шего Иису́са Христа́ за ве́ру ва́шу, муче́ниими запечатле́нную, прия́ли есте́. Те́мже у́бо помози́те всем, в лю́тых не́мощех лежа́щим и в челове́честей по́мощи отча́явшимся, к вам же те́пле с ве́рою прибега́ющим, и исцеле́ние тем подава́йте неоску́дно, всем же ве́рным грехо́в оставле́ние испроси́те, да сла́вят ди́внаго во святы́х Свои́х Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, и Пречи́стую Ма́терь Его́, и ва́ше те́плое заступле́ние всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Мученики Твои, Господи, подвигом своим венцы нетленные получили от Тебя, Бога нашего; ибо они, имея силу Твою, мучителей низложили, сокрушили и демонов немощные дерзости. По молитвам их, Христе Боже, спаси души наши.

Же́ртва прия́тна, Бо́гови приноси́ма,/ и свиде́тель ве́рен Христо́в явля́емь,/ с ма́терию пострада́л еси́ Иули́ттою, Ки́риче сла́вне,// с не́юже Христа́ Бо́га моли́ти не преста́й о всех нас.

Притча дня

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *